رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 421791

مرگبارترین نقطه روی کره زمین در مکزیک! + عکس

ساعت24-طبق تحقیقات دانشمندان، احتمال زیادی وجود دارد که نقطه ایی از شبه جزیره‌ی یوکاتان روزی مرگبارترین نقطه‌ی موجود روی کره‌ی زمین بوده باشد

مکزیک
مکانی خاص در کره زمین در کشور مکزیک

شاید تا به حال مطالب زیادی در رابطه با نقاطی شگفت‌انگیز بر روی کره‌ی زمین شنیده باشید که هنوز راز آنها کشف نشده است. در بسیاری از این اماکن، واقعیت با افسانه درآمیخته شده و گاهی تشخیص حقیقت از دروغ غیر ممکن می‌شود؛ اما اینبار شما را با جایی آشنا خواهیم کرد که همه‌ی عجایبش مستند و قابل مشاهده هستند. همه چیز از سال 1980 میلادی آغاز شد. در آن زمان، اخترشناسان تصویری ماهواره‌ای را به ثبت رساندند که حامل موضوع مهم و در عین حال عجیبی بود. آنها یک الگوی منحصربه فرد را دیدند. در واقع آنها تصویری از یک نیم دایره به قطر 200 کیلومتر دشاتند که دورتا دور شبه‌جزیره یوکاتان را در بر گرفته بود. این شبه جزیره در آمریکای مرکزی قرار دارد و بخش اعظم آن شامل مکزیک است اما قسمت‌هایی از کشورهای بلیز و گوآتمالا نیز در آن قرار دارند.

مرگبارترین نقطه در کره زمین
مرگبارترین نقطه در کره زمین

پس از این که دانشمندانی که در حوزه‌های گوناگون متخصص بودند، گردهم آمدند، ماجرا عجیب‌تر هم شد! زیرا آنها متوجه شدند که آن بخشی از شبه‌جزیره‌ی یوکاتان که در این حلقه‌ی فرضی واقع شده از نظر آب و هوا و پوشش گیاهی با سایر نقاط اطرافش تفاوت‌هایی قابل توجه دارد. برای مثال این منطقه پر است از آبشارهایی که صخره‌ها را سوراخ کرده و چشم‌اندازهایی رویایی پدید آورده‌اند. همچنین این ناحیه دارای پوشش گیاهی غنی و درختانی سرسبز است در حالی که سایر نقاط مکزیک چنین پوششی ندارند.

تفاوت‌هایی که در این ناحیه‌ی خاص وجود داشت، سبب شد تا تاریخ‌دانان و باستان شناسان نیز دست به کار شده و بر روی این پروژه به پژوهش بپردازند. آنها متوجه شدند که سالها پیش مردمان مایا در این منطقه می‌زیستند. مایاها افرادی بودند که تمامی ابعاد زندگیشان به صورت مستقیم وابسته به آب بود، پس مشخص شد که در گذشته نیز این منطقه دارای آبی مناسب و پوشش گیاهی خوبی بوده است.

مرگبارترین نقطه کره زمین در مکزیک
مرگبارترین نقطه کره زمین در مکزیک

تحقیقات پژوهشگران ادامه یافت تا در سال 1988 میلادی کنفرانسی برپا شد تا دانشمندان گوناگون در آن جمع شده و نظرات خود را در رابطه با این کشف جدید بیان کنند و به تبادل نظر بپردازند و دانشمندانی که بر روی این پروژه کار کرده بودند نیز نتایج به دست آورده‌ی خود را با دیگران در میان بگذارند.

در آن همایش، نظرات گوناگونی مطرح شد: مثلا یک زمین شناس جوان بیان کرد که شکل به دست آمده شبیه به یک بوق بزرگ است و شاید مکانی برای یک رویداد بزرگ در گذشته بوده باشد. یکی دیگر از دانشمندان در مصاحبه با خبرنگاران گفت که به محض دیدن تصویر ماهواره‌ا ی متوجه شد که عجیب‌ترین چیزی است که در زندگیش دیده و باید کشف بزرگی باشد. او گفت که به قدری هیجان زده شده بود که نمی‌توانست احساساتش را بیان کند و البته می‌دانست که به عنوان یک پژوهشگر نباید احساساتی برخورد کند و هر چیزی که می‌گوید باید بر اساس استدلال و مدرک باشد.

مرگبارترین نقطه کره زمین در مکزیک
مرگبارترین نقطه کره زمین در مکزیک

تا به امروز، همچنان پژوهش‌ها ادامه پیدا کرده است و دانشمندان منتظر هستند تا ماهواره‌ای بسیار قوی، اطلاعاتش را در رابطه با این بخش از کره‌ی زمین در سال 2021 میلادی به زمین مخابره کند تا آنها بتوانند پرده از راز این مکان خاص بردارند.

چرا این ناحیه را خطرناکترین و مرگبارترین مکان روی زمین می‌دانند؟

دلیلش این است که بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که سالها پیش یک سیارک با این نقطه از کره‌ی زمین برخورد کرده است و زمانی که به احتمال زیاد حدود 66 میلیون سال قبل باشد. این برخورد به قدری قوی و سریع رخ داده که سبب شده سنگ به مایع تبدیل شود و حفره‌هایی نیز در زمین ایجاد کند، اما این تمام ماجرا نیست! چنین رخداد بزرگی، عواقب ناخوشایندی نیز داشته و به احتمال زیاد باعث شده تا تعادل کره‌ی زمین به هم بخورد و قسمت زیادی از زمین دچار یخبندان شود و یا در آتش بسوزد و موجودات زنده و از جمله دایناسورها از بین بروند. در حقیقت احتمال زیادی وجود دارد که این نقطه از شبه جزیره‌ی یوکاتان روزی مرگبارترین نقطه‌ی موجود روی کره‌ی زمین بوده باشد.

مرگبارترین نقطه کره زمین در مکزیک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها