رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 403123

خواص تاماریلو | فواید بی نظیر تاماریلو برای پوست و درمان فشار خون

نتایج تحقیقات پزشکی درباره خواص تاماریلو تاکنون برای ما روشن کرده است که تاماریلو برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

تاماریلو
html>

معرفی تاماریلو


تاماریلو اغلب گوجه فرنگی درختی نامیده می شود،تاماریلو در خوشه هایی شبیه به گوجه فرنگی رشد می کند، اما بیشتر مستطیلی یا تخم مرغ شکل است. بعضی شکل آن را به یک بادمجان کوچک تشبیه می کنند. با این حال، بر خلاف گوجه فرنگی یا بادمجان، پوست طعم تلخ دارد که اغلب ناخوشایند است. بنابراین، پوست قبل از خوردن بریده می شود.

تاماریولو میوه ای محبوب در نیوزیلند است که گفته می شود که از زیرمجموعه های جنگل های ارتفاع بالا در برزیل و پرو و احتمالا از سایر کشورهای آمریکای جنوبی مانند شیلی، اکوادور و بولیوی نیز وجود دارد

این میوه در رنگ های مختلف، بسته به نوع ارقام، با رنگ های قرمز می باشد تاماریلو بیشتر نارنجی زرد رنگ است.

درون میوه شبیه گوجه فرنگی و آلو است. تاماریلو طعم شیرین و در عین حال مرطوب دارد و گوشت میوه آبدار، عمیق و پر از دانه های خوراکی کوچک، صاف و دایره ای است که کمی بزرگتر از دانه های گوجه فرنگی است.

خواص تاماریلو

خواص تاماریلو
تاماریلو خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد .موجب تنظیم فشار خون می گردد.سلامت چشم را پشتیبانی می کند.تاماریلو متابولیسم را افزایش می دهد

Tamarillo انبار مواد معدنی مختلف، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی (مانند فیبر غذایی) است که می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. مزایای سلامتی برجسته. این شامل:

ویتامین A: برای توانایی های خود در حفظ سلامت چشم ها، حفظ سلامت مخاط و پوست، حفظ سلامت استخوان ها و سایر بافت ها، مشهور است. این ویتامین همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که به مقاومت در برابر آسیب سلولی کمک می کند.

ویتامین C: کمک می کند تا از کمبود سیستم ایمنی بدن، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های چشم جلوگیری شود. ویتامین C همچنین می تواند در پیشگیری از مشکلات پیری زودرس و ارتقای سلامت پوست خوب کمک کند.

ویتامین E: این ویتامین با حذف ترکیبات ناپایدار، جلوگیری از آسیب سلولی و کاهش میزان کلسترول، خواص آنتی اکسیدانی را به ارمغان می آورد.

ویتامین B از قبیل تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2) و پیریدوکسین (ویتامین B6): می تواند به عنوان کوآ فاکتورهای آنزیم های متابولیسم و در عملکرد های مختلف مصنوعی داخل بدن باشد.


مقدار مناسب غذا و ویتامین های B می تواند به شما کمک کند انرژی خود را حفظ کنید و از خستگی به نحو کارآمد جلوگیری کنید.

 خواص تاماریلو برای پوست

بتا کاروتن: Tamarillos شامل آنتی اکسیدان بتا کاروتن است که در نهایت به ویتامین A در بدن تبدیل می شود. گفته می شود که تاماریلوهای زرد و طلایی دارای ویتامین A و کاروتن بیشتری هستند.

اسید کلروژنیک: برخی مطالعات نشان داده اند که اسید کلروژنیک در تاماریولا ممکن است به بیماران دیابتی نوع 2 کمک کند. این پتانسیل را برای تنظیم سطح قند خون، در نهایت کاهش مقدار قند در بدن و حفظ بیماری تحت کنترل دارد.

پتاسیم: این یک جزء حیاتی از مایعات سلولی و بدن است و با کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.


پتاسیم همراه با منیزیم و فیبر ممکن است مانع جذب کلسترول بد در بدن شود، تاثیرات منفی مصرف بیش از حد سدیم را کاهش دهد و به تنظیم سیستم قلبی عروقی کمک کند.


دیگر مواد معدنی تقویت کننده سلامت در تاماریلوها شامل مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی و آهن است.

خواص تاماریلو برای فشار خون

آنتوسیانین ها: این آنتی اکسیدان ها شناخته شده هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. تاماریلوهای قرمز حاوی بیشتر رنگدانه های آنتوسیانین در مقایسه با تاماریلوهای زرد و طلایی هستند.

خواص آنتی اکسیدان: ارزش ORAC یا مقاومت آنتی اکسیدان حدود 100 گرم تاماریلوهای تازه 1659 معادل Trolox (TE) است.


این مقدار آنتی اکسیدان از ترکیبات پلی فنل، فلاونول و آنتوسیانیدین، فیتو شیمیایی مانند اسید کلروژنیک، کپسفورل و آنتوسیانین مانند سیانیدین گلیکوزیدها، به ویژه در پوست متمرکز شده است.

بهبود سلامت پوست: ویتامین A، C و E همگی با هم کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که پوست سالم، درخشان و شیرین است.


به علاوه، خواص آنتی اکسیدانی tamarillo، همچنین فنل ها و فلاونوئیدها، ممکن است برای محافظت از پوست از آلودگی و دیگر استرس اکسیداتیو که می تواند به پوست آسیب برساند، کمک می کند.

کمک به مدیریت وزن: افرادی که مایل به از دست دادن وزن هستند می توانند از مصرف متوسط مقدار تاماریلو بهره مند شوند، زیرا خواص اسیدی آنها ممکن است باعث کاهش چربی اضافی شود.

کمک به جلوگیری از بیماری های چشم: تاماریلو ممکن است به بهبود سطح رطوبت در menbranes، و مبارزه با باکتری ها، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند.

کنترل تغییرات خلقی: بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی در تاماریلو ممکن است نقش مهمی در کنترل نوسانات خلقی و کمک به حفظ اختلالات خلقی را داشته باشند.

کمک به افراد مبتلا به فشار خون بالا: مصرف مقادیر متوسط تاماریولو به طور منظم ممکن است به افرادی که از این وضعیت رنج می برند کمک کند زیرا باعث کاهش جریان خون بیش از حد و کلسترول و چربی می شود.


محتوای پتاسیم آن باعث می شود که این میوه یک درمان بالقوه برای بیماری های فشار خون باشد.

خواص تاماریلو برای قلب

استفاده از تاماریلو


میوه های تاماریولو را می توانید با پوست بریزید. با این حال، پوست به خاطر محتوای رنگدانه آنتوسیانین سیانیدین تلخ است، بنابراین ممکن است بخواهید از خوردن آن جلوگیری کنید. تاماریلو می تواند برش داده شود و به سالاد میوه و سبزی اضافه شود و به عنوان کیک، بستنی و ساندویچ استفاده شود. در همین حال، پالم تاماریلو می تواند مخلوط و خالص برای تهیه غذاهای خوشمزه، کوکی ها، سس ها، سالسا، ترشی ها، ژله ها و چوتنی باشد.

به صورت پزشکی، این میوه برای کمک به تسکین لوزه های ملتحمه، به ویژه در اکوادور استفاده شد. برگهای Tamarillo گرم در آب به گردن افراد مبتلا به لوزه های ملتحمه گره خورده بودند، زیرا گرما جذب شده از برگ های Tamarillo باعث کاهش درد ناحیه لوزه ها شد

یک تاماریلو متوسط دارای حدود 228 کالری است. این یک میوه غنی از مواد مغذی است، زیرا 80 درصد آهن، 28 درصد ویتامین A و 23 درصد کلسیم بدون اضافه کردن چربی های ترانس مضر است. فقط از محتوای قند تاماریلو مراقب باشید. در حدود 17 گرم، این مقدار بسیار بالا است، بنابراین شما باید این میوه را در حد متوسط تا حد ممکن مصرف کنید:
ارزش غذایی تاماریلو:

کالری 228 کل کربوهیدرات 43 گرم
کالری از چربی 2 گرم رژیم غذایی فیبر 3 گرم
کل چربی 0.1 گرم شکر 17 گرم
چربی اشباع شده 0.0 g پروتئین 9 گرم
ترانس چرب 0 گرم ویتامین A 28٪
کلسترول 4 میلی گرم کلسیم 23٪
سدیم 4.0 میلی گرم


* ارزش روزانه درصد بر اساس 2،000 کالری رژیم غذایی است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

دیگر خواص تاماریلو

اگر یک تاماریلو را به نصف کنید ، متوجه خواهید شد که نه تنها از نظر خارجی شبیه گوجه فرنگی است بلکه از نظر طعم و مزه نیز شباهت دارد. تفاله تاماریلو را می توان مانند کیوی از میوه نصف شده بیرون قاشق کرد. کمی شکر باعث افزایش طعم می شود. همچنین به عنوان یک غذای جانبی برای گوشت یا به عنوان یک میوه برای انواع دسرها استفاده کرد.

آب تاماریلو

به طور خاص در کلمبیا ،تاماریلو به صورت آب میوه فرآوری می شوند. برای این منظور ، میوه ها باید به مدت دو تا سه دقیقه در آب داغ غوطه ور شوند تا پوست آنها بدون هیچ مشکلی پوست کنده شود. تفاله باقیمانده خالص شده ، صاف می شود ، در صورت لزوم با آب رقیق شده یا شیرین می شود و بعد از آن نوشیده می شود ، یا با شیر فرآوری می شود تا میلک شیک ایجاد شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها