رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488139

حمله یک گراز به مردم در میناب/ یک نفر زخمی شد

ساعت 24 - درپی بارندگی و رها شدن آب پشت سد میناب استقلال، یک بچه گراز که خود را در محاصره سیلاب دیده بود در خیابان ورودی شهر میناب ظاهر شد و درحالی مردم آن را دنبال می کردند یک نفر از شهروندان زخمی کرد.

style="text-align:justify"> برخی از مردم میناب که درحال تماشای بالا آمدن رودخانه کنار پل میناب بودند از دیدن توله گزار وحشت زده شده و درپی گرفتن آن بودند که این حیوان به یکی از این افراد حمله کرد و منجر به زخمی شدن آن شد.

رییس اداره محیط زیست میناب دراین زمینه گفت: براثر این حمله گراز وحشی در بوستان آنامیس شهر میناب ، یک مرد میان سال از قسمت پا زخمی شد که بلافاصله اورژانس در محل حاضر و زخمی را به بیمارستان منتقل کرد.

داریوش صمصام پور روز دوشنبه افزود: البته فرد زخمی پس از انتقال به بیمارستان و مداوا شدن حال عمومی وی مناسب خوب گزارش شده و گراز هم فرار از شهر فرار کرد.

وی ،ضمن درخواست از مردم برای مراقبت از خود افزود: بطور معمول گزارها در محل های لجن زار زیست می کنند و پایین دست سد میناب یکی از این مکانها بوده لذا با سر ریز شدن سد استقلال منجر به فرار از محل سکونت این حیوان شد.

درپی بارش‌های ۲ روز گذشته ورودی آب به سد استقلال میناب چهار هزار متر مکعب در ثانیه بوده و مخزن این سد به طور کامل آبگیری شده و موجب ٰسرریز شدن سد استقلال میناب شده و به همین علت حدود سه هزار متر مکعب آب در ثانیه به پایین دست تخلیه می شود.

با توجه به بارش سامانه اخیر در استان هرمزگان و جنوب کرمان که موجب سیلابی شدن رودخانه میناب شده برای مدیریت سیلاب بخشی از حجم سیلاب از طریق دریچه های تحتانی و سرریز رها سازی می‌شود.

بیشترین بارش در ایستگاه رهبران با ۲۲۱ میلیمتر ثبت شده و از لحاظ دبی پیک سیلاب حدود پنج هزار متر مکعب در ثانیه مربوط به ایستگاه آبنمای شهرستان رودان بود در سحرگاه امروز به ثبت رسید که برای ایجاد فضای آرامش سیلاب و جلوگیری از هرگونه خطر، سرریز سد میناب آزاد می شود.

استاندارهرمزگان درهمین زمینه گفت: هر چند میزان آب با توجه به پایان بارندگی افزایش نخواهد داشت اما توصیه اکید می شود مردم از مسیر و محدوده جریان سیلاب فاصله گرفته و روستاهای حاشیه رودخانه برای تخلیه احتمالی آمادگی داشته باشند.

فریدون همتی افزود: مردم ساکن در حاشیه رودخانه علاوه بر رعایت نکات ایمنی، همکاری لازم را با بخشداران، دهیاران و گروه های امدادی منطقه برای کاهش خسارت‌های احتمالی انجام دهند.

میناب در۹۰کیلومتری شرق هرمزگان و یکی از قطب های مهم کشاورزی استان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها