رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 483045

جاذبه های گردشگری باکو را بیشتر بشناسید و ببینید

رپورتاژ تبلیغی / سه برج شیشه ای امروزه به یکی از مهمترین نمادهای کشور جمهوری آذربایجان تبدیل شده اند برج های شعله باکو جزو یکی از زیباترین آسمان خراش های جهان میباشند

dir="RTL" style="text-align:right">برج های شعله باکو

سه برج شیشه ای امروزه به یکی از مهمترین نمادهای کشور جمهوری آذربایجان تبدیل شده اند برج های شعله باکو جزو یکی از زیباترین آسمان خراش های جهان میباشند این ساختمان ها بلندترین سازه در تمام شهر باکو می باشند با چشم غیر مسلح هم می‌توان فهمید که این برج ها بلندی یکسانی ندارند و ارتفاع آنها با یکدیگر تفاوت دارد بلندی این برج ها به ترتیب از کوتاه به بلند ۱۶۱ و ۱۶۵ و ۱۸۲ متر میباشند مساحت کل زمینی که این برج ها در آن قرار گرفته‌اند ۲۴۵ هزار متر مربع است. طراحی این برج ها به طوری است که این ساختمان ها دارای کش و قوسی کاملاً منحنی است و به همین خاطر در کنار یکدیگر به صورت شعله آتش به نظر می رسند و دلیل نامگذاری این برج ها به نام برج شعله همین است. نکته جالب توجهی که درباره برج های شعله می توان گفت این است که از بالای سر و زبانی که با وسیله ای مانند هلیکوپتر به این برج ها نگاه می کنید به شکل یک مثلث در می آیند و دیگر آن پیچ و تاب ها مشخص نمی شود.

کاربری برج های شعله باکو

هر کدام از برج های شعله تور باکو کاربری خاص خود را دارد یکی از برج ها دارای کاربری کاملا مسکونی است و آپارتمان هایی که درون این برج قرار دارد مردم عادی در آن زندگی می‌کنند. اما در برج دوم تمام برندهای تجاری در آن قرار گرفته است و به صورت یک تجارت خانه بلند مرتبه در مرکز شهر باکو می باشد که بسیاری از برندهای معروف جهان در این برج نمایندگی خودشان را دارند و ضمناً برخی از اداره های باکو هم در این برج وجود دارد. اما برج سوم یک هتل بسیار باشکوه و مجلل می باشد که پیشنهاد می کنیم برای دیدار از از کشور جمهوری آذربایجان در این هتل زیبا اقامت بگذارید زیرا در کنار سرویس دهی بسیار خوب و عالی و غذاهای به بسیار خوشمزه از زیباییهای سه برج شعله می‌توانید لذت ببرید.

نمای بیرونی برج های شعله

به گزارش سفر باتو ، در طول روز نمای این برج ها رنگی بین سبز و آبی را به چشم انسان می‌رساند که بر اثر برخورد نور آفتاب با شیشه های مخصوصی که برای بدنه این برج ها به کار رفته است می باشد این رنگها در پرچم جمهوری آذربایجان وجود دارد اما در هنگام شب با روشن شدن چراغ ها نمای بیرونی برج ها واقعاً شبیه شعله های آتش می شود و با رقص نوری که در این چراغ ها تعبیه شده است به نظر می رسد که واقعاً برج‌ها در حال آتش گرفتن هستند روشنایی این برج از ۱۰ هزار قطعه لامپ ال ای دی تامین می شود این لامپ های زیبا که با طراحی استادانه بر روی بدنه برج های شعله قرار گرفته اند توسط دو شرکت از دو کشور چین و انگلیس طراحی و نصب شده است در ساخت نمای این برج ها از چراغ های ال ای دی به صورت یک صفحه نمایش بزرگ که بر روی هرکدام از برج ها نصب شده است استفاده شده است در کنار این چراغ های ال ای دی یک لوله فلزی به قطر شصت و یک سانتی متر از جنس فولاد هم وجود دارد که شعله‌ور هستند.

ساختمان برج های شعله باکو

پی ساختمان برج های شعله باکو از لوله ها و بتن۶ تا ۱۰ سانتی متر ساخته شده است و در برابر زلزله مقاوم سازی شده است نام شهر باکو پیش از این بادکوبه بوده است و به دلیل بادهای شدید که در این منطقه می وزید این نام را برای این شهر انتخاب کرده بودند. این برج ها هم در برابر بادهای شدید شهر باکو مقاوم سازی شده است است و طوری طراحی شده اند که مانند بال هواپیما باد ها را از کنار خود رد می کنند بدون اینکه به ساختمان برج صدمه ای وارد بشود این برج ها بر روی تپه‌های دو هزار ساله ساخته شده‌اند. این تپه ها به ثبت سازمان یونسکو درآمده است.

درباره برج های شعله باکو

این سه برج یکی از پرهزینه ترین ساختمانهای شهر باکو پایتخت کشور جمهوری آذربایجان می باشد که با هزینه ۳۵۰ میلیون دلاری در این شش سال ساخته شده است و در سال ۲۰۱۳ میلادی به بهره‌برداری رسیده است. در زمان ساخت این برج ۱۵۰ مهندس ناظر به صورت همزمان بر روی این پروژه کار می کرده اند در کنار این سه برج ساختمانهای دیگری هم ساخته شده است که چهره شهر باکو را کلی تغییر داده است و این شهر را به یک شهر بسیار جذاب برای گردشگران تبدیل نموده است. نام آذربایجان از زبان پارسی باستان می باشد و به معنی پادگان آتش می باشد. به همین دلیل شکل ساختاری برج های شعله و البته نام آن مستقیماً به ریشه و فرهنگ مردم آذربایجان متصل است و رنگ آمیزی این ارگ ها هم از پرچم جمهوری آذربایجان گرفته شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها