رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489171

تولید روزانه 500 هزار لیتر الکل و یک میلیون ماسک در کشور

ساعت24 -کیوان گردان گقت: افزایش ظرفیت شرکت تولید کننده تخصصی ماسک های N95 در اشتهارد، البرز را قطب اصلی تولید انواع ماسک در کشور می کند.

ماسک
style="text-align:justify">کیوان گردان گقت: افزایش ظرفیت شرکت تولید کننده تخصصی ماسک های N95 در اشتهارد، البرز را قطب اصلی تولید انواع ماسک در کشور می کند.

کیوان گردان مدیر‌کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت،معدن و تجارت عصر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه های تولید ماسک در شهرستان اشتهارد در گفت‌و‌گو با فارس گفت: به دنبال قراردادهای منعقد شده در حوزه پوشاک و نساجی در تلاش هستیم تا لباس های کاورال که مورد استفاده بخش درمانی بیمارستان ها است را تهیه کنیم و در اختیار آنها قرار دهیم.

گردان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تولید الکل را در کشور تا حد قابل توجهی بالا برده است، افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 280 هزار لیتر الکل در کشور تولید می شود و با توجه به اینکه ظرفیت پیشین تولید الکل 200 هزار لیتر در روز بود، خوشبختانه امروز شاهد تولید قریب به 500 هزار لیتر الکل برای تزریق به بخش ساخت مواد ضدعفونی کننده هستیم.

وی تولیدکنندگان ماسک و تجهیزات را جهادگران خط مقدم ساخت اقلام بهداشتی دانست و افزود: در حال واردات تجهیزات اولیه مورد نیاز برای تولید ماسک هستیم، خوشبختانه ظرفیت های تولید ماسک یکی پس از دیگری در حال افزایش است و افزایش ظرفیت شرکت تولید کننده تخصصی ماسک های N95 در اشتهارد، البرز را قطب اصلی تولید انواع ماسک در کشور می کند.

گردان با اشاره به اینکه تولید ماسک های N95 در استان البرز، ظرفیت تولید ماسک در کشور را به روزانه چند میلیون خواهد رساند، اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام بار تولیدات البسه بیمارستانی، ماسک و ... روی دوش واحدهای تولیدی است در روزهای اخیر تلاش کرده ایم موانع و مشکلاتی که بر سر راه آنهاست را مرتفع کنیم تا شاهد رشد ظرفیت تولید باشیم.

مدیر‌کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در خاتمه به تولید روانه یک میلیون ماسک در کشور به واسطه شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: با بسیج شدن تمامی واحدهای تولیدی اپش از اعلام نیاز وزارت بهداشت، تولید ماسک با توجه به شرایط کنونی 5 برابر افزایش پیدا کرده است در حالیکه پیش از این شاهد تولید روزانه 200 هزار ماسک در کشور بودیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها