رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465559

طوفان «هاگیبیس» به بزرگترین پایگاه دریایی آمریکا در ژاپن آسیب رساند

ساعت24-بزرگترین پایگاه دریایی آمریکا در ژاپن نیز از طوفان هاگیبیس در امان نمانده و بر اساس گزارش‌ها سازه‌ها و سیستم آبرسانی این پایگاه خسارات قابل توجهی دیده است.

طوفان سهمگین «هاگیبیس» که سه پیش با بادهایی با سرعت ۲۱۶ کیلومتر در ساعت بخش اعظم ژاپن را درنوردید، به پایگاه نظامی آمریکا در این کشور نیز خساراتی زده است.

به نوشته وبگاه «استرایپس» مقامات نظامی گفته‌اند که پایگاه «آتسوگی» در این طوفان به بدترین شکل ممکن آسیب دیده است. این مکان بزرگترین پایگاه هوادریای ارتش آمریکا در اقیانوس آرام و محل استقرار اسکادران‌هایی از هواپیماهای «سی‌وی دابلیو-۵» با کاربری در ناو هواپیمابر «یو.اس.اس ریگان» است. این پایگاه نظامی در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر آتسوگی قراردارد.

بر اساس این گزارش، طی طوفان سهمگین هاگیبیس به بیش از ۲۰ سازه این پایگاه نظامی آسیب وارد شده است. به گفته مقامات نظامی، به پشت بام‌ها و تعدادی از ساختمان‌های این پایگاه خساراتی وارد شده و برخی درختان این پایگاه نیز قطع شده‌‌اند. سیستم آبرسانی این پایگاه نیز در جریان این طوفان آسیب دیده است.

پرسنل حاضر در این پایگاه در جریان این طوفان هیچ آسیبی ندیدند.

ژاپن اعلام کرده که تاکنون ۶۸ نفر در جریان این طوفان کشته شده‌اند. به نوشته رسانه‌های ژاپنی، با توجه به ادامه عملیات جست‌وجو و امدادرسانی، هنوز هم احتمال یافتن اجساد بیشتر و بالا رفتن آمار کشته‌های این طوفان وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

دولت ژاپن هزاران نظامی و نیروهای امداد خود را برای کمک به تسریع عملیات امداد عازم مناطق سیل زده این کشور کرد. نخست وزیر ژاپن نیز به همین منظور گفت: «دولت تمام تلاش خود را برای همکاری با نهادها و سازمان‌های ذیربط برای بازگرداندن خدمات در اسرع وقت انجام خواهد داد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها