رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387100

با کودکان خراب کار چه کنیم؟

ساعت 24-آیا کودک شما خود را روی زمین می اندازد ، فریاد می زند و پای خود را به زمین می کوبد ؟ تنها شما نیستید که با چنین مشکلاتی مواجه هستید همه کودکان برخی اوقات چنین رفتارهایی دارند

قشقرق
dir="RTL">بهترین روش وقتی کودکان قشقرق بپا می کنند/روش های مفید برای کاهش خراب کاری های کودکان

آیا کودک شما خود را روی زمین می اندازد ، فریاد می زند و پای خود را به زمین می کوبد ؟ تنها شما نیستید که با چنین مشکلاتی مواجه هستید همه کودکان برخی اوقات چنین رفتارهایی دارند

هنگامی که کودکان خود را به زمین می زنند و سبب اختلال فکری و خجالت می شوند ، شما با صبر و بردباری می توانید این مشکلات را حل کنید . این روشها ی تربیتی به کودک شما کمک می کند تا متوجه شوند با زمین زدن

به اهداف خود نمی رسند .

دلیل قشقرق

اگر کودک شما قشقرق بزرگی راه انداخت یک دقیقه دلیل این کار را بررسی کنید .اوقات تلخی کودک به دو دلیل مهم می تواند باشد ناتوانی در کنترل احساسات یا تلاش برای کنترل موقعیت .

وقتی کودک بر خورد احساسی با مسایل پیش رو دارد با ناکامی مواجه می شود و وقتی قادر به مقابله با احساس آزار دهنده مانند عصبانیت ، غم و ناامیدی نیست ممکن است لگدکوبیدن راهی برای درخواست کمک باشد و با این کار درخواست کمک می کند و می گوید"به من کمک کنید من قابل کنترل نیستم "

دلیل مهم دیگر قشقرق کودکان کنترل امور است یعنی امیدوار هستند با جیغ کشیدن به آنچه می خواهند ، برسند .

پیش گیری ازقشقرق

اگر چه نمی توان از همه قشقرق ها پیش گیری کرد چند روش موثر می تواند جلوی شروع قشقرق را بگیرد .

توجه کنید چه وقت کودک بد خلقی می کند وقتی گرسنه یا خیلی خسته است ؟ بنابراین تا وقتی که کودک نیاز به خواب کوتاه یا غذای مختصری دارد از او کار سختی نخواهید و مسئولیت سنگینی به او نسپارید .

گاهی خشم کودک به دلیل انتظارات نامناسب است مثلا اگر هر بار مادربزرگ با کودک به فروشگاه می رود اسباب بازی برای او می خرد کودک انتظار دارد شما نیز هر بار اسباب بازی بخرید .

پیش آموزش راه بسیار خوبی است که کودک توقع واقع بینانه ای داشته باشد بنابراین قبل از اینکه به فروشگاه بروید به کودک توضیح دهید که قصد خرید چه چیزهایی را دارید و بگویید امروز به اسباب بازی ها نگاه نمی کنیم وهیچ اسباب بازی نمی خریم .

مقررات را مشخص کنید

قبل از اینکه در شرایط جدید قرار بگیرید مقررات را مشخص کنید هر آنچه از کودک انتظار دارید به او بگویید . مثلا " نزدیک من راه برو و دست من را ول نکن " عواقب پیروی نکردن از مقررات را به کودک بگویید .

در مقابل قشقرق تسلیم نشوید

مطمئن شوید که بد خلقی کودک برای او مفید نباشد اگر کودک پای خود را در فروشگاه بر زمین می کوبد که برای او اسباب بازی بخرید اینکار را نکنید . تسلیم شدن در همان موقع کار شما را آسان می کند اما در بلند مدت او در می یابد قشقرق راهی برای رسیدن به هدف هایش است .

پاداش برای کنترل درست احساسات

برای رفتارها ی مناسب فرزند پی آمد مثبت در نظر بگیرید با اشاره به رفتارهای مثبت جایزه دهید . مثلا بگویید " امروز در فروشگاه خیلی خوب به حرف هام گوش کردی و خوب عمل کردی به این ترتیب به رفتارهای خوب کودک پاداش دهید . اگر مدت خرید بدون گریه سپری شد به او برچسب ،جایزه دهید و اگر در طول خرید شما بی تابی کرد هر چند دقیقه به او یک برچسب دهید این روش های تربیتی مثبت واقعا تاثیر گذار است و ازبسیاری رفتارها پیش گیری می کند .

پی آمد منفی برای بد اخلاقی

بد اخلاقی وقشقرق کودک باید پی آمد منفی برای او داشته باشد به این ترتیب کودک یاد می گیرد بد خلقی نکند . نادیده گرفتن رفتار کودک روش تربیتی خوبی برای کاهش بد خلقی است به طور کلی اگر کودک برای قشقرق تماشگر نداشته باشد برایش جالب نخواهد بود در این موارد می توانید به سمتی دیگر نگاه کنید و تظاهر کنید که نمی شنوید و قشقرق او شما را اذیت نکرده است از طرفی ممکن است در ابتدا صدای جیغ زیاد باشد کودک یاد می گیرد قشقرق راه انداختن توجه شما را جلب نکرده است همچنین مهلت دادن گاهی کار ساز است به این ترتیب که اگر رفتار کودک مانع خرید شماست برای دقایقی او را به داخل اتومبیل ببرید وقتی آرام شد به خریدتان ادامه دهید توجه داشته باشید شما تنها کسی نیستید که با چنین مواردی مواجه می شوید بیشتر کودکان از این الگوها پیروی می کنند. 330 کودک که در کلینک قشقرق راه انداخته بودند به همراه مادرشان مورد بررسی قرار گرفتند نتایج بررسی ها نشان می دهد بیشتر قشقرهای کودکان سه دقیقه طول می کشد و معمولا بعد از پرخاشگری قشقرق راه می اندازند و سپس فریادهای از درماندگی سر می دهند . پس از مطالعه بیشتر خانواده ها اعلام کردند که رفتار فرزندشان بهتر شده است اما وقتی کودکان دوباره بد خلقی کردند والدین همان الگوی رفتاری را در پیش گرفتند .

حرف آخر

اگر کودک یاد بگیرد چگونه هیجانات خود را کنترل کند بد خلقی کودک عادی است و قسمتی از مراحل رشد اوست . برخی از این تکنیک ها را به کار گیرید و اگر شما در روش تربیتی ثابت قدم باشید برخورد کمتری خواهید داشت و هدف این است که به او بیاموزید راههای مناسب اجتماعی را برای برخورد مناسب با احساس خودبیابد و یاد بگیرد با راههای سالم خود را مطرح کند به این ترتیب شما درسی برای همه زندگی او می دهید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها