رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473093

«آنفلوانزا» عامل فوت ۸ نفر در خراسان شمالی

ساعت24-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: موج آنفلوانزا در این استان رو به کاهش است و از هفته گذشته تاکنون، تعداد افراد بستری‌شده ناشی از مشکلات تنفسی و ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان کاهش‌یافته و درمجموع ۸ نفر در استان تلفات داشته است.

div>

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی اظهار کرد: هرساله با اپیدمی آنفلوانزا مواجه هستیم به‌طوری‌که در برخی سال‌ها خفیف، برخی سال‌ها متوسط و برخی مواقع این همه‌گیری شدید است.

وی با اشاره به فوت ۸ نفر در اثر این بیماری خاطرنشان کرد: تمامی بیماران فوت‌شده براثر آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۰ سال، کودکان زیر ۶ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای اتفاق افتاده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد که متأسفانه تمامی این افراد طی هفته‌های پیشین فوت شده‌اند و طی یک هفته گذشته هیچ مورد فوتی در اثر این بیماری تاکنون اثبات نشده است.

وی اظهار داشت: داروی آنفلوانزا نیز به‌اندازه کافی در استان موجود است و تنها برای موارد شدید و بستری در بیمارستان‌ها تجویز می‌شود و درزمینه دارو هیچ مشکلی در استان نداریم.

هاشمی افزود: زمان تزریق واکسن در شهریور و مهرماه است اما پخش شایعات در بین مردم موجب شد در این چندروزه با هجوم مردم برای دریافت واکسن مواجه شویم.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مبتلایان به این بیماری از مصرف خودسرانه هرگونه دارو بخصوص داروهای خانواده کورتون ازجمله دگزامتازون، بتامتازون، تریامسینولون و متیل پردنیزولون جدا خودداری کنند چراکه موجب افزایش میزان مرگ‌ومیر ناشی از آنفلوانزا می‌شود.

وی استراحت در منزل به‌ویژه در هنگام تب، استفاده از مایعات فروان مانند آب، آب‌میوه و سوپ رقیق، خودداری از استعمال دخانیات و پیروی از دستورات پزشکی را بهترین راه‌های درمان این بیماری عنوان کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها