رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452195

طرز تهیه کیک نشاسته ای | نحوه تهیه کیک نشاسته و خامه

کیک نشاسته ای یک کیک بسیار ساده و آسان است که با توجه به آسان بودن نحوه تهیه آن میتواند در انواع مناسبت ها تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این کیک همراهی می کنیم.

کیک نشاسته ای
html>

کیک نشاسته ای یک کیک پفکی و لطیف است که در اصل کیک ترکیه ای می باشد و برای کیک های تولد مناسب است چرا که تزیین خامه آن به راحتی صورت می پذیرد این کیک بسیار خوشمزه می باشد امیدواریم آن را تهیه نموده و لذت ببرید.

مواد لازم:

آرد 2 لیوان تخم مرغ 6 عدد
نشاسته 1 لیوان پکینگ پودر 1 ق چ خوری
روغن مایع 1 لیوان گلاب به مقدار لازم
شکر 2 لیوان



طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا تخم مرغ ها رو در ظرفی شکسته همراه شکر ب مدت 10 دقیقه با هم زن می زنیم(به یک جهت)حالا یک پیمانه روغن رو بهش اضافه میکنیم به طوری که کمی مخلوط شود.بعد نشاسته را که قبلا با گلاب مخلوط کرده بودیم رو به مواد اضافه می کنیم.

مرحله دوم:

این هم در حدی که ب مواد مخلوط شود.زیاد هم نزنید.بعد از آن آرد و پکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم تا یک دست شود.

مرحله سوم:

(حالا قالب مورد نظر را آرد پاشی کرده و مواد را داخل آن می ریزیم)سپس قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده بودیم می گذاریم به مدت 50 الی 60 دقیقه...البته زمان پخت کیکتون بستگی به فری که دارید هست

خواص نشاسته


کربوهیدرات ها را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: قند، فیبر و نشاسته.
نشاسته ها معمولا از نوع مصرف کربوهیدرات هستند و منبع مهم انرژی برای بسیاری از مردم است. دانه های غلات و سبزیجات دیگر منابع رایج هستند.
نشاسته ها به عنوان کربوهیدرات های پیچیده طبقه بندی می شوند، از آنجا که مولکول های قندی زیادی با یکدیگر ترکیب شده اند.
به طور سنتی، کربوهیدرات های پیچیده به عنوان غذاهای سالم تر مورد توجه قرار گرفته اند. مواد غذایی نشاسته ای کامل به تدریج قند را به خون می رسانند، به جای ایجاد سطح قند خون با سرعت این عمل را صورت می دهد
با این حال، بسیاری از مردم که امروز غذا نشاسته ای می خورند، نشاسته ها بسیار تصفیه شده اند. آنها در واقع می توانند سطح قند خون خود را به سرعت افزایش دهند، حتی اگر آنها به عنوان کربوهیدرات های پیچیده طبقه بندی شوند.
به همین دلیل است که نشاسته بسیار تصفیه شده تقریبا تمام مواد مغذی و فیبر آنها را از بین می برد. به عبارت ساده، آنها کالری خالی دارند و مزایای تغذیه ای کمی دارند.
بسیاری از مطالعات همچنین نشان داده اند که خوردن یک رژیم غذایی حاوی نشاسته تصفیه شده با ریسک بالایی از دیابت نوع 2، بیماری قلبی و افزایش وزن همراه است.

اینجا فهرستی از 19 غذا که در آن نشاسته زیاد است، فهرست شده است.

آرد ذرت :بدون گلوتن ساخته شده از ذرت خشک است. یک فنجان (159 گرم) حاوی 117 گرم نشاسته یا 74 درصد وزن دارد.

برنج: Krispies غلات محبوب با برنج ساخته شده و غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها حاوی 20.2 گرم نشاسته در هر اونس یا 72.1٪ وزن دارند.

گندم : پستانداران اغلب گندم با تصفیه شده سیرمی شوند و ممکن است سرعت قند خون شما افزایش پیدا کند. سرو 60 گرم از سبوس برنج حاوی 42.8 گرم نشاسته یا 71.4٪ وزن دارد.

آرد ارزن: آرد سورگوم و آرد سفید آرد محبوب با محتوای نشاسته مشابه است. از این دسته، سورگوم سالم تر است، در حالی که آرد سفید ناسالم است و باید اجتناب شود.

کراکر: اگرچه کراکرهای یک میان وعده محبوب هستند، دارای مواد مغذی و نشاسته زیاد است. یک سرو از 5 کراکر ساده نرمال (15 گرم) حاوی 11 گرم نشاسته یا 67.8٪ وزن دارد.

جو: جو یک انتخاب عالی برای صبحانه است و دارای انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی است. یک فنجان (81 گرم) حاوی 46.9 گرم نشاسته یا 57.9 درصد وزن دارد.

آرد کل گندم: آرد کل گندم یک منبع عالی فیبر و مواد مغذی است. یک فنجان تک (120 گرم) حاوی 69 گرم نشاسته یا 57.8٪ وزن دارد.

نودل : نودل بسیار غنی است و دارای نشاسته بسیار زیاد است. یک بسته حاوی 47.7 گرم نشاسته یا 56٪ وزن دارد.

نان: نان ها به شکل های مختلفی ظاهر می شوند، اما به طور کلی دارای نشاسته بالا هستند و باید در رژیم غذایی شما محدود شوند. محصولات نان مانند کیک های انگلیسی، نان شیرینی، نان سفید و ترتیل ها حاوی نشاسته تقریبا 40-45 درصد وزن دارند.

کوکی: کوکی های شیرینی پزی دارای نشاسته زیاد است، حاوی 4.8 گرم نشاسته در هر کوکی، و یا 40.5٪ وزن. شما باید آنها را در رژیم غذایی خود محدود کنید، زیرا آنها کالری زیادی دارند و ممکن است حاوی چربی های ترانس باشد.

برنج : برنج که با عطر معمولی مصرف در جهان میشود. این برنج پودر نشاسته کمتری در هنگام پخته شدن دارد، زیرا مولکول های نشاسته آب را جذب می کند و در طول فرآیند پخت و پز شکسته می شود.

پاستا: پاستا در انواع مختلفی وجود دارد. این غذا حاوی 62.5 درصد نشاسته در فرم خشک و 26 درصد نشاسته در فرم پخته شده است.

ذرت: اگر چه ذرت دارای نشاسته زیاد است، به طور طبیعی شامل فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی زیاد است. یک فنجان (141 گرم) ذرت حاوی 25.7 گرم نشاسته یا 18.2 درصد وزن دارد.

سیب زمینی: اگرچه سیب زمینی در مقایسه با بسیاری از سبزیجات نشاسته دارای نشاسته زیاد است، اما آنها نیز غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. به همین دلیل سیب زمینی هنوز بخش مهمی از یک رژیم متعادل است.

نکات مهم:

نکته اول:

نشاسته کربوهیدرات اصلی در رژیم غذایی و بخش عمده ای از غذاهای اصلی است.

نکته دوم:

در رژیم های مدرن، غذاهای پرچرب دارای نشاسته بسیار و فاقد فیبر و مواد مغذی هستند. این غذاها شامل آرد گندم تصفیه شده، شیرینی و ذرت است.

نکته سوم:

برای حفظ یک رژیم غذایی سالم، مصرف این غذاها را محدود کنید.

نکته چهارم:

رژیم های غذایی بالا در نشاسته های تصفیه شده با افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و افزایش وزن مرتبط هستند. علاوه بر این، آنها می توانند قند خون را به سرعت افزایش دهند و سپس به شدت سقوط کنند.

نکته پنجم:

این موضوع مخصوصا برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت بسیار مهم است زیرا بدن آنها نمیتواند شکر را از خون خود حذف کند.
نکته ششم:
از سوی دیگر، نباید از منابع کلی نشاسته مانند آرد سورگوم، جو، سیب زمینی و دیگر موارد ذکر شده در بالا در رژیم غذایی حذف شود. آنها منابع عالی فیبر هستند و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

طرز تهیه کیک نشاسته و خامه

طرز تهیه کیک نشاسته و خامه

مواد لازم:

4 تخم مرغ 5 گرم وانیل شکری
1 پیمانه شکر 10 گرم بکینگ پودر
200 میلی لیتر خامه 3 پیمانه نشاسته ذرت

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا باید شکر را به همراه تخم مرغ با همزن برقی خوب هم بزنید سپس باقی مواد را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا حالت غلیظ شود.

مرحله دوم:
در آخر باید داخل قالبی که میخوهید کیک را داخل آن بپزید چرب کرده و آرد بپاشید سپس مواد رو بریزین و در فر گرم شده 170 درجه، 45 دقیقه بپزید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها