رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 434516

طرز تهیه کیک طالبی | دستور تهیه یخ در بهشت طالبی

طرز تهیه کیک طالبی یککیک زیبا و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند زینت بخش سفرهای شما باشد در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

کیک و کرم طالبی
html>

مواد لازم:

آرد دو پیمانه ( 250گرم ) وانیل یک دوم قاشق چایخوری
تخم مرغ 3عدد بکینگ پودر دو قاشق چایخوری
شکر یک پیمانه ( 200گرم ) اب طالبی یک پیمانه
روغن مایع سه چهارم پیمانه

طرزتهیه :

مرحله اول:

ابتدا تخم مرغ ، شکر و وانیل را با هم مخلوط کرده و با همزن میزنیم تا کرم رنگ بشود و حجم بگیرد . طالبی را میکس و اضافه کرده و همچنین روغن را اضافه نمایید. در نهایت آرد و بگینگ پودر سه بار الک شده را کم کم اضافه و خوب مخلوط کنید .

مرحله دوم:

در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه ، حدود چهل و پنج دقیقه بپزید . حتما بعد از نیم ساعت چک کنید چون دمای فرها متفاوت است . این کیک عطر و طعم عالی داره . پیشنهاد می کنم حتما توی نسبت کم هم که شده ، تست کنید

مرحله سوم:

در مورد رنگ کیک هم انتظار رنگ سبز را نداشته باشید ، چون رنگ کیک تون بعد از ترکیب نهایی آرد و آب طالبی ، کرم رنگ روشن میشود . هر چقدر هم طالبی رسیده تر و شیرین تر باشه ، عطر و طعم کیکتون عالیتر میشود.


نکته در مورد مقدار مواد مصرفی کیک:
کافیه تعداد تخم مرغهای مورد نیاز یک کیک "فرد" باشه یا مثلا رسپی یه بیسکوییت بگه " تخم مرغ 1 عدد " . امکان نداره که در قسمت کامنتهاش این سوال پرسیده نشه که : " اگه بخوایم رسپی رو نصف کنیم ؛ چطوری تخم مرغش رو نصف کنیم؟ "
اولا که وقتی یه رسپی به شما میگه " تخم مرغ " منظورش یک تخم مرغ با سایز متوسطه .

***یک تخم مرغ ( بدون پوسته ) = ۵۰ گرم
یک زرده تخم مرغ = ۲۰ گرم
یک سفیده تخم مرغ = ۳۰ گرم

تخم مرغی که قراره نصف کنید را داخل یه کاسه بشکنید . با چنگال هم بزنید تا تقریبا یه مایع یکنواخت حاصل بشود . حالا با یه قاشق چایخوری اندازه گیری شروع کنید . باید تخم مرغ را به میزان مساوی بین دو کاسه تقسیم کنید . به این ترتیب شما دو تا کاسه حاوی نیمی تخم مرغ دارید که میتوانید توی رسپی ها ازش استفاده کنید . پس قرار شد که با قاشق چایخوری تخم مرغ را به دو قسمت مساوی تقسیم کنیم . البته میتونید هم با ترازوی دیجیتال این کار اندازه گیری را انجام بدید ولی خب چه کاریه؟ اولا که لزومی نداره تا این حد سر اندازه تخم مرغ حساس باشیم چون همینطوری هم کم پیش میاد که تخم مرغهایی که استفاده میکنیم سایزشون استاندارد باشند و اینکه نصف یک تخم مرغ اندازه اش دقیق و استاندارد باشد .

طرز تهیه کیک طالبی

طرز تهیه کرم طالبی

مواد لازم:

شیر 1 پیمانه

طالبی (متوسط) 1 عدد آب سرد نصف پیمانه
آب سرد نصف پیمانه پودر ژلاتین
شکر به میزان لازم خامه 250 گرم

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدای کار آب طالبی را مثل همیشه درست کنید . طالبی را خرد کنید با کمی شکر بسته به شیرینی طالبی تون و ذائقه تون توی مخلوط کن بریزید . شکرش باید از زمانی که آب طالبی درست می کنید بیشتر باشد چون قراره چیزهای دیگه هم به آن اضافه کنید .

مرحله دوم:

داخل یه کاسه آب را بریزید و روش پودر ژلاتین را بپاشید و روی بخار کتری یا داخل ماکروفر بن ماری کنید . حالا شیر و خامه را داخل مخلوط کن روی آب طالبی تون بریزید و حسابی میکسش کنید .

مرحله سوم:
طوری که شکر حل نشده یا مواد یکدست نشده ای توی پارچتون دیده نشود . در آخر هم ژلاتین حل شده و خنک شده را بهش اضافه کنید و یکی دو دور مخلوطش کنید . قالبتون را آب بگردونید و داخل فریزر بگذارید . 10 دقیقه جلوتر و حالا درش بیارید و موادتون را داخلش بریزید . ولی قالبهای سیلیکونی را حتما در حد براق شدن چرب کنید . در آخر داخل یخچال بماند تا کاملا ببندد .
طرز تهیه یخ در بهشت طالبی

طرز تهیه یخ در بهشت طالبی

مواد لازم:

طالبی یک عدد ژله ی آلوورا یه بسته
شکر 3 قاشق

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا طالبی رو با شکر خوب میکس کنید و بذارید فریزر تا به خوبی منجمد بشود. سپس ژله ی آلوورا رو با یه لیوان آبجوش حل کنید و با میوه دلخواهتون بریزید تو لیوان.

مرحله دوم:
حالا لیوان هارو به صورت کج تو یخچال قرار دهیدتا ژله خودشو خوب بگیره.ژله که به خوبی خودشو گرفت و طالبی شما هم که حالت یخ زدگی پیدا کرد میتوانید ژله رو را روی اب طالبی ریخته سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها