رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484852

شهر ترانسیلوانیا؛ آرامگاه ابدی کنت دراکولا

ساعت 24-برخی مکان های گردشگری در جهان علیرغم داشتن دیدنی های گردشگری فراوان طبیعی و تاریخی به دلایل دیگری در دنیا مشهور شده اند، شهرهایی که گاهی بنابر حوادث تاریخی رخ داده در آن شهرت یافته اند و برخی دیگر به دلیل افسانه و قصه هایی که گرداگردشان روایت می شوند. شهر ترانسیلوانیا در رومانی یکی از این شهرها بوده که دنیایی از رمز و راز و کمی ترس، دیگر جذابیت های گردشگری آن را تحت تاثیر قرار داده است.

خبر
دلیل رازآلود شدن شهر ترانسیلوانیا شاید قلعه های فراوانی باشد که در این منطقه وجود دارند و از دیدنی های آن بوده، اما به نظر می رسد دلیل اصلی قصه هایی که برای این منطقه پر رمز و راز بر سر زبان های افتاده، حکومت ترسناک و رعب آور کنت دراکولا باشد. اما این شهر رازآلود جذابیت های گردشگری دیگری هم دارد، به طوریکه سفر به ترانسیلوانیا می تواند خاطره انگیزترین سفر گردشگری شما باشد. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه و جاهای دیدنی ترانسیلوانیا با ما همراه باشید. لازم دانستیم ذکر کنیم که کشور رومانی در همسایگی اوکراین، اسلواکی، لهستان قرار گرفته و یکی از بی مثال ترین ها بحساب می آید.

کنت دراکولا کیست؟

دراکولا در غرب خون آشامی است که ردای سیاه به تن می کند و تنها شب ها و هنگامی که نور خورشید وجود ندارد، از قلعه خود بیرون می آید. این شخصیت خوف انگیز از آتش هراسان است و به نوشیدن خون انسان ها علاقه وافری دارد. به نظر می رسد این شخصیت افسانه ای برگرفته از شاهزاده ای به نام کنت دراکولا باشد که در شهر ترانسیلوانیا در قلعه ای سرخ رنگ می زیست. این شاهزاده هراس آور همواره لباسی سیاه با تودوزی قرمز بر تن داشته و به دلیل نوشیدن نوشیدنی های قرمز رنگ، به خون آشام مشهور شده است. شاهزاده کنت دراکولا که در دوران حکمرانی خود بیش از 80 هزار نفر را به قتل رساند، بسیار خشن و بد خلق بوده و در قلعه ای می زیسته که شوالیه توتن در سال 1212 میلادی آن را بنا کرد. البته کنت دراکولا در زمان حمله عثمانی ها مقاومت جانانه ای برای حفظ شهر ترانسیلوانیا صورت داد، اما تا سالیان درازی پس از مرگش، کسی جرات زیستن در قلعه او را نداشت. اما زیبایی های این قلعه و معماری بی نظیرش به قدری وسوسه انگیز بودند که دوباره بدل به قلعه و قصری سلطنتی شد و اکنون موزه ای است که گردشگران فراوانی را به سمت خود می کشاند. کنت دراکولا در همین قلعه مدفون شده تا روح هراسناکش همچنان بر فراز شهر ترانسیلوانیا حضور داشته باشد و افسانه و قصه های جدید را به گوش گردشگران و اهالی شهر ترانسیلوانیا برساند.

وجه تسمیه نامگذاری شهر ترانسیلوانیا

نام این شهر مرموز در زبان مردم کشور رومانی به معنای «هفت قلعه» است. در قرن 12 میلادی و به دلیل حملات فراوان به این بخش از کشور رومانی، قلعه های فراوانی در آن ساخته شدند و باعث شد نام شهر هفت قلعه یا همان شهر ترانسیلوانیا بر این قسمت از جغرافیای جهان ثبت شود. البته بسیار از این قلعه ها در دوران حکومت کمونیستی چائوشسکو رو به ویرانی نهادند و در سال های اخیر و با همت مردم کشور رومانی و نهادهای بین المللی به رونق خود بازگشتند. البته عمده شهرت شهر ترانسیلوانیا به دلیلی قلعه دراکولا و افسانه های آغشته به خون آشامی است که سالیان درازی در این قلعه می زیست.

جاذبه های گردشگری شهر ترانسیلوانیا

قلعه پیلز (peles Castle)

معماری نئو رنسانس در کنار مجسمه های سبک گوتیک، اقامتگاه تابستانی پادشاه کارول، شاه وقت کشور تاریخی رومانی را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی ترانسیلوانیا تبدیل کرد. این قلعه که شباهت فراوانی به قلعه نوشوانشتاین در کشور آلمان دارد، دارای دیدنمایی از کوهی بسیار زیبا است و پشت به جنگلی انبوه دارد. منظره این مورد از جاهای دیدنی ترانسیلوانیا، یکی از بی نظیرترین مناظری بوده که می توانید در شهر ترانسیلوانیا به تماشا بنشینید.

جنگل خرس های قهوه ای

درختان بلوط و راش مامن امنی برای زندگی 5 هزار خرس قهوه ای در کوه های کارپات بوده که آن را به یکی از جذابیت های طبیعی و بسیار دیدنی این منطقه تبدیل کرده است. بزرگترین جمعیت خرس های قهوه ای جهان در این جنگل بی نظیر حیات دارند، جنگلی که در روزگار حکومت کمونیست ها، شکارگاه اختصاصی دیکاتور خون ریز تاریخ معاصر، چائوشسکو بوده است.

قلعه سبوس (saboos castle)

سالانه 500 هزار گردشگر خود را به کشور رومانی و شهر ترانسیلوانیا می رسانند تا از مکان حیات کنت دراکولا، قاتل 80 هزار نفر دیدن کنند، قصری که خالق شخصیت خون آشام دراکولا در آن می زیست. قلعه سبوس در تمام طول سال به روی گردشگران باز بوده و با پرداخت 6 یورو می توانید وارد آن شوید. مکان دقیق این قلعه در 100 مایلی شمال بخارست و در حوالی براسوو است. در حال حاضر با بازسازی ها و تعمیرات انجام گرفته، این قلعه دیدنی تر از گذشته شد. هنگام بازدید از این مکان، سوار شدن به آسانسوری که مسیر فرار کنت دراکولا را طی می کند را هرگز فراموش نکنید.

مراتع ویلد فلاور (wild flower)

اگر به شهر ترانسیلوانیا سفر کردید، در یکی از روزهای سفر خود ماشینی اجاره کنید و خود را به مراتع ویلد فلاور برسانید. در این منطقه از شهر ترانسیلوانیا می توانید ساعت ها در میان مناظری قدم بزنید که مردمان قرون وسطی در 100 گذشته، در میان آن قدم زده اند، مناظری که بکر و دست نخورده باقی مانده اند و اهالی آن همچنان به سبک سنتی زندگی می کنند. کشت و کار کشاورزان و قطارهای که گاه به گاه، آهسته از آن می گذرند شما را در قرن گذشته بیدار می کنند.

بزرگراه ترانسفگراسان (Transfagarasan Highway)

چائوشسکو همانند اغلب دیکتاتورهای کمونیست به ساخت راه و صنایع عظیمی که چشم ها را خیره کند، علاقه فراوانی داشت و به همین دلیل تصمیم گرفت کوه های مرتفع شهر ترانسیلوانیا را به دریاچه بلا برساند. به همین خاطر، برای تحقق این رویا دستور ساخت بزرگراهی عظیم را در سال 1970 میلادی صادر کرد، بزرگراهی که در حال حاضر یکی از زیباترین راه های جهان به شمار می آید. این بزرگراه بی نظیر چنان شهرتی دارد که حتی برخی از گردشگران را قبل از دیدن قلعه های باشکوه شهر ترانسیلوانیا به سمت خود می کشاند. در حالیکه هنوز هم بیشتر راه های شهر ترانسیلوانیا سنگلاخی هستند، بزرگراه ترانسفگراسان در مسیری طولانی خودنمایی می کند. این نکته را هنگام رفتن به این بزرگراه مدنظر قرار دهید که فصل زمستان به دلیل بارش برف سنگین، معمولا مسدود است.

خانه دراکولا (dracula home)

شاید بی ربط ترین خانه به دراکولا همین خانه دراکولا در شهر ترانسیلوانیای کشور رومانی باشد. برخلاف قلعه دراکولا که محل زندگی و حکومت کنت دراکولا بوده، این خانه هیچ ارتباطی با این موجود خون آشام ندارد و تنها نام آن بر روی این مورد از جاهای دیدنی ترانسیلوانیا نهاده شده است، خانه ای که می توان در آن صبحانه ای دل انگیز میل کرد و از حال و هوای قرون وسطایی آن لذت برد بدون هیچ ترسی از حضور یک دراکولای خون آشام.

پارک ملی شهر ترانسیلوانیا

گونه های مختلف گیاهی در کنار باغ وحشی با حیواناتی چون گرگ و خرس یکی دیگر از جذابیت های سفر به شهر هفت قلعه بوده که می تواند روز فرح بخشی را برای گردشگران فراهم کند. حیوانات این باغ وحش همگی در قفس هایی بزرگ حفاظت می شوند و می توانید بدون نگرانی از حمله آن ها، در یکی از جاهای دیدنی ترانسیلوانیا به دیدارشان بروید.

قله موادووینو

کوه های پوستاورا در شهر ترانسیلوانیا و قله مشهور موادویینو یکی از مناطقی است که عاشقان کوهنوردی و افرادی که علاقه دارند در مسیرهای ناهموار به دوچرخه سواری بپردازند را جذب خود می کند. در دیگر قله این کوه ها به نام کارای مان، صلیبی به یادبود جنگ جهانی اول قرار دارد که به تنهایی یکی از جاهای دیدنی ترانسیلوانیا هست.

بازار محلی (Local Market)

بازارهای محلی همواره یکی از مکان های پرطرفدار گردشگری بوده اند. در بازار محلی شهر، می توانید علاوه بر خرید میوه و سبزیجات تازه، از صنایع دستی این منطقه هم دیدن کنید و سوغات و یادگاری های زیبایی را همراه خود ببرید. غالب این صنایع دستی، هنر دست زنان مجارستان بوده که 19 درصد جمعیت شهر قلعه و دراکولا را به خود مختص کرده اند.

پنیرهای ترانسیلوانیایی

شاید معرفی پنیر به عنوان یکی از جذابیت های گردشگری شهر هفت قلعه کمی عجیب باشد، اما باید پنیرهای بز، بوفالو و گاو این منطقه را مزه کنید تا باور کنید که می توان برای میل قطعه ای پنیر، می شود به شهری در کشور رومانی که به دراکولایی خون آشام مشهور است، سفر کرد. در کل، غذاهای شهر ترانسیلوانیا بی نهایت خوشمزه بوده و اهالی شهر هفت قلعه از کود شیمیایی استفاده نمی کنند. پخت غذا در ظروف مسی و روی زغال در بخش های فراوانی از شهر ترانسیلوانیا، از دیگر دلایل طعم های شگفت انگیز و بهشتی این منطقه از جهان است. روستاهای شهر که سالیان درازی را تحت اشغال اقوام ترک، لهستانی، روس، اتریشی و مجارها به سر برده اند، غذاهایی در منوی خود دارند که بهترین مزه های این اقوام مهاجم را در دل خود جای داده است. برای مزه کردن طعم پنیر، می توان تا شهر ترانسیلوانیا سفر کرد.

چه زمانی به شهر ترانسیلوانیا سفر کنیم؟

بسته به اینکه علاقه و دلیل شما از سفر به ترانسیلوانیا چیست، می توانید زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید. بسیاری از گردشگران برای پیست های اسکی بی نظیر و اقامتگاه های کوهستانی آن به این شهر زیبا می روند. اگر شما هم به دنبال اقامتی مملو از سکوت در دل کوه های شهر ترانسلوانیا هستید و یا دلبسته اسکی بر روی برف، فصل زمستان را از دست ندهید. از اواخر آذر ماه تا پایان اسفند، رویایی ترین پیست های اسکی در شهر قلعه های مشهور شما را صدا می زنند. اما اگر قصد طبیعتگردی و نفس کشیدن در طبیعت سرسبز شهر ترانسیلوانیا را دارید، اردیبهشت ماه، تصاویری از بهشت موعود را در این منطقه به نمایش عموم می گذارد. برای قلعه گردی و دیدن عمارت های باشکوه قرون وسطایی و قدم زدن در قصر دراکولا به هنگام سفر به ترانسیلوانیا، لباس مناسب بپوشید.

هتل های مشهور شهر ترانسیلوانیا

برای انتخاب محل اقامتی مناسب، باید سلیقه خود را برای استراحت در میان منظره ای طبیعی یا چشم اندازی زیبا در نظر بگیرید. یا شاید هم علاقه دارید در هتلی تاریخی شب را در سفر به ترانسیلوانیا صبح کنید. البته در این میان هزینه هایی که برای سفر به ترانسیلوانیا در نظر گرفته اید نیز نقش بسزایی دارند. در ادامه به معرفی چند هتل مشهور شهر هفت قلعه خواهیم پرداخت.

هتل آلپین

منظره ای بی نظیر از طبیعت بکر شهر ترانسلیوانیا را می توانید از پنجره های این هتل 4 ستاره ببینید و لذتی وافر ببرید. رستوران فرانسوی و رومانیایی این هتل نیز زبانزد خاص و عام است. هزینه اقامت در این هتل شبی 60 دلار بوده و سالن ماساژ، مدرن ترین امکانات ورزشی، استخر و سونا به همراه دوچرخه از دیگر امکانات این هتل مناسب برای سفر به ترانسیلوانیا هستند.

هتل کاساواگنر

شاید کسانی که روزگاری در حدود قرن پانزدهم میلادی در این بانک آلمانی کار می کردند، نمی دانستند این بانک روزی به هتل بدل می شود. این هتل به نسبت ارزان با هرینه اقامت شبی 40 دلار در مرکز شهر هفت قلعه قرار دارد و صبحانه و بوفه بی نظیر آن، اقامتی رویایی را روی مبلمان های مدرنش نصیب میهمانان می کند.

هتل بیوتیک

با پرداخت شبی 120 دلار می توانید از منظره جاهای دیدنی ترانسیلوانیا لذت ببرید. سالن ماساژ، امکانات ورزشی، اتاق بیلیارد و جکوزی در کنار رستورانی با منو غذاهای ارگانیک کشور رومانی، از امکانات رویایی این هتل بی نظیر هستند. همه اتاق های این هتل دارای وان بوده و از هتل های 5 ستاره شهر هفت قلعه هست.

هتل قصر

هتل 4 ستاره قصر با هزینه اقامت شبی 50 دلار می تواند یکی از تاریخی ترین اقامت های شما را به حافظه گردشگریتان بیفزاید. راهروهای تو در تو، دیوارهای چوبی رنگارنگ، تابلوهای نقاشی فراوان و بالکن هایی رو به شهر ترانسیلوانیا، همگی در سفر به ترانسیلوانیا در کنار هم جمع شده اند.

حمل و نقل در شهر ترانسیلوانیا

برای رسیدن به شهر قلعه های رویایی باید یک دعوت نامه از کشور رومانی داشته باشید و با حضور در سفارتخانه کشور رومانی و داشتن گردش مالی و پاسپورتی با 6 ماه اعتبار و عکس پرسنلی اقدام به تهیه ویزا کنید و سپس با خطوط هوایی امارات یا ترکیش خود را به شهر ترانسیلوانیا برسانید. برای گردش در شهر هفت قلعه بهتر است اتومبیل کرایه کنید تا بتوانید با راهنمایی محلی به همه دیدنی های این منطقه سرک بکشید. بیشتر جذابیت های گردشگری شهر ترانسیلوانیا در میان کوه و جنگل ها جای داشته که با کرایه اتومبیل، فرصت مناسبی برای دیدن آن ها خواهید یافت. نقشه شهر را از محل اقامت خود بخواهید و روی راهنمایی مردم خونگرم شهر هفت قلعه حساب ویژه ای باز کنید.

همگردی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها