رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 431364

طرز تهیه قطاب خرمایی | نحوه تهیه سریع قطاب خرمایی

قطاب خرمایی یک شیرینی خوشمزه و سریع است که میتواند به عنوان یک دسر یا میان وعده لذیذ در منوی تغدیه روزانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت این قطاب همراهی می کنیم.

قطاب خرمایی
html>

مواد لازم:

زرده تخم مرغ یک عدد شیر
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری روغن مایع یا کره
کره آب شده بیست و پنج گرم پودر نارگیل
ماست نصف پیمانه کنجد
آرد به میزان لازم دارچین
خرمای هسته گرفته شش عدد پودر هل ؛ پودر قند یا پودر شکر به مقدار لازم


*پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه خمیر قطاب ، ابتدا زرده تخم مرغ را بزنید تا از حالت لختگی خارج شود . شیر یا ماست به دمای محیط رسیده ، کره آب شده و بکینگ پودر را اضافه کنید و مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید .

مرحله دوم:

در نهایت آرد را در حدی که خمیر نرم و لطیفی داشته باشید ، به مواد اضافه کنید . اگه خمیرتون کمی چسبندگی داشته باشد ، با استراحت در یخچال خوب میشود . بعد خمیر را به مدت دو ساعت در یخچال استراحت دهید . در این فاصله مواد میانی قطاب را تهیه نمایید .

مرحله سوم:

خرما رو با کمی شیر ( یک قاشق غذاخوری سر پر ) روی حرارت ملایم بذارین تا خرما کاملا نرم و پوره بشه . پودر هل و دارچین رو اضافه کنین و بعد پودر نارگیل و کنجد . نهایتا روغن مایع یا کره رو اضافه و کمی تفت بدهید ( در حد گرم شدن ) .

مرحله چهارم:

از خمیر پس از استراحت به اندازه های گردو برداشته و با کف دست باز کنید . از مایه میانی گذاشته و بعد به شکل توپ گرد کنید . در نهایت قطاب را درون روغن داغ به طوری که روغن روی قطاب را بگیرد سرخ کنید .

مرحله پنجم:
روغن اضافی قطاب را با قرار دادن روی دستمال کاغذی یا گذاشتن توی صافی بگیرید و پس از خنک شدن در پودر قند بغلتانید و با پودر پسته تزیین نمایید . در صورت تمایل می‌توانید برای ایجاد عطر و طعم بهتر از مخلوط پودر قند ، پودر بادام و هل برای غلتاندن قطاب‌ها استفاده نمایید . میتوانید خمیر رو بین دو لایه کیسه فریزر پهن کرده و قالب بزنید و بعد از گذاشتن مواد میانی به اشکال دلخواه بپیچید .


*** نکاتی که در هنگام تهیه قطاب خانگی می‌بایست رعایت کنید:
روغن لازم برای سرخ کردن قطاب را باید با حرارت ملایم کاملا داغ کرد و اگر روغن تغییر رنگ داد باید روغن را تعویض نمایید. لذا ، توصیه می‌شود از قابلمه کوچک برای سرخ کردن قطاب استفاده نمایید . همچنین خمیر را به مقدار کم باز کنید چرا که اگر خمیر در مجاورت هوا قرار گیرد پف لازم را نخواهد کرد . آرد را به آرامی و با الک کردن به خمیر اضافه کنید . توجه داشته باشید که خمیر را بیش از حد سنگین نکنید چرا که باعث خشکی و پف نکردن قطاب خواهد شد . در مقابل اگر آرد کمتر از حد معمول اضافه شود پف قطاب بیش از حد می‌شود . در صورتی که تمایل به تهیه قطاب در فر داشته باشید ، باید خمیر را بسیار نازک پهن کنید و پس از پیچیدن ، کف سینی را کاغذروغنی بذارید ، قطاب‌ها را رومال ( زرده تخم مرغ زده شده که از لختگی در اومده ، شیر و کمی زعفرون ) کنید و به مدت حدود 20 دقیقه در فر 180درجه قرار دهید . سپس در پودر قند بغلتانید . اگر گلاب مصرف دارید ، استفاده بیش از حد از گلاب در ساختار مواد میانی قطاب ، باعث ترک خوردن قطاب می‌شود .
*مواد میانی قطاب کاملا اختیاری و بستگی به ذائقتون داره .

خواص خرما

خواص خرما


خرما میوه بسیار سالمی است که در رژیم غذایی شما وجود دارد.

آنها دارای مواد مغذی متعددی هستند، فیبر و آنتی اکسیدان ها، که همه آنها موجب سلامتی شمااست هضم غذا را بهبود می بخشد و به کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک می نماید

چند راه برای اضافه کردن خرما به رژیم غذایی شما وجود دارد. یک راه محبوب برای خوردن آنها به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در غذاهای مختلف است. آنها همچنین یک میان وعده بزرگ را می سازند.

محتوای کالری خرما بالاتر از بیشتر میوه های تازه است. محتوای کالری خرما ها شبیه سایر میوه های خشک، مانند کشمش و انجیراست.

اکثر کالری ها در خرمااز کربوهیدرات ها می آید. بقیه از مقدار بسیار کمی پروتئین هستند. علیرغم کالری های آنها، ویتامین ها و مواد معدنی مهم علاوه بر میزان قابل توجه فیبر هستند.

در 3.5 اونس (100 گرم) خرما مواد مغذی زیر می باشد:

کالری: 277 منیزیم: 14٪ از RDI
کربوهیدرات: 75 گرم مس: 18٪ از RDI
فیبر: 7 گرم منگنز: 15٪ RDI
پروتئین: 2 گرم آهن: 5٪ RDI
پتاسیم: 20٪ از RDI ویتامین B6: 12٪ از RDI

خرما همچنین از آنتی اکسیدان ها بالایی برخوردار است.

طرز تهیه املت خرما

طرز تهیه املت خرما

مواد لازم:

خرما 5 عدد پودر هل یک قاشق
کمی شیر تخم مرغ4 عدد
روغن کنجد یا سبوس برنج به مقدار لازم پودر گردو یک قاشق
دارچین یک قاشق

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا هسته خرما ها را گرفته و با شیر مخلوط کرده در تابه ای تفت دهید سپس روغن کنجد و دارچین و هل را اضافه کرده و مجددا تفت میدهیم.

مرحله دوم:
در آخر تخم مرغ ها را داخلش ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید تا تخم مرغ کاملا ببنده سپس پودر گردو را روی آن ریخته و بعد از خنک شدن سرو نمایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها