رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488677

سفری به استکهلم؛ ونیز اسکاندیناوی

ساعت24-قدمت شهر قدیمی استکهلم به سال های ۱۲۰۰ میلادی باز می گردد. این بخش از پایتخت سوئد به خودی خود یک موزه دیدنی است که بسیاری از گردشگران در اولین توقفشان در شهر استکهلم از آن ‏دیدن می کنند. اینجا بهترین جایی است که فرهنگ و تمدن این شهر را در آن می توان دید. بسیاری از جاذبه های دیدنی شهر در ‏اینجا جمع شده اند؛ از جمله کلیسای استکهلم ، موزه نوبل و کاخ سلطنتی. ‏ ‏‏‏

خبر
استکهلم که اغلب به نام "ونیز شمال" (کشورهای شمال اروپا و اسکاندیناوی) خوانده می شود، در خروجی دریاچه مولار به بالتیک، در تعدادی از جزیره ها و شبه جزیره ها قرار دارد. جذابیت این مکان، در هم آمیزی زمین و آب نهفته است؛ درواقع الگوی پیچیده آبراه هایی که شهر را در بر می گیرند. موزه ها، تئاترها ، گالری ها و پارک های پر زرق و برق، در دل همین فضا قرار دارند.

این شهر دارای شبکه ای کارآمد از خطوط دوچرخه است. مردم محلی با افتخار از این شهر به عنوان "شهر زنده" یاد می کنند، زیرا بخش بزرگی از جمعیت جهان وطنی در مناطق مرکز شهر زندگی می کنند.

سوغات و هدایای یادگاری زیادی در شهر قدیمی وجود دارد. هنگامی که از طریق یک هزارتوی خیره‌کننده، در گذرگاه های باریک و پر پیچ و خم سرازیر می شوید، به دوران قرون وسطی منتقل شوید.

سوئدجزو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است اما واحد پول آن یورو نشده، بلکه همچنان کرون سوئد است.

کاخ پادشاهی سوئد در حاشیه دریا، یکی از جاذبه های گردشگری استکهلم است. این کاخ دارای بیش از ۶۰۰ اتاق و چندین موزه است. قدمت آن به قرن ۱۸ میلادی باز می گردد و به سبک باروک ساخته شده است. علاوه بر بازدید از وسایل سلطنتی، تغییر روزانه نگهبانان سلطنتی هم از جذابیت هایی است که هر مسافری نباید آن را از دست بدهد.
تالار شهر که در حاشیه آب قرار دارد ، در تصاویر و کارت پستال های بی شماری از استکهلم، یکی از نمادین ترین ساختمان های استکهلم است. این تالار در سال ۱۹۲۳ میلادی ساخته شده و نمایشگاه های معتبر سالانه نوبل در آن برگزار می شود.

محوطه حیاط کاخ سلطنتی

نمای بیرونی تالار شهر استکهلم

مراسم تعویض نگهبانان کاخ سلطنتی

موقعیت تالار شهر استکهلم

ایستگاه مرکزی استکهلم

عملیات بازسازی در بخش استکهلم قدیمی

سازه های ساحلی استکهلم

نمونه هایی از انبوه جزیره های کوچک در اطراف استکهلم

غروب در اطراف استکهلم

استکهلم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها