رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 495185

در کیش از چه تفریحاتی دیدن کنیم؟

رپورتاژ تبلیغی / جزیره کیش یکی از مهمترین و جذابترین مقاصد گردشگری ایران است که با مساحت کم جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. اگر قصد سفر به کیش دارید خوب است که قبل از شروع سفر برای بازدید از جاذبه های کیش برنامه ریزی کنید. در این مطلب قصد داریم 10 جاذبه گردشگری کیش را به شما معرفی کنیم.

آب و هوای کیش

جزیره کیش آب و هوایی گرم و خشک دارد و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی است. تابستان های آن گرم و طولانی و زمستان ملایم و کوتاه است. توده های مختلف هوای شمال غرب و جنوبی بر آب و هوای جزیره تاثیر می گذارند و البته در کل خشک و کم باران است و بارندگی عمدتا در زمستان به شکل رگبار و سیلاب است. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالاست و گاهی به صد در صد هم می رسد. در این جزیره برف و یخبندان وجود ندارد.بهترن زمان سفر به کیش ماه های آذر تا اردیبهشت است که جزیره هوایی لطیف و دلپذیر دارد.

کشتی یونانی

یکی از زیباترین مناظری که می توانید هنگام غروب خورشید در جاذبه های کیش ببینید ، صحنه خداحافظی خورشید در پس کشتی به گل نشسته یونانی است. کشتی یونانی که در سال ۱۹۹۶ در جنوب غربی ساحل این جزیره لنگر انداخته است هنوز پابرجا مانده و یکی از جاذبه های تفریحی و جاهای دیدنی کیش به شمار می آید، این کشتی ساخت کشور بریتانیا است و هر چه تلاش برای نجات آن بعد از لنگر انداختن صورت گرفت نتیجه نداشته و در آب های خلیج فارس و نزدیکی سواحل کیش ماندگار شده است.

خانه اعیانی

یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و البته معروف در کیش، خانه ی اعیانی است که در شهر حریره قرار گرفته است و از بهترین قسمت های گشت و گذار در کیش است. خانه ی اعیانی کیش با این که در حریره قرار گرفته است اما زیر مجموعه های گردشگری در جزیره ی کیش می باشد. خانه ی اعیانی کیش یکی از جاذبه های زیبا و دیدنی در این جزیره است که با این که معروف است اما به صورت درخور به آن و معرفی جاذبه هایش پرداخته نشده است.

خانه ی اعیانی کیش را باید نماینده ی بی چون و چرای خانه های قدیمی ایرانی و سبک معماریشان دانست. در این خانه چندین خانواده زندگی می کرده اند و از انواع مرسوم خانه سازی در فلات ایران که شامل شهرهایی چون یزد، اصفهان و کاشان است می باشد.

خانه ی اعیانی کیش در دوره ی ایلخانیان ساخته شده است. در ساخت و تزئین نمای بیرونی این بنا، کاشی های ستاره ای شکلی وجود دارند که نمایی خاص به باقی مانده های این بنا بخشیده اند.

این کاشی ها در دوره ی ایلخانی برای ساخت تخت سلیمان و سلطانیه استفاده می شدند و از آنجا که این کاشی ها در آن دوره جزئی از کالاهای وارداتی بوده اند پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که اولا این کاشی ها از طرف جزیره ی کیش وارد شده است و دوما، صاحب این عمارت شخصی ثروتمند بوده است که در آن زمان خانه ی اعیانی را ساخته است و در آن زندگی می کرده است. البته از این مدل خانه ها باز هم در کیش موجود است که نشان دهنده ی وضعیت زندگی در آن دوران ها است.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره یکی از جاهای دیدنی کیش در قسمت شمالی جزیره قرار دارد و در گوشه وکنار نشانه هایی از معماری های دوران قدیم را در خود به‌ یادگار دارد. از همان ویرانه هایی که برجای مانده‌اند، معلوم است که اینجا قبلا منطقه‌ای پررونق بود.قدمت حریره به قرن هشتم میرسد و گفته میشود که در گلستان سعدی نیز به این مکان اشاره شده است.

باستان شناسان براساس کاوش ها و حفاری های انجام شده، تخمین زده‌اند که شهر حریره حدود هزار سال پیش شکل گرفت و تقریبا ۶۰۰ سال بعد متروکه شد.

سافاری کیش

به گزارش سفر باتو ، سافاری اما سال هاست که با تفریح و گردشگری گره خورده است؛ به ویژه در ایران. می توان سافاری را در قالب تور سافاری با موتور، خودروهای قدرتمند و یا حتی حیواناتی مانند شتر نیز تجربه کرد اما سافاری با ماشین شکلِ جا افتاده تر آن است.

به احتمال زیاد هر کدام از ما تصویرمان از سافاری تصویر یک ماشین قدرتمند شاسی بلند باشد که در طبیعت و به ویژه طبیعت بیابانی به سرعت در حال راندن است.

نخستین بار سال ۱۳۹۲ بود که سافاری کیش در مجموعه ای کامل و حرفه ای و در زمینی ۵۰۰ هزار متر مربعی به بهره برداری رسید. آب و هوا و طبیعت کیش دلیل مهمِ ساخت مجموعه پارس سافاری در جزیره کیش بود. در مورد مراکز خرید کیش بیشتر بخوانید.

تور صحرا در سافاری کیش نیز مانند دیگر سافاری ها در ایران معروف ترین شکل سافاری است. سافاری در صحرا به این معناست که وسایل نقلیه قدرتمندی –عمدتا خودروهای دو دیفرانسیل- مانند پاترول، تویوتا کروز، لندروور، لند کروز و غیره در صحرا با سرعت برانند. لازم است بدانیم که به سافاری آفرود (offroad) نیز گفته خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها