رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427281

جاذبه های گردشگری مالزی که حتما باید بخوانید

رپورتاژ آگهی / «مالزی، تمام آسیا!» اگر طی ۲۰ تا ۲۵ سال پیش به مالزی سفر کرده باشید، حتما این شعار را هزاران بار به شیوه‌های مختلف شنیده‌اید.

این شعار کمپینی بود که وزارت گردشگری مالزی با هدف معرفی مالزی به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰ به راه انداخت و از آن زمان به بعد دیگر همه جا دیده می‌شود. مالزی جاذبه‌های فراوانی برای ارائه به گردشگران مشتاق دارد. آنچه در این مقاله می‌خوانید، معرفی مختصری از جاهای دیدنی مالزی است، بعضی از آنها معروف و بعضی دیگر منتظر کشف شدن هستند!

کوالالامپور کجاست؟

کوالا لامپور پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ‌ترین شهر این کشور در تور مالزی است. این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می‌آید که مستقیماً زیر نظر دولت اداره می‌شود. کوالا لامپور و مناطق اطراف آن به عنوان منطقه‌ای مستقل در دل ایالت سلانگور قرار دارند. قدمت مالزی به اواسط قرن نوزدهم میلادی می‌رسد که در آن هنگام، حاکم مالای عده‌ای را برای کار در معادن قلع به این منطقه فرستاد. پایتخت اداری و حکومتی مالزی، شهر پوتراجایا است.

دسترسی به کوالالامپور

برای رفتن به مالزی و کوالالامپور، بهترین و سریع ترین راه، استفاده از مسیر هوایی می باشد.

هواپیما:

کوالالامپور دارای 2 فرودگاه می باشد که برای پرواز های داخلی و بین المللی در نظر گرفته شده اند.

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی در کشورمالزی است. این فرودگاه در سال ۱۹۹۳ و با ۲٫۵ میلیارد دلار بودجه ساخته شد. از سال 2000، KLIA جوایز متعددی را در زمینه صنعت هوانوردی از آن خود کرد. در سال 2006 از سوی موسسه AETRA بهترین فرودگاه جهان در رده فرودگاه‌های دارای مسافر 15 تا 25 میلیون نفری در طی یک سال و رتبه سوم بهترین فرودگاه جهان و بهترین فرودگاه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام شناخته شد. در سال 2007 نیز KLIA این عنوان را حفظ کرد. فرودگاه اینچان کره جنوبی و فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ نیز در رده‌های بعدی قرار داشتند.

برج‌های دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

بدون شک یکی‌ از جاذبه های دیدنی‌ مالزی، برج‌های دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد شهر کوالالامپور، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلندترین برج جهان. این دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشیده‌اند و تمثیلی تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور، معدنی کوچک به کلان‌شهری فضایی، را رقم می‌زنند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، این برج‌ها را با الهام و بهره‌گیری از تلفیق نمادهای جشن‌های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است.

محله چینی ها جالان پتالینگ
محله سراسر رنگی چینی ها [China Town] کوالالامپور مالزی بهترین مکان برای یافتن اجناس ارزان قیمت می باشد که ظاهرا هیچ زمانی تعطیلی ندارد. محله چینی ها، که عمیقا غرق در فرهنگ و میراث و تاریخ مشرقی می باشد، یکی از مکان های معروف برای توریست های مالزی می باشد که خود را در بین همسایه های دلربایش چون بوکیت بینتانگ و کی ال سی سی هنوز در معرض دید نگه داشته است. محله چینی ها به خوبی ریشه های چند فرهنگی مالزی را نمایش می دهد که در آن هر نوع کالایی یافت می شود، از گیاهان دارویی چینی تا اجناس بدلی و ارزان قیمت.

موزه ملی مالزی | National Museum of Malaysia

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه ۱۹۶۰میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنرها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست‌آوردهای امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی اختصاص یافته‌اند. ازجالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است.

برج کی ال | KL Tower

برج کی ال یکی‌ از برجسته‌ترین بناهای کشور مالزی است. این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌باشد. در این برج میتوانید از ارتفاع ۴۲۱ متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید. برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی است که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا کنند

بوکیت بینتانگ | Bukit Bintang

اصلی ترین خیابان توریستی کوالالامپور که اکثر هتلها رستورانهای بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی، همانند بسیاری از مردم محلی، مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف می کنند. تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارایه می کنند و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع، مسیر بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده که جایگاه ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخورد می باشد.

شهر جورج | George Town

یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی شهر جورج است که مرکز منطقه پنانگ است. در مورد جذابیت و خص بودن این شهر لازم است بدانید که به دلیل آن که پنگانگ مرکز مهم و تاثیرگذاری برای تجارت انگلیسی ها بود، این شهر مورد توجه قرار گرفت. جالب است بدانید که در این شهر جمعیت زیادی از چینی‌ها نیز حضور دارند.
اگر تور مالزی را برای سفر انتخاب می کنید یادتان نرود که بازدید از این شهر را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید. در تور مالزی با این شهرِ چندفرهنگی که توسط پولداران و منتخبان معماری ایجاد شده است آشنا می‌شوید. این شهر پر شده از دیدنی های مجذوب کننده، ساختمان‌های تاریخی، که بیشتر این موارد در بخش‌های قدیمی شهر هستند. در قسمت بالایی شهر نیز آسمان خراش‌های بزرگ و مرتفعی وجود دارد که می‌تواند به جذابیت‌های تور مالزی بیافزاید.
در این شهر شما با ترکیبی از معماری باستانی و مدرن و با طیف وسیعی از غذاهی لذیذ جنوب شرقی آسیایی روبرو خواهید شد.
شاید این که بدانید این شهر در سال ۲۰۰۸ توسط یونسکو در میراث جهانی به ثبت رسیده است دلیل خوبی برای بازدید از این شهر باشد.

بیشتر بخوانید: خواندنیهای باکو و مالزی

ارتفاعات کامرون مالزی

یکی از مناطق بسیار زیبای کشور مالزی ارتفاعات کامرون (Cameron Highlands) است، منطقه ای زیبا، سرسبز با عطر و بویی خاص، در این ارتفاعات عطری دل انگیز جاری است، عطر چای و توت فرنگی...

ارتفاعات کامرون مرکز کشت چای در مالزی است و شامل چندین شهر و روستای کهن و زیبا است که در تور مالزی می توانید از آن ها بازدید کنید، شهرها و روستاهای قدیمی که در ورای هرکدام تاریخی جذاب پنهان شده و روی تپه هایی به رنگ سبز زمردین با عطری مست کننده قرار گرفته اند.

این منطقه پوشش گیاهی قابل توجه و منحصر به فردی دارد، باغ های گل، پروانه و زمین های توت فرنگی و گلخانه هایی پر از کاکتوس، همه و همه در کنار هم جمع شده اند و کامرون را به منطقه ای بی نظیر تبدیل کرده اند، مرکزی زیبا با امکانات عالی برای گشت و گذار و گردشی رویایی روی تپه های پر فراز و نشیب.

جالب است که بدانید ارتفاعات کامرون یکی از قدیمی ترین مناطقی است که از زمان های کهن مورد توجه گردشگران قرار داشته است و همچنان روز به روز بر طرفدارانش افزوده می گردد، این فلات به دلیل آب و هوای عالیش هم شهره و مورد توجه است و اغلب گردشگران به این ناحیه می روند تا هوایی تازه کنند.

کامرون منطقه ای پر از منابع طبیعی است، مزارع، گلخانه، باغ و حتی آبشار، دریاچه و حیات وحش غنی، همه در یک ناحیه ی زیبا گرد هم آمده اند، پس دیگر جذب شدن گردشگران به کامرون جای تعجب ندارد...

اما زیبایی و پربازدید بودن ارتفاعات کمرون به خاطر آب و هوای خوب آن منطقه نیز خواهد بود. با افت دمایی که از کمتر از ۱۰ درجه شروع می‌شود و تا بالای ۲۱ درجه ممکن است برسد، خنکترین قسمت مالزی است، و یک آب و هوای عالی برای تفریح در کشور مالزی است به همین دلیل است که بسیاری از لیدرها این منطقه را برای بازدید در تور مالزی طراحی می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها