رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 485805

طرز تهیه شیرینی شکری | نحوه تهیه شیرینی نسکافه‌ای و شیرینی آب‌دندون و شیرینی دکمه ای

شیرینی شکری یک شیرینی خوشمزه و زیبا است که کنار میز صبحانه می تواند یک گزینه ایده آل می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این شیرینی آشنا خواهیم کرد.

شیرینی
html>

در ایام نزدیک به عید نوروز هستیم و بعضی از ما دوست داریم که شیرینی عید را در منزل تهیه نموده و برای پذیرایی از مهمانان به کار ببریم در ادامه آموزش چند نوع شیرینی خوشمزه که به آسانی تهیه می گردد را آورده ایم امیدوارم که آنها را تهیه نموده و از سرو آنها لذت ببرید.

تهیه طرز تهیه شیرینی شکری

طرز تهیه شیرینی شکری

مواد لازم:

کره ۱۲۵ گرم آرد۲۵۰گرم
پودر شکر نیم پیمانه بکینگ پودر نیم قاشق
وانیل نیم قاشق شکر و پسته مقداری
تخم مرغ ۱ عدد


طرز تهیه:

مرحله اول:

کاسه مناسبی را بردارید بعد کره را به همراه شکر در آن ریخته و با کمک هم زن کره و پودر شکر را هم میزنیم تا کاملا نرم و سفید شود.

مرحله دوم:

تخم مرغ و وانیل را اضافه می نماییم و دوباره به خوبی مخلوط نمائید. حالا آرد و بکینگ پودر را که سه بار الک نمودید را ریخته و ترکیب کنید این دو را آرام آرام بیافزائید تا گلوله نگردد و خمیر یکدستی حاصل گردد.

مرحله سوم:
خمیر را با کمک وردنه پهن نموده و قالب می زنیم. سپس روی آن شکر و پودر پسته می ریزیم و در فر ۱۷۵ درجه قرار دهید مدت زمان پخت ۱۵ دقیقه می باشد.

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای

طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ای

مواد لازم :

آرد ۲۲۵ گرم کره ۲۲۵ گرم
نشاسته ذرت ۵۰ گرم پودرقند ۶۰ گرم
نسکافه 2 قاشق غذاخوری وانیل کمی
آبجوش مقداری

طرز تهیه:

مرحله اول:

کاسه منابی را بردارید بعد پودر قند و کره را که قبلا از یخچال خارج نمودید و به دمای محیط رسیده است را در کاسه ریخته و با کمک همزن به خوبی هم بزنید و ترکیب نمائید تا رنگ آن کاملا شفاف گردد.

مرحله دوم:

وانیل و نسکافه را در آب جوش به مقدار کم حل نموده و به کاسه بیافزائید در حد ۱ تا ۲ قاشق باشد و مخلوط می نمائیم بعد از آن آرد و نشاسته را که سه بارالک کردید را اضافه می نمائیم و با دور تند همزن ترکیب نمائید تا خمیر یکنواخت گردد.

مرحله سوم:

وقتی که خمیر آماده گردید با کمک قیف و ماسوره هر مدلی که در دسترس دارید و علاقه مندید شکوفه بزنید.

مرحله چهارم:
در پایان شیرینی ها را داخل فر که از قبل گرم نمودید با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید مدت زمان پخت حدود ده دقیقه می باشد.

طرز تهیه شیرینی آب‌دندون

طرز تهیه شیرینی آب‌دندون

مواد لازم:

روغن جامد نیم پیمانه آرد برنج ۱ پیمانه
پودرقند نیم پیمانه بکینگ پودر یک ذره
زرده تخم مرغ ۱ عدد تخم خرفه مقداری
پودر هل ۱ قاشق زعفران دم کرده
آرد قنادی نیم پیمانه

طرز تهیه:

مرحله اول:

کاسه مناسبی را بردارید و پودر قند را در آن سه بار الک نمائید بعد روغن جامد را بریزید و به کمک همزن برقی هم می زنیم تا رنگ آن تغییر نماید.

مرحله دوم:

حالا زرده‌ تخم‌ مرغ و پودر هل را بیافزائید و ترکیب کنید. سپس آرد قنادی، آرد برنج و بکینگ پودر را با هم قاطی نمائید و در کاسه مناسبی سه بار الک کنید و یکباره روی مواد بریزید، با کمک قاشق هم می زنیم و مخلوط نمائید.

مرحله سوم:

بعد با کمک دست خمیر را جمع می کنیم. اگر علاقه مندید کمی زعفران دم کرده یا گلاب هم بریزید. خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا به اصطلاح استراحت نماید. بعد از یک ساعت فر را روشن نموده تا گرم گردد. کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید. از خمیرآماده شده به شکل توپ هایی به اندازه گردو یا فندق برداشته، گرد نموده و روی آنها طرح می زنیم و در تخم خرفه می غلتانیم

مرحله چهارم:
در پایان مواد را داخل سینی فر قرار دهید ودر فر با حرارت ۱۸۰ درجه گذاشته تا بپزد مدت زمان پخت حدود بیست دقیقه می باشد.

طرز تهیه شیرینی دکمه ای

طرز تهیه شیرینی دکمه ای

مواد لازم:

پودر قند ۷۵ گرم وانیل‏ نوک قاشق چای خوری
کره نرم شده ۱۲۵ گرم بیکینگ پودر ۱/۸ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد رنگ خوراکی به مقدار لازم
آرد به مقدار لازم


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا مقداری پودر قند و کره را داخل همزن ریخته به خوبی هم بزنید سپس تخم مرغ و وانیل را به آرامی بیافزایید و مجددا هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله دوم:

آرد را الک کرده و به همراه بکینگ پودر به مواد اضافه کنید این کار را ادامه دهید تا خمیر به دست نچسبد سپس رنگ خوراکی را اضافه کنید.

مرحله سوم:

خمیر آماده شده را روی سطح صافی قرار داده با وردنه صاف کنید و قالب بزنید سپس کاغذ روغنی را روی سینی فر قرار داده و قالب ها داخل آن بگذارید.

مرحله چهارم:
در پایان روی قالب های دایره ای شکل را با قالب کوچکتری دایره بزنید و با کمک یک نوک چنگال یا کبریت مانند دکه سوراخ های ایجاد کنید و داخل فر با حرارت 160 در جه و به مدت 15 دقیقه بگذارید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها