رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489569

زایمان در دوران کرونا: 'از آن‌چه فکر میکنی، قویتری'

ساعت 24-در حالی که برخی نهادهای بهداشتی به دلیل خطر ویروس در مورد زایمان در خانه سخت‌گیری می‌کنند، بعضی دیگر در حال برنامه‌ریزی هستند تا در صورتی که شرایط از نظر پزشکی امن باشد نوزادان را به این روش به دنیا بیاورند.

زایمان
r />
در روزهای گذشته تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که قلب خیلی‌ها را تسخیر کرد. فائولان ( در ایرلندی به معنای "گرگ کوچک") روز ۱۴ مارس در ایرلند به دنیا آمد و چند روز بعد وقتی پدربزرگ برای دیدنش رفت، فقط ‌توانست از پشت پنجره او را ببیند. او ۱۰ دقیقه همانجا ماند و به نوه اولش چشم دوخت.اِما دیلن گالاگر، مادر فائولان می‌گوید خیلی سخت است که تا این حد نزدیک خانواده‌ات باشی اما یک تکه شیشه بین‌تان فاصله بیندازد آن هم در حالی که او بیش از هر چیز دلش می‌خواست فائولان را در آغوش بگیرد. اِما پیش از اعلام قرنطینه در ایرلند برای زایمان به بیمارستان رفت و بعد از مرخصی به دنیایی متفاوت پاگذاشت.بعد از تولد فائولان، اِما و همسرش میکائیل مثل والدین سایر نوزادان در بریتانیا به مدت دو هفته در قرنطینه بودند و اعضای خانواده به نوبت از پشت پنجره آن‌ها را ملاقات می‌کردند. تصویر لحظه دیدار پدربزرگ با نوه از زمان انتشار در توییتر تا حالا نزدیک به ۷۳۰ هزار بار لایک خورده است. اِما در توضیح این عکس نوشته : " سه نسل از فاصله گذاری اجتماعی"شیوع این ویروس باعث شد برخی زنان باردار فرزندشان را در تنهایی به دنیا بیاورند و برخی دیگر مجبور شوند از عمل سزارینی که منتظرش بودند صرف‌نظر کنند. عده‌ای از زنان باردار هم نتوانستند در زایشگاه‌های زیر نظر ماماها وضع حمل کنند و فرزند خود را در بیمارستان‌ یا حتی خانه به دنیا آوردند.
سختگیری در باره زایمان درخانه
در حالی که برخی نهادهای بهداشتی به دلیل خطر ویروس در مورد زایمان در خانه سخت‌گیری می‌کنند، بعضی دیگر در حال برنامه‌ریزی هستند تا در صورتی که شرایط از نظر پزشکی امن باشد نوزادان را به این روش به دنیا بیاورند.نیکی دنت- تورپ چند روز بعد از اِما در ۱۹ مارس استنلی را به دنیا آورد، یک روز قبل از این که همه مدارس و مهدکودک‌ها در بریتانیا تعطیل شوند. او باید سزارین می‌شد اما از آنجایی که به طور مداوم سرفه می‌کرد، بیمارستانش در ایست‌بورن مجبور شد به سرعت تدابیر ویژه‌ای در نظر بگیرد.او در حالی که لباس اتاق عمل به تن و جوراب واریس به پا داشت در اتاق ایزوله منتظر بود تا کارکنان بیمارستان اتاق عملی که بعد از سزارین فورا به آن نیاز نباشد، پیدا کنند. آن‌ها می‌خواستند قبل از جراحی بیمار بعدی وقت کافی برای ضدعفونی کردن اتاق عمل داشته باشند.نیکی نگران بود اولین منظره‌ای که پسرش از این دنیا می‌بینید چندان خوشایند نباشد. او می‌گوید:‌ " فکر کردم وقتی استنلی به دنیا بیاید با صورت پدر و مادرش در حالی که ماسک زده‌اند، مواجه خواهد شد. "اما در نهایت پزشک ارشد به این نتیجه رسید که اگر برای گرفتن آزمایش کرونا سزارین نیکی ۲۴ ساعت به تعویق بیفتد مشکلی بوجود نخواهد آمد. آزمایشی که نتیجه‌اش منفی بود. بعد از سزارین نیکی و همسرش به همراه استنلی و کودک نوپای خود به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بودند.به گفته یک سازمان خیریه، در برخی موارد به زنانی که بدون ضرورت پزشکی و به دلیل ترس از زایمان طبیعی سزارین را انتخاب کرده‌اند گفته می‌شود عمل‌شان ممکن است به تعویق بیفتد تا لغو شود.
ویروس کرونا، بارداری و زایمان


نظام خدمات درمانی بریتانیا (ان‌اچ‌اس) گفته زنان باردار ممکن است بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا باشند و تنها باید در موارد بسیار ضروری از خانه خارج شوند.کالج سلطنتی متخصصان زنان و زایمان می‌گوید: "به نظر نمی‌آید احتمال وخیم شدن حال زنان باردار از سایر بزرگسالان سالمی که به ویروس کرونای جدید مبتلا می‌شوند بیشتر باشد. "به گفته این موسسه، هیچ مدرکی مبنی بر افزایش خطر سقط جنین برای زنان باردار مبتلا به کوید ۱۹ وجود ندارد و با توجه به شرایط فعلی احتمال این که ابتلا به این ویروس مشکلی در رشد کودک بوجود بیاورد بسیار پایین است. بنابر گزارش این موسسه در همه موارد گزارش شده از ابتلای نوزادان به ویروس کرونا بعد از تولد، حال نوزاد خوب بوده است.نهادهای بهداشتی در حال حاضر الویت‌های مختلفی دارند. یکی از آن‌ها محدود کردن انتشار ویروس از طریق دور نگه داشتن مردم از بیمارستان‌ها تا حد امکان است. اولویت دوم انتقال کارکنان بیمارستان‌ها برای کمک به مبتلایان کوید ۱۹ و سومی هم باز کردن فضا برای بیماران نیازمند درمان است.این اولویت آخر باعث شده شماری از زایشگاه‌های بریتانیا که زیر نظر ماما اداره می‌شوند تعطیل و به بخش ایزوله برای بیماران کوید ۱۹ تبدیل شوند. در برخی مناطق، زنان به جای زایشگاه در بیمارستان زایمان می‌کنند و در بعضی دیگر تصمیم بر این است که اگر از نظر پزشکی ممکن باشد زایمان‌ها در خانه صورت بگیرند.این در حالی است که در برخی مناطق بریتانیا به زنان گفته شده برنامه آن‌ها برای زایمان در خانه به دلیل کمبود ماما و آمبولانس دیگر قابل اجرا نیست. در بیشتر موارد دو ماما باید در طول زایمان حضور داشته باشند و آمبولانس هم همیشه باید در دسترس باشد تا در صورت بروز مشکل فرد به بیمارستان منتقل شود.هانا سسک- شاو که انتظار اولین فرزندش را می‌کشد تصمیم گرفته در خانه زایمان کند و آنطور که تا حالا به او گفته شده این برنامه هنوز سر جای خودش است.او می‌گوید: "ایده به دنیا آوردن فرزندم در استخری از آب در اتاق نشیمن خانه‌مان را دوست دارم، محیطی خوب و آرام که روی آن کنترل داریم. جایی که بعد از زایمان می‌توانم در تخت خواب خودم استراحت کنم و غذای خودم را بخورم. "
او در نزدیکی بیمارستان ویکام در باکینهام‌شر زندگی می‌کند. زایشگاه این منطقه تعطیل شده و زایمان در خانه به عنوان گزینه‌ای قابل اجرا به زنان پیشنهاد داده می‌شود. در حالی که این گزینه احتمالا مورد علاقه همه زنان نیست، هانا نگران است در لحظه آخر اتفاقی بیفتد و برنامه‌های دقیق‌اش برای زایمان در خانه به هم بخورد.هانا در شبکه‌های اجتماعی با زنانی در تماس است که به آن‌ها گفته شده به اندازه کافی ماما و آمبولانس وجود ندارد. او می‌گوید "ضد-بیمارستان" نیست و طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی با موج عظیمی از نظرات مثبت در رابطه با زایمان در بیمارستان روبرو بوده: "آن‌ها نکات بسیار مثبتی در مورد بخش زایمان بیمارستان به اشتراک گذاشته‌ و نوشته‌اند ' وضع حمل در بخش زایمان شاید آن چیزی نباشد که برایش برنامه‌ریزی کرده‌ بودید اما ببینید چقدر می‌تواند خوب باشد.' دیدن این چیزها به آدم قوت قلب می‌دهد و خیلی خوب است. "اگر هانا مجبور به زایمان در بیمارستان شود، نمی‌تواند با خود همراهی داشته باشد و به همسرش، رودی گفته خواهد شد دو ساعت بعد از تولد فرزندشان بیمارستان را ترک کند.عده‌ای از زنان باردار خود را برای زایمان بدون حضور عزیزان‌شان آماده کرده‌اند./کریستی برور

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها