رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 489248

جادبه های گردشگری در جزیره زیبای قشم

رپورتاژ تبلیغی / جزیره قشم یکی از جزایر زیبا در آبهای خلیج فارس است که متعلق به استان هرمزگان می باشد .

dir="RTL" style="text-align:right">و به عنوان بزرگترین جزیره ایران در تنگه هرمز قرار دارد. این جزیره در دوران حکومت ساسانیان ابرکاوان نامیده می شد که معنی لغت کاوان به معنای از تبار کاوه می باشد. ابرکاوان یا همان قشم در زمان پیشروی اسلام به این منطقه سرزمینی آباد و پر رونق بود و سراسر آن از کشتزارهای میوه و درختان خرما پر بود. در اواخر دوران حکومت اموی ، این جزیره به پناهگاه خارجیان تبدیل گردید . هم اکنون این جزیره با دارا بودن پدیده های منحصر بفرد زمین شناسی و همچنین طبیعت بکر و دست نخورده مکانی ایده آلی برای گردشگران داخلی و خارجی است و روزانه صدها نفر از راههای هوایی و دریایی به این منطقه سفر می کنند و همین سبب رشد و رونق صنعت توریسم و گردشگری این جزیره گشته و امکانات رفاهی و اقامتی در آن با رشد چشمگیری روبرو شده است .

در ادامه مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های منحصر بفرد تاریخی و طبیعی این جزیره را شرح داده و اطلاعات مختصری در اختیارتان قرار دهیم . تور کیش از تهران ارزان را از دست ندهید.

غار نمک:

به گزارش سفر باتو ، غار زیبا و دیدنی نمک قشم از جمله پدیده های نادر زمین شناسی است که بزرگنرین غار نمکی در دنیا محسوب می گردد. این منطقه در فاصله نود کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته است ، ودر موازات ساحل جنوبی همین منطقه کوه گنبدی شکلی با ارتفاع دویست و سی و هفت متر از سطح دریا قرار دارد که غار نمک در دل همین کوه قرار گرفته است . وجود رگه های سفید نمک بر اطراف این گنبد از دور منظره ای جالب و دیدنی را نمایان می سازد و به مانند کوهی پوشیده شده از برف به نظر می رسد. برای رسیدن به دهانه این غار نمکی می بایست حدود دو کیلومتر از راه را پیاده طی نمایید . در ضمن قبل از رفتن به این غار می بایست با یک راهنمای با تجربه مشورت نمایید و تمامی تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید همچنین درون غار نمک به ویژه اعماق آن بسیار تاریک است و می بایست برای مشاهده استالاکیت های بلورین نمک چراغ قوه همراه داشته باشید . دور تا دور سقف غار نمکی توسط قندیل های مرمرین و بلورین زیبایی پوشیده شده که منظره ای منحصر بفرد را پدید آورده است .

با گذشت زمان رطوبت هوای جزیره منجر به نفوذ آب درون غار می گردد و اینها سبب فروچکیدن آب نمک اشباع شده بر بدنه قندیل ها می شود و به این خاطر شکل این قندیل ها دائما در حال تغییر است .

در سالهای گذشته تحقیقات مستمری توسط زمین شناسان دانشگاه شیراز و کل کشور انجام شده که طی آن این غار ، با مساحتی در حدود شش هزار و چهارصد متر طولانی ترین غار نمک جهان می باشد .

جالب است بدانید بازدید از این غار و همچنین تنفس طولانی در داخل آن می تواند به بهبود بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی های تنفسی کمک نماید .

کوه ها و تندیس های قشم:

در جزیره قشم و تور قشم سفر باتو با پدیده های نادر زمین شناسی روبرو خواهید شد که به ندرت در سراسر دنیا یافت می گردد که همگی در طی میلیون ها سال و از طریق فرسایش خاک پدید آمده اند.

در اثر فعل و انفعالات شدید طبیعی ، وزش باد، طوفان های مستمر ، اشکال جالب و تندیس های دیدنی در سراسر جزیره پدید آمده است که این جزیره را از دیگر جزایر اطراف خود متمایز نموده است. این مجسمه های طبیعی را در سراسر این منطقه و با شکل های گوناگون و عجیب مشاهده خواهید نمود.

جنگل دریایی حرا

درخت حرا از جمله درختان عجیب و کمیابی است که نام علمی آن به حکیم و فیلسوف ایرانی ابو علی سینا نسبت داده شده است درختان حرا در اندازه های سه الی شش متر با شاخ و برگ سبز روشن هستند و بطور شگفت آوری در آب شور زندگی می کنند و قابلیت تصفیه آب شور به شیرین را دارند.

درخت حرا به هنگام مد دریا تا نوک سر در آب فرو می رود و سپس به هنگاه جزر آب سر بیرون می اورند و منظره ای زیبا را پدید می آورند . (درخت حرا در حقیقت یک کارخانه آب شیرین کن طبیعی است.)

جنگل های حرا واقع در تنگه خوران (بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان ) پراکنده اند و مساحتی در حدود دویست کیلومتر مربع را اشغال نموده اند. این منطقه همچنین دارای تنوع زیستی غنی است و زیستگاه پرندگان کمیابی نظیر حواصیل بزرگ ، اگرت بزرگ ، اگرت ساحلی ، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه، کاکائی و …. است که اغلب از مناطق گرمسیری به این منطقه کوچ می کنند .

همچنین این منطقه زیستگاه مناسبی برای نرم تنان، سخت پوستان و ماهیان است که اغلب طعمه و غذایی مناسب برای ماهیان و پرندگان وحشی خواهند بود .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها