رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 399735

اسب های قایق ران

ساعت 24-قبل از اینکه موتورهای دیزل و موتورهای الکتریکی ساخته شوند ،قایقرانی به شکل کشیدن قایق ها و و قایق های باری انجام می شد. در بیشتر کشورهای اروپایی مانند هلند و انگلستان و تا حدودی فرانسه و آلمان و بلژیک کشیدن قایق ها به وسیله اسب رایج بود

اسب 4
r />

اسب ها و گاهی قاطرها و الاغ ها در طول مسیر آبرا ها ، قایق های کوچک مسافری یا باری را به دنبال خود می کشیدند ،وقتی بار قایق روی آب حرکت می کند اصطحکاک به حداقل می رسدو به همین دلیل اسب می تواند تا پنجاه برابر وزنی که روی ارابه های سنتی در جاده حمل می کند را با خود بکشد.

برای مدت طولانی قایق ها توسط مردان کشیده می شدند زیرا بسیاری از سواحل رودخانه ها خصوصی بود و برای راه رفتن حیوانات در ساحل و کشیدن بار طراحی نشده بود . و مردان در گروه ها در امتداد ساحل کار می کردند و با تمام قدرت تلاش می کردند. اواخر قرن هجدهم انگلستان مسیرهایی را برای کشیدن قایق در مسیر ساحل اختصاص داد و برای این کار حیوانات را جایگزین گروه های مردان کردند. خیلی زود اسب های بار کش به شکل کارآمد حمل مسافر و پست ، کالاهای کوچک را انجام دادند . در طول انقلاب صنتی در بریتانیا ، هر زمان که لازم بود مقادیر زیادی محصولات سنگین وارد کشور شود اسب هایی که قایق ها را می کشیدند این کار را انجام می دادند .

از دهه 1770تا 1830 ، بریتانیا ساخت کانال های زیادی را شروع کرد که به عنوان عصر طلایی کانال بریتانیا از آن نام می برند . در طول این دوره که اوج ساخت کانال بود مبلغ هنگفتی در کانال سازی سرمایه گذاری شد اگر چه بسیاری از طرح ها به جایی نرسید سیستم کانال خیلی سریع تا حدود 6000 کیلومتر گسترش یافت وشرکت های زیادی برای کانال شکل گرفتند و رقابت بین آنها بوجود آمد .

با اینحال کانال های موجود در قرن 18 بسیار باریک بودند و تنها قایق های باریک که کمتر از دو متر عرض داشتند ، می توانستند در این آبراه ها حرکت کنند . راه حل های ابتکاری مختلف برای کشیدن قایق ها با اسب از ساحل به ساحل یا از زیر تونل ها و پل ها جستجو می شد .در جاههایی که که نیاز بود اسب ها تغییر مسیر بدهند مثلا بالای پل ها به این ترتیب بود که پل ها رمپ هایی داشتند که بدون باز کردن ریسمان اسب ها می توانستند از رمپ بالا بروند و از پل عبور کنند و ادامه مسیر بدهند .

در زیر بسیاری از پل ها مسیرهای داخلی وجود داشت اما اگر تونل یا پلی دارای مسیر داخلی نبود ریسمان قایق را از اسب جدا می کردند و قایقران ها پاهای خود را روی دیوار تونل فشار می دادند به پشت می خوابیدند وبا فشار به دیوار تونل و سقف تونل قایق را به جلو می راندند اینگونه پیش بردن قایق بسیار خطرناک و سخت است و اغلب افراد متخصص در تونل های طولانی برای کشتیرانی بکار گرفته می شدند .

در هلند ، جایی که ترافیک کانال قابل توجه است کشیدن قایق با اسب بیش از یک قرن قبل از بریتانیا آغاز شده است و این قایق ها ترکسچیت نامیده می شدند .

اولین فروند کشتی در سال 1632 بین آمسترادام و هارلم شناور شد و می توانست 30 مسافر را جابجا کند .کانال در یک مسیر مستقیم برای کوتاه ترین مسیرآماده شده بود اما مسافران نیاز داشتند در بین راه تغییر مسیر بدهند. پس از دو دهه در نهایت در بین راه کشتی توقف کرد و این بسیار موفقیت آمیز بود و مسیر از هارلم به لیدن گسترش یافت .

پس از قرن 18 شبکه گسترده ای از خدمات ترابری و خدمات کشتی ، شهرهای مهم در استان های ساحلی هلند را به هم پیوند داد . سفر با ترکسیچیت راحت و ارزان و مطمئن بود و سرعت آن در حدود 7 کیلومتر در ساعت بود و بسیار راحت تر از کالسکه و سریع تر از راه رفتن بود به این ترتیب سیستم ترکسچیت بسیار محبوب بود به همین دلیل در سال 1820 کشیدن قایق با اسب با اضافه شدن کانال اوهایو و اری در ایالت متحده بوجود آمد

با ظهور راه آهن اسب های قایق ران از رده خارج شدند اما همچنان به عنوان جاذبه های توریستی در بسیاری از نقاط انگلستان همچون :Godalming،Foxton،Newbury-lyne- under-Ashton،Tiverton

وliangollen همچنان ادامه دارد .

قایق باریک و کشیده انگلیسی در کانال کرمفورد در انگلستان به وسیله اسب حرکت می کند
محل تغییر مسیر روی کانال Macclesfield
این پل دارای مسیر داخلی برای عبور اسب قایق ران است
قایق باربری در کانال گراند غربی در Devon، در انگلستان در حال حرکت روی آب توسط اسب
مسیراسب قایقران در کنار رود لات در جنوب غربی فرانسه که بوسیله صخره قطع شده است
اسب قایق باریک روی کانال Kennet و Avonدر Kintburu در ویلتشایر
سال 1931 زن و مردی که قایق محموله را از طریق کانال کشتی در هلند حمل می کنند
عکسی بدون تاریخ از زنی که در کانالی در هلند قایقی را بکسل می کند
فینوککن آلمان ، بگسل قایق با اسب در حدود سال 1880
سال 1902 - کانال اوهایو - اری ، قایقی که بوسیله دو اسب کشیده می شود
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها