رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433279

طرز تهیه ته چین مرغ و شوید | با طرز تهیه پلو قارچ و شوید آشنا شوید

ته چین مرغ و شوید یکی از غذاهای بسیار لذیذ و محبوب ما ایرانی ها است اما آگاهی به نحوه تهیه این غذا میتواند باعث افزایش کیفیت این غذا شود در ادامه به طرز تهیه این غذای خوشمزه می پردازیم.

ته چین مرغ و شوید
html>

مواد لازم :

برنج آبکش شده سه پیمانه نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر و پودر زنجبیل به مقدار لازم
تخم مرغ دو عدد روغن هسته انگور یا زیتون یا کنجد یا سبوس برنج
ماست نصف پیمانه شوید خشک یا تازه مقداری
زعفران دم کرده نصف پیمانه مرغ پخته و ریش شده دو لیوان



بهترین روش آبکش کردن برنج :

مرحله اول:

برای آبکش کردن برنج ، آن را از قبل سه چهار ساعت با نمک زیاد خیس میدهیم . بعد آبش رو خارج میکنیم و برنجها رو آب میکشیم تا نمک اضافی آن برود .

مرحله دوم:
بعد در قابلمه حدود پنج لیوان آب را به جوش می آوریم و برنج های خیس داده شده را با مقدار کمی نمک در آب جوش میریزیم و می گذاریم که بجوشد ، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج را برمی داریم و با ناخن نصفش میکنیم ، وقتی به اندازه یک نقطه سفید وسطش خام بود آبکش اش می کنیم . این بهترین راه برای آبکش کردن برنج هست .

طرز تهیه ته چین مرغ و شوید

طرز تهیه:

مرحله اول:

مرغ را همیشه بهتراست در آب کم بپزید . در این صورت تمام طعم آن را به خودش می گیرد و به آب آن نمیدهد و خوشمزه تر میشود . مرغ را در مقدار کمی آب با پیاز و کمی نمک و زردچوبه و دارچین (در صورت تمایل) روی حرارت ملایم میگذاریم که بپزد .

مرحله دوم:


در مرحله بعد مرغ را ریش ریش می کنیم . زعفران را در کمی گلاب میریزیم و می گذاریم تا حدود نیم ساعت بماند .مهمترین قسمت ته چین مرغ همان ته دیگ آن هست ، در واقع برای همین هم اسمش ته چین هست .

مرحله سوم:

به این صورت که ماست ، روغن یا کره ، تخم مرغ و نصف زعفران دم کشیده را با تقریبا نصف مقدار از برنجی که داریم مخلوط میکنیم و در قابلمه نچسبی که کف آن را از قبل چرب کردیم میریزیم . سپس هم مقداری از مرغهای ریش شده را روی آن میچینیم و روی آن را یک لایه از برنج و زعفران و شوید میریزیم و مجدد روی آن را مرغ های ریش شده میچینیم و آنقدر این کار رو تکرار میکنیم تا مرغ و برنجمون تموم شود .

مرحله چهارم:

در آخر هم روی آن را کاملا با قاشق فشار میدیم تا مواد فشرده بشود و سپس روی حرارت ملایم با دم کنی میگذاریم تا دم بکشد . اگر دوست داشته باشید میتوانید از زرشک و خلال بادام و پسته خیس داده و تفت داده در لایه ها استفاده کنید . در انتها کمی زیرش را زیاد می کنیم تا ته دیگش بگیرد و بعد از یک دقیقه زیرآن را خاموش می کنیم . وقتی که دم کشید برای اینکه راحت و یکدست از کف قابلمه جدا شود پشت قابلمه رو کمی آب سرد میزنیم و بعد در ظرفی ، قابلمه را برمیگردونیم تا ته چین کامل و یکدست برگردد . میتوانید روی آن را با زرشک و خلال بادام و پسته خیس کرده و تفت داده تزیین کنید.

طرز تهیه پلو قارچ و شوید

طرز تهیه پلو قارچ و شوید

مواد لازم:

قارچ2 پیمانه خرد شده برنج دو پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم روغن به مقدرا لازم
زعفرون دو قاشق دم کشیده شوید خشک 1 پیمانه
پودر سیر به مقدار دلخواه آبلیمو دو قاشق

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا بهترست در تابه ای با روغن داغ قارچ و پودر و سیر و آبلیمو را با نمک و فلفل و زردچوبه و زعفران مخلوط کرده تفت دهید

مرحله دوم:

اب برنج تان که جوش اومد، بعد از ریختن نمک و روغن برنج، شوید و مواد بالا را به آنها اضافه میکنم و بعد از تموم شدن آب برنج ، درب قابلمه رو میذارم. روی حرارت متوسط میمونه تا دم بکشه.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها