رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 398195

خواص سورسوپ | با سورسوپ به جنگ سرطان و دیابت بروید

هر آنچه از فواید شگفت انگیز سورسوپ برای سرطان برایتان بگوییم بازهم کم است بسیاری از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در خصوص عجایب سورسوپ را برای شما شرح دهیم.

سورسوپ
html>

معرفی سورسوپ


Soursop، با نام graviola هم شناخته می شود، میوه Annona muricata، یک نوع درخت بومی به مناطق گرمسیری در آمریکا است.

این میوه سبز پوستی دارای بافت خامه ای و طعم قوی است که اغلب با آناناس یا توت فرنگی در مقایسه است.

Soursop به طور معمول با برش میوه به صورت نیمه خنک و خرد کردن گوشت خام خورده می شود. میوه ها در اندازه متفاوت اند و می توانند بسیار بزرگ باشند، بنابراین بهتر است آن را به چند بخش تقسیم کنیم.

درخت سورسوپ همیشه سبز است .

خواص سورسوپ

Soursop یک میوه است که برای عطر و طعم خوشمزه و مزایای سلامتی چشمگیر آن محبوب است.

این میوه همچنین حاوی مواد مغذی است و مقدار زیادی از فیبر و ویتامین C را با کالری بسیار کم فراهم می کند.

این میوه کم کالری است ودر آن مواد مغذی مانند فیبر و ویتامین C وجود دارد.

یک وعده ی غذایی 3.5 اونس (100 گرم) از سورسوپ خام حاوی:

کالری: 66 ویتامین C: 34٪ از RDI
پروتئین: 1 گرم پتاسیم: 8٪ از RDI
کربوهیدرات: 16.8 گرم منیزیم: 5٪ RDI
فیبر: 3.3 گرم تیامین: 5٪ RDI

Soursop همچنین دارای مقدار کمی نیاسین، ریبوفلاوین، فولات و آهن است.

جالب توجه است که بسیاری از قسمتهای این میوه از نظر پزشکی، از جمله برگ، میوه و ساقه استفاده می شود. همچنین در آشپزی استفاده می شود

تحقیقات همچنین در سال های اخیر مزایای سلامتی فراوانی را برای سورسوپ به دست آورده است.

برخی از مطالعات آزمایشگاهی و آزمایشگاهی حاکی از آن است که ممکن است از همه چیز برای کاهش التهاب تا کاهش رشد سرطان کمک کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص پشن فروت

خواص سورسوپ

خواص سورسوپ برای سرطان

بسیاری از مزایای گزارش شده Soursop به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است.

آنتی اکسیدان ها ترکیبی هستند که به خنثی کردن ترکیبات مضر به نام رادیکال های آزاد کمک می کنند که می توانند باعث آسیب به سلول ها شوند.

برخی از تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند نقش مهمی در کاهش خطر بیماری های مختلف، از جمله بیماری های قلبی، سرطان و دیابت بازی کنند.

گرچه اکثر تحقیقات در حال حاضر محدود به مطالعات لوله آزمایش است، برخی مطالعات نشان داده اند که سورسوپ به طور بالقوه می تواند به از بین بردن سلول های سرطانی کمک کند.

یکی از مطالعات آزمایشگاهی سلول های سرطانی پستان با عصاره سورسوپ درمان می شود. به اندازه کافی جالب توجه بود، توانست کاهش اندازه تومور، کشتن سلول های سرطانی و افزایش فعالیت سیستم ایمنی بدن را اثبات نماید.

یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی، اثرات عصاره سورسوپ را بر روی سلولهای لوسمی بررسی کرد، که به دنبال توقف رشد و تشکیل سلول های سرطانی بود.

خواص ضد باکتری سورسوپ

بعضی از مطالعات نشان می دهد علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی نیز ممکن است حاوی خواص ضد باکتری قوی باشد.

در یک مطالعه لوله آزمایش، عصاره سورسوپ با غلظت های مختلف بر روی انواع مختلف باکتری هایی که به علت بیماری های دهان شناخته شده بودند استفاده شد.

Soursop توانست به طور موثر از چندین نوع از باکتری ها، از جمله سوسیس هایی که باعث گنگی ویت، پوسیدگی دندان و عفونت های مخمر می شوند، کشته شود.

یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که عصاره سورسوپ در برابر باکتری هایی که مسئول بیماری های کلسترول و استافیلوکوک هستند عمل می کند.

خواص سورسوپ برای سرطان

خواص ضد التهاب سورسوپ

برخی مطالعات حیوانی نشان داده اند که سورسوپ و اجزای آن ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کنند.

در یک مطالعه، موش های صحرایی با عصاره سورسوپ تحت درمان قرار گرفتند که به کاهش تورم و کاهش التهاب آنها کمک کرد.

مطالعه دیگری نیز یافته های مشابهی را نشان می دهد که نشان می دهد عصاره سورسوپ تا 37٪ باعث کاهش تورم در موش ها می شود.

اگر چه تحقیقات در حال حاضر محدود به مطالعات حیوانی است، این میوه به خصوص در درمان اختلالات التهابی مانند آرتروز هم مفید است.

در حقیقت، در یک مطالعه ی حیوانی، عصاره سورسوپ موجب کاهش سطح برخی از نشانگرهای التهابی درگیر در آرتریت گردید.

خواص سورسوپ برای دیابت

ثابت شده است که Soursop برای کمک به تنظیم سطح قند خون در برخی از مطالعات حیوانی موثر است.

در یک مطالعه، رت های دیابتی با دوزاژ عصاره سورسوپ به مدت دو هفته تزریق شدند. افرادی که عصاره دریافت کردند سطح قند خون 5 برابر کمتر از گروه درمان نشده بود.

مطالعات دیگری نشان داد که استفاده از عصاره سورسوپ به موشهای دیابتی باعث کاهش میزان قند خون تا 75٪ می شود.

خواص سورسوپ برای رماتیسم

با توجه به مطالعات انجام شده، عصاره برگ سورسوپ دارای خواص ضد رماتیسمی است. برگ ها، زمانی که پخته شده و به صورت موضعی استفاده می شود، کمک به کاهش روماتیسم و آبسه هامی نماید.

در آفریقا، میوه نارس Soursop برای درمان روماتیسم و درد آرتریت استفاده می شود حتی برگ های نازک از درخت سورسوپ به صورت بخور برای درمان روماتیسم استفاده می شود.

Soursop همچنین شامل آنتوسیانین ها، تانن ها و آلکالوئیدها است که اثرات ضد رماتیسمی دارند.

خواص سورسوپ برای دیابت

خواص سورسوپ برای پوست و مو

در یک گزارش منتشر شده در کتابخانه ملی ایالات متحده آمریکا،نشان داده شده عصاره برگ سورسوپ می تواند به جلوگیری از پاپیلوم پوستی، بیماری ای که باعث بروز تومور در پوست می شود، کمک کند.

در واقع، soursop برای پوست بسیار مناسب است برگ گیاه برای آرام کردن پوست نوزادان استفاده می شود. بعضی از منابع همچنین نشان می دهند که شیرینی سورسوپ میتواند با درمان شوره سر و خارش، و همچنین تقویت مو موثر باشد.

نحوه مصرف سورسوپ

Soursop که به آبمیوه ها و بستنی ها اضافه می شود یک عنصر محبوب است که در سراسر آمریکای جنوبی یافت می شود و از طریق روش های مختلفی می توان مصرف نمود.

گوشت را می توان به کوکی ها اضافه کرد، چای ساخت یا حتی برای کمک به شیرینی کردن محصولات پخته شده استفاده گردد.

با این حال، به دلیل داشتن طعم قوی و طبیعی شیرین، soursop بیشتر به صورت خام مصرف می گردد.

هنگام انتخاب میوه، نرم آن را انتخاب کنید یا اجازه دهید برای چند روز قبل از غذا رسیده شود. سپس آن را به سادگی برش دهید، گوشت را از پوست بردارید و لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که از خوردن دانه های سورسوپ باید اجتناب شود، زیرا نشان داده شده است که حاوی آنوناسین، نوروتوکسین است که ممکن است در ایجاد بیماری پارکینسون نقش داشته باشد.

سورسوپ در حال مبارزه با سرطان است

عصاره سورسوپ از برگها ، میوه ها و دانه ها در آزمایشگاه برای اثرات ضد سرطانی آنها طی 40 سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. بیشتر تحقیقات در مورد مزایای سلامتی سورسوپ توسط موسسات مستقل از بسیاری از زمینه های صنعت داروسازی انجام شده است. نتایج این تحقیقات به طور کلی در دسترس عموم قرار می گیرد.

برخی مطالعات نشان می دهد که این عصاره ها علیه رده های سلولی سینه ریه ، روده بزرگ، پروستات ، لوزالمعده، کبد و سرطان پوست موثر هستند . با این حال ، هیچ محصول Soursop در بیماران سرطانی بررسی نشده است.

از هر پنج میوه که از دانه های میوه سورسوپ به دست می آید ، یک مورد "سیتوتوکسیک انتخابی سلولهای آدنوکارسینومای روده بزرگ و "10،000 برابر قوی تر" از داروی شیمی درمانی آدریامایسین در مهار رشد سرطان بود.

پیشنهاد می شود بخوانید : 8 خاصیت آووکادو برای لاغری
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها