رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488722

روند بورس صعودی شد

ساعت 24-شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۱۱ هزار و ۲۵۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۳۲ هزار و ۵۲۲ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۲۱۲ واحد رشد به ۱۸۸ هزار و ۶۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۴۶۷ واحد افزایش به ۱۲۵ هزار و ۵۳۷ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۶ هزار و ۶۹۷ واحد افزایش به رقم ۶۷۹ هزار و ۵۲۶ واحد رسید، شاخص بازار اول هفت هزار و ۲۸۷ واحد و شاخص بازار دوم ۲۶ هزار و ۸۶۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمام نمادها، نماد بانک ملت (وبملت) با ۶۱۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۵۶۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۵۰۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۷۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۱۵ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۲۶۰ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۲۶۰ واحد، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۲۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۸۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۴ واحد و سپنتا (فپنتا) با ۲۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، گلوکوزان، بانک تجارت، سالمین، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و نوش مازندران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۷۲ میلیون و ۶۵۴ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۸۶۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۰۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد نفت پاسارگاد (شپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها