رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446336

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای | نحوه تهیه بامیه مرغ

سیب زمینی بامیه ای یک غذای خوشمزه و سریع است که میتواند به عنوان یک دسر یا میان وعده لذیذ در منوی تغدیه روزانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت این سیب زمینی بامیه ای همراهی می کنیم.

سیب زمینی بامیه ای
html>

مواد لازم:

اب 2/3لیوان سیب زمینی 170گرم ، تقریبا 2 عددمتوسط
اردسفید2/3لیوان کره 15گرم
نمک وفلفل سیاه به مقدارلازم تخم مرغ درشت 1عدد
پکینگ پودر1/2ق چ

طرز تهیه:

مرحله اول:

سیب زمینی بامیه ای بسیار شبیه به شیرینی بامیه می باشد و در دستور پخت سیب زمینی بامیه ای می توانید با توجه به سلیقه خود از شکر و یا نمک استفاده نمایید. این غذا را می توانید در کنار انواع غذا ها و شربت ها سرو نمایید و همچنین سیب زمینی بامیه ای خوشمزه را می توانید در ماه مبارک رمضان در سفره های پر برکت خود قرار دهید و با این غذای خاص سفره های خودتان را زینت دهید.

مرحله دوم:

در ابتدا سیب زمینی را ابپزکنید پوست بگیرید و سپس داغ داغ با رنده ریزرنده کنید،اب وکره رابرروی حرارت ملایم بگذارید به محض ذوب شدن کره وجوش امدن اب، اردالک شده رایک مرتبه به ان اضافه کنید مدام هم بزنید تا خمیرکاملا وسط ظرف جمع گردد ولطیف ویک دست شودکمی زیروروکنید

مرحله سوم:

من حدودیکی دودقیقه، خمیررازیروروکردم بعدخمیررابه ظرف دیگری منتقل کنید اجازه دهید تاخمیرولرم گردد بعد به ان تخم مرغ ونمک وفلفل را اضافه نمایید

مرحله چهارم:

خوب هم بزنید یا با دست ورزدهید سیب زمینی رنده شده را نیزاضافه کنید و ورز دهید تاخمیرکاملا یک دست شود،خمیرنسبتا سفتی خواهید داشت، ان رادرقیف ریخته،با کمی فشاردست و با ماسوره دلخواه وبه شکل دلخواه درروغن داغ ،باقیچی ببرید و با حرارت ملایم سرخ کنید، مدام زیر و رو کنید تا بامیه ها کاملا یک دست سرخ شوند، سرخ کردن بامیه ها، کمی زمانبراست، باحرارت زیاد سرخ نکنید.
*اگرخمیربیش ازاندازه سفت بود می توان کمی تخم مرغ دیگربه ان افزود.

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای

خواص سیب زمینی


سیب زمینی برای اولین بار در آمریکای جنوبی حدود 10،000 سال پیش کشف شد. کاشفان اسپانیایی آنها را در اوایل قرن شانزدهم آن را به اروپا معرفی کردند.

سیب زمینی در حال حاضر بزرگترین محصول گیاهی در ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا) هستند، که در آنجا فرد به طور متوسط سالانه 55 پوند یا 35 کیلوگرم (کیلوگرم) سیب زمینی می خورد. آنها در بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان غذای اصلی مهم هستند.

برخی شواهد نشان می دهد که سیب زمینی ممکن است به کاهش التهاب و یبوست کمک کند
یک سیب زمینی متوسط شامل حدود 164 کالری دارد و در 30 درصد از مصرف روزانه B6 توصیه می شود.

سیب زمینی حاوی مواد مغذی مهم است، حتی زمانی که پخته شده است، که می تواند از طریق روش های مختلف به سلامت انسان کمک نماید.

1) سلامت استخوان

آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم و روی در سیب زمینی به بدن کمک می کند تا حفظ ساختار و قدرت استخوان را حفظ کند.

آهن و روی نقش مهمی در تولید و بلوغ کلاژن دارند.

فسفر و کلسیم هر دو در ساختار استخوانی اهمیت دارند، اما لازم است که دو ماده معدنی هم زمان استخراج شود. فسفر بیش از حد و کمبود کلسیم منجر به از دست دادن استخوان می شود و به پوکی استخوان کمک می کند.

2) فشار خون

مصرف سدیم کم برای حفظ فشار خون سالم ضروری است اما افزایش مصرف پتاسیم ممکن است به همان اندازه مهم باشد. پتاسیم باعث افزایش غلظت عروق خونی می شود.

طبق بررسی ملی بهداشت و تغذیه (NHANES)، کمتر از 2 درصد از بزرگسالان آمریکایی روزانه 4،700 میلی گرم توصیه می کنند.

پتاسیم، کلسیم و منیزیم در سیب زمینی وجود دارد. این یافته ها به طور طبیعی باعث کاهش فشار خون می شود.

3) سلامت قلب

فیبر سیب زمینی، پتاسیم، ویتامین C و محتوای ویتامین B6 همراه با کمبود کلسترول، همه از سلامت قلب حمایت می کنند.

سیب زمینی مقدار قابل توجهی از فیبر دارد. فیبر باعث کاهش کل مقدار کلسترول خون می شود، بنابراین خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

تحقیقات مبتنی بر NHANES مصرف بیش از حد پتاسیم و مصرف کمتر سدیم را به کاهش خطر ابتلا به مرگ و میر و بیماری های قلبی منجر می شود.

4) التهاب

کولین یک ماده مغذی مهم و متنوع است که در سیب زمینی وجود دارد. این با حرکت عضلانی، خلق و خوی، یادگیری و حافظه کمک می کند.

همچنین کمک می کند:

حفظ ساختار غشای سلولی جذب چربی
انتقال امواج عصبی توسعه مغز در اوایل

یک سیب زمینی بزرگ حاوی 57 میلی گرم کولین است. مردان بالغ به 550 میلیگرم و زنان 425 میلی گرم در روز نیاز دارند.

5) سرطان

سیب زمینی حاوی فولات است. فولات در سنتز و ترمیم DNA نقش دارد و از این طریق بسیاری از انواع سلول های سرطانی را از طریق جهش در DNA جلوگیری می کند.

مصرف فیبر از میوه ها و سبزیجات مانند سیب زمینی با کاهش خطر سرطان کولورکتال همراه است.

ویتامین C و کورستین همچنین به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند، که از سلول های محافظت کننده در مقابل آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند.

6) هضم و منظم

محتوای فیبر در سیب زمینی به جلوگیری از یبوست کمک می کند و به طور منظم برای یک دستگاه گوارش سالم کمک می کند.

7) مدیریت وزن و سیری

الیاف رژیمی معمولا به عنوان عوامل مهم در مدیریت وزن و کاهش وزن شناخته می شوند.

آنها به عنوان "عوامل فشرده" در دستگاه گوارش عمل می کنند. آنها سفتی را افزایش می دهند و اشتها را کاهش می دهند، بنابراین فرد بیشتر طول می کشد و کالری بیشتری مصرف می کند.

8) متابولیسم

سیب زمینی منبع خوبی از ویتامین B6 هستند. این نقش حیاتی در متابولیسم انرژی دارد، با شکستن کربوهیدرات ها و پروتئین ها به گلوکز و اسیدهای آمینه. این ترکیبات کوچکتر به راحتی برای انرژی درون بدن استفاده می شود.

9) پوست

کلاژن سیستم پشتیبانی پوست است. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان برای جلوگیری از آسیب های ناشی از خورشید، آلودگی و سیگار کار می کند. ویتامین C نیز به چین و چروک های نرم و نرم پوست کمک می کند و پوست بافت پوست را بهبود می بخشد.

10) ایمنی

تحقیقات نشان داده است که ویتامین C ممکن است به کاهش شدت و مدت سرما کمک کند. سیب زمینی منبع خوبی از ویتامین هستند.

طرز تهیه بامیه مرغ

طرز تهیه بامیه مرغ

مواد لازم:

مرغ پخته شده: ۴۰۰ گرم شیر: کمی
نان تست: شش عدد جعفری خردشده: ۳ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر : به میزان لازم پنیر پیتزا : ۲۰۰ گرم
تخم‌مرغ : ۲ عدد پودر سوخاری: به میزان لازم



طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا مرغ را بپزید . از استخوان جدا کنید و آن را ریش ریش کرده و خوب با چنگال له کنید یا چرخ کنید . نان تست‌ها را در ظرف بریزید و شیر را روی آنها بریزید تا نرم شوند و با مرغ مخلوط کنید .

مرحله دوم:

تخم‌مرغ ، ادویه ، جعفری خرد شده و پنیر رنده شده را هم افزوده و همه مواد را با هم ورز دهید تا یکدست شود . مواد را در قیف بریزید و با ماسوره معمولی یا دلخواه ، در روغن داغ بریزید و سرخ کنید .

مرحله سوم:
توجه کنید که مخلوط این مواد باید به سفتی خمیر باشد که از ماسوره استفاده کنید . همچنین می‌توانید بدون ماسوره ، مواد را در دست فرم داده و در پودر سوخاری بغلطانید و بعد سرخ کنید . بجای گوشت سفید از گوشت قرمز پخته هم میتونین جایگزین کنین.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها