رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466471

تشکیل معاونت گردشگری در وزارت خارجه ضروری است

ساعت 24-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشکیل معاونت گردشگری در وزارت امور خارجه برای تقویت گردشگری و توریسم اقتصادی در ایران تاکید کرد.

سیده فاطمه حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو یی با اشاره به نشست تعدادی از اعضای فراکسیون زنان مجلس با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و همچنین بازدید از موزه فرش ایران، اظهار داشت: برای توسعه گردشگری در ایران ضرورت دارد معاونت گردشگری در وزارت امور خارجه تشکیل شود تا از این طریق، سفارتخانه‌های ایران در سراسر دنیا در موضوع جذب گردشگر و تقویت توریسم اقتصادی در ایران، به شکلی منسجم و برنامه‌ریزی شده عمل کنند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم دیگری که برای جذب گردشگر در جهان صورت می‌گیرد، تبلیغات است، بیان کرد: در رسانه‌های دنیا عمدتا جاذبه‌های گردشگری کشورها از جمله موارد اولویت‌دار تبلیغی است؛ موضوعی که درباره ایران به شکلی دیگر صورت می‌گیرد و تخریب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و در سطح رسانه‌ها موجب فاصله گرفتن تصورات و برداشت‌ها از واقعیت‌ها شده است.

حسینی عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که با در پیش گرفتن راه‌های مقابله‌ای بتوان سیاه‌نمایی‌های که صورت گرفته را ترمیم کرد و چهره واقعی و جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری ایران را در جهان معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای اصلاح آنچه در جهان از ایران نشان داده می شود، بهبود و ارتقاء روابط دوجانبه با کشورهای دوست ضروری است، گفت: در این زمینه یکی از راه‌ها برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی به میزبانی ایران است تا بتوان از طریق تجارت، دیپلماسی و مواردی از این دست، تصور بسیاری از شهروندان سایر کشورهای دنیا را نسبت به ایران تغییر داد. در واقع افراد خودشان با حضور در کشور می‌توانند زندگی در ایران را تجربه کنند و متوجه شوند که تبلیغات منفی درباره ایران، دروغ است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس توضیح داد: وجود زیرساخت‌هایی مانند هتل‌ها و مجموعه‌هایی که بتواند چنین اجلاس‌های در سطح بین‌المللی را میزبانی کند از جمله ضروریات رسیدن به این هدف است اما متاسفانه اینگونه مجموعه‌ها به ندرت دیده می‌شود. بنابراین باید برای رسیدن به این هدف، سرمایه‌گذاران را به این سمت و سو سوق داد که مجموعه هایی با توانایی برگزاری اجلاس‌های بین المللی در ایران خصوصا در تهران ایجاد کنند.

حسینی با تاکید بر لزوم ساماندهی گردشگری داخلی اظهارداشت: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که می‌تواند در سامان یافتن و بهبود گردشگری داخلی اثرگذار باشد، موضوع سامان دادن به تعطیلات کشور به ویژه دو روزه کردن تعطیلات آخر هفته است که به نظر می‌رسد بررسی همه جانبه این موضوع باید در دستور کار نهادهای پژوهشی و همچنین دولت قرار گیرد.

وی در عین حال با اشاره به برخی کاستی‌ها در حوزه میراث فرهنگی گفت: در بسیاری از موزه‌های دنیا زمانی که صحبت از علوم و فنون اسلامی می‌شود، بخش اعظم آنها به آثاری از ایران اختصاص دارد حال آنکه در ایران موزه‌ای که بتواند به سهولت آثار ایرانی و اسلامی را در این زمینه به مردم معرفی کند، کم است.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تولید صنایع دستی همچون آبگینه و بلور در استان تهران پیشنهاد کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران در زمینه برند سازی این صنایع اقدام کند زیرا برندسازی مقوله‌ای حائز اهمیت است از این منظر که خریدن کریستال با برند ایرانی اولویت افراد باشد نه آنکه تولیدکننده به ناچار تولید خود را به عنوان تولید یک کشور دیگر به بازار عرضه کند و یا فروشندگان برای فروش بخواهند که کریستال ایرانی را با عنوان غیر ایرانی عرضه و معرفی کنند.

حسینی یادآور شد: باید به سمتی برویم که هم تولیدکنندگان، هم فروشندگان و هم خریداران با افتخار بلور ایرانی را با نام ایرانی تولید، عرضه و خریداری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها