رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 412802

فروش پرندگان مهاجر در بازار ماهی فروشان!

ساعت 24- رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از کشف پرندگان مهاجر بازار ماهی فروشان لنگرود خبر داد.

style="text-align:justify"> امین نجات گفت: از مغازه‌ای در بازار ماهی فروشان لنگرود که مبادرت به عرضه و فروش پرندگان شکارشده می‌کرد، با اخذ دستور دادستان و با حضور کارشناسان اداره حفاظت حفاظت محیط زیست شهرستان و مامورین نیروی انتظامی، ۲ قطعه فلامینگو، ۱۵ قطعه خوتکا، یک قطعه اردک تاجدار و ۲ قطعه چنگر کشف و ضبط شد.

وی افزود: باتوجه به جرم بودن فعل ارتکابی متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود ادامه داد: این اداره با هرگونه عرضه و فروش پرندگان وحشی برخورد قاطع خواهد کرد و از همکاری نیروی داداستان شهرستان در اعمال قانون در زمینه فروش، حمل و عرضه پرندگان وحشی سپاسگزاری می‌کند.

وی تصریح کرد: مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا ۶ ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند، مجازات نقدی تا یکصد و بیست میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا ۳ سال در پی خواهد داشت.

نجات گفت: فلامینگو گونه حمایت‌شده است. پرنده‌ای است با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی است. رژیم غذایی فلامینگو سخت پوستی به نام آرتمیا است و همچنین از حلزون و گیاهان نیز تغذیه می‌کند. این پرندگان به صورت دست جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی می‌کنند. در مرداب‌های ساحلی کم عمق، مانداب‌های حاصل طغیان دریاچه‌ها، لجن‌زارها و ... به سر می‌برند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها