رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396346

استانبول، بزرگترین شهری که در دو قاره قرار دارد

ساعت 24-استانبول بزرگترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان است اما شهر اروپایی محسوب می شود در حالی که در دو قاره متفاوت قرار گرفته است . بخشی از استانبول در اروپا و بخش دیگری در آسیا قرار دارد

دو قاره 1
dir="RTL">بخشی از استانبول در اروپا و بخش دیگری در آسیا قرار دارد . بخش اروپایی استانبول به وسیله تنگه بسفر از هم جدا می شود این آبراه به طول 31 کیلومتر، دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند .این تنگه دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا می کند و مرز طبیعی بین دو قاره است . شهر استانبول در دو طرف این تنگه قرار دارد . پل بسفر و پل محمد سلطا ن فاتح که پل بسفر دوم نیز نامیده می شود پل ارتباطی دو طرف آبراه بسفر است و بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند به دلیل اهمیت تاریخی بخش اروپایی از این قسمت دیدن کنند . قسمت اروپایی همچنین مرکزی تجاری شهر ، با بانک ها ، فروشگاهها و شرکت ها و دو سوم جمعیت این شهر را تشکیل می دهد در بخش آسیایی آرامش بیشتری وجود دارد همچنین بلوارهای پهن ، ساکنین محلی ، تعداد کمی هتل و جاذبه های توریستی در بخش آسیایی دیده می شود .

استانبول یکی از چند شهر دنیاست که در دو قاره قرار دارد ، نمونه هایی دیگر نیمه اروپایی و نیمه آسیایی شامل شهرهای روسیه از اورنبورگ و مگنیتوگورسک و آتیرائو که شهری در غرب قزاقستان است . همچنین شهرسوئز در مصر روی کانال سوئز قرار دارد و یک شهر افریقایی و آسیایی محسوب می شود اما استانبول تنها شهر بزرگ دنیا است که د ردو قاره قرار گرفته است .

نمایی هوایی از پل بسفر

در مورد تور استانبول و همچنین تور گرجستان در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها