رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 485810

طرز تهیه شیرینی آردی پسته‌ای | نحوه تهیه شیرینی قیطونی و شیرینی پرن فندقی و شیرینی پسته ای شکلاتی

شیرینی آردی پسته‌ای یک شیرینی عالی و مناسب برای تمام اعضای خانواده است که میتواند در مهمانی ها هم سرو شود در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

شیرینی
html>

اگر دوست دارید برای عید نوروز خودتان شیرینی تهیه نموده و هزینه های گزاف برای خرید شیرینی ندهید در ادامه با ما همراه باشید تا چند نوع شیرینی خوشمزه و راحت جهت عید و کلیه مراسم های شما را آموزش دهیم امیدوارم که از این شیرینی ها تهیه نموده و لذت ببرید .

طرز تهیه شیرینی آردی پسته‌ای

مواد لازم :

روغن جامد 150 گرم پودر قند 150 گرم
آرد سفید 250 گرم پودر پسته 130 گرم
نیم قاشق پودر هل

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا کاسه مناسبی را بردارید و روغن را با پودر قند الک شده در آن ریخته و ترکیب می نمائیم تا سفید و پوک گردد و بعد همزن را خاموش نموده و آرد را که سه بار الک کردید را آرام آرام بیافزائید تا خمیر جمع گردد.

مرحله دوم:

بعد پودر پسته را بیافزائید و یک قاشق مربا خوری پودر هل هم بریزید و با کمک دست ورز می دهیم تا خمیری لطیف به دست آید. سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده بگذارید و با کمک وردنه به قطر یک سانت تا یک سانت و نیم باز کنید و کاتر بزنید. از هر کاتری می توانید استفاده نمائید.

مرحله سوم:

بعد در سینی فر کاغذ روغنی قرار داده و شیرینی ها را در سینی بچینید و در فر که از قبل گرم نمودید با دمای 160 درجه قرار دهید مدت زمان پخت ده دقیقه می باشد. توجه داشته باشید به هیچ عنوان رنگ شیرینی ها نباید تغییر نماید فقط یک مقدار خیلی کم زیر شیرینی کرمی رنگ می گردد.

مرحله چهارم:
در آخر از پخت شیرینی ها صبرکنید شیرینی ها در همان سینی کاملا خنک گردد. در آخر با پودر پسته و پودر نارگیل رنگی و شکلات آب شده یا به طور دلخواهتان شیرینی ها را تزئین کنید.

طرز تهیه شیرینی قیطونی

طرز تهیه شیرینی قیطونی

مواد لازم:

پودر قند ۱۸۰ گرم زنجبیل نیم قاشق
آرد سفید ۱۸۰ گرم هل نیم قاشق
آرد نخودچی ۱۸۰ گرم گلاب نصف پیمانه
روغن جامد ۱۸۰ گرم پودر پسته یا گردو



طرز تهیه:

مرحله اول:

کره را از قبل از یخچال خارج نموده تا به دمی محیط برسد و نرم گردد بعد رد کاسه مناسبی بریزید و به همراه پودر قند حداقل ۵ دقیقه با کمک همزن برقی ترکیب نمائید تا صاف و یکدست گردد.

مرحله دوم:

سپس آردها را سه بار الک نموده و در کاسه آرام آرام اضافه نموده و هم بزنید، بعد هل و زنجبیل را بیافزائید و با کمک دست خوب ورز دهید یا ۱ بار در چرخ گوشت ریخته و چرخ نمائید.

مرحله سوم:

خمیر را یک شب داخل نایلون بگذارید تا به اصطلاح استراحت نماید. سپس از خمیر توپک‌های کوچک بدرست نموده و داخل گلاب بچرخانید و در مغزهای مختلف هم که در دسترس دارید بزنید تا به گلوله های خمیر بچسبد.

مرحله چهارم:
در پایان شیرینی ها را در فر که از قبل گرم نمودید با دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید مدت زمان پخت حدود بیست دقیقه می باشد.

طرز تهیه شیرینی پرن فندقی

طرز تهیه شیرینی پرن فندقی

مواد لازم:

کره 150 گرم آرد 270 گرم
پودر قند 75 گرم مارمالاد زردآلو
پودر فندق 55 گرم فندق نگینی
وانیل یک‌پنجم قاشق

طرز تهیه:

مرحله اول:

کره را از یخچال خارج نموده تا هم دمای محیط گردد بعد داخل کاسه مناسبی بریزید بعد کمی با کمک همزن هم بزنید تا یکدست شود. بعد پودر قند را الک نموده و بعد به کره بیافزائید و ترکیب نمائید تا کرمی رنگ و سبک شود.

مرحله دوم:

بعد وانیل و پودر فندق را بیافزائید و با کمک لیسک ترکیب کنید، سپس آرد را که سه بار الک نمودید و آرام آرام اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

مرحله سوم:

سپس خمیر را در کیسه فریزر برای مدت زمان نیم ساعت در یخچال گذاشته تا به اصطلاح استراحت نماید.

مرحله چهارم:
بعد با کمک وردنه به ضخامت نیم سانت باز کنید و با کمک کاتربه صورت دایره 5 سانت قالب درآورید و در سینی فر بچینید در طبقه وسط فر قرار دهید با دمای 180 درجه سانتیگراد باشد مدت زمان حدودی پخت 15 دقیقه است هنگامی که زیر شیرینی ها کمی طلایی شد، شیرینی ها آماده است.توجه داشته باشد شیرینی را تا وقتی که خنک گردد داخل سینی باقی بماند. بعد از خنک گردیدن کامل، روی شیرینی ها یک لایه باریک مارمالاد زردآلو بریزید و یک فندق نگینی روی آن قرار دهید تا تزئین گردد.

طرز تهیه شیرینی پسته ای شکلاتی


مواد لازم:

۵۰گرم شکلات سفید ۱۰۰ گرم کنسرو شیر عسلی
۵۰ گرم پودر قند ۱۳۰ گرم پودر پسته
۱۵۰گرم شکلات تلخ ۱.۴ قاشق چایخوری پودر هل


طرز تهیه:

مرحله اول:

قبل از هر چیز شکلات سفید ر ا به خوبی خرد کرده با شیر عسلی به خوبی حرارت می دهیم تا ذوب شود.

مرحله دوم:

پودر قند را مواد اضافه کرده بعد از آنکه کاملا حل شد پودر هل و پسته را اضافه میکنیم.

مرحله سوم:

سپس مواد را به شکل خمیر در آورده و آن را داخل یخچال می گذاریم تا سرد شود ممکن است این کار حدود 3 ساعت زمان ببرید.

مرحله چهارم:

وقتی به خوبی سرد و سفت شد قالب زده و روی آن شکلات تلخ ذوب شده میریزم و مجددا داخل یخچال میگذاریم تا سرد شود بعد از 2 ساعت شیرینی آماده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها