رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497110

گران‌فروشی هتل‌ها ممنوع!

ساعت24-رییس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: افزایش قیمت در هتل‌ها همزمان با بازگشایی‌ها تخلف است.

هتل
جمشید حمزه‌زاده با بیان این‌که هتل‌ها در بیشتر استان‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، درباره احتمال افزایش نرخ‌ها به انگیزه جبران خسارت دوران تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا و یا پوشش هزینه‌های ظرفیت خالی، به ایسنا گفت: نرخ هتل‌ها مهرماه ۹۸ تعیین شده است و تا مهر ۹۹ اعتبار دارد و قرار نیست به بهانه‌هایی همچون بازگشایی، جبران خسارت، استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت، یا خالی ماندن اتاق‌ها، نرخ‌ها افزایش یابد.

او یادآور شد: نرخ هتل‌ها طبق ضوابط موجود و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ‌مهرماه هر سال تعیین می‌شود و تا مهرماه سال آینده اعتبار دارد.

حمزه‌زاده همچنین درباره چگونگی جلب اعتماد مسافران از سوی هتل‌ها با توجه به نگرانی‌هایی که نسبت به انتقال ویروس کرونا در این اماکن وجود دارد، توضیح داد: هتل‌ها سعی می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و علاوه‌بر آن یک‌سری قواعد تعیین شده تا مسافر امنیت خاطر داشته باشد، وقتی مهمان در این فضا قرار گیرد و از نزدیک مشاهده کند مسائل بهداشتی در نظافت اتاق‌ها، سرو غذا و تب‌سنجی‌ها رعایت می‌شود به سایرین انتقال می‌دهد و این بهترین روش برای جلب اعتماد است. همه هتل‌های دنیا در وضع موجود از این قاعده پیروی می‌کنند.

او درباره نحوه نظارت بر هتل‌ها نیز گفت: بیشتر نظارت‌ها از طرف جامعه هتلداران انجام می‌شود. برای بازگشایی نیز نماینده گردشگری، بهداشت و اماکن بازرسی میدانی انجام داده‌اند و کد بهداشتی برای هتل‌ها صادر شده است. سوای این نظارت‌ها، هتل‌ها خود متعهد به رعایت اصول بهداشتی هستند تا اعتماد مهمان سلب نشود.

رییس هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با اشاره به وضعیت اقامت مسافران در تعطیلات عید فطر، گفت: تقریبا هتل‌ها خالی بودند، البته وضع در مازندران و کیش به نسبت سایرین بهتر بود. اما در مناطق قرمز مثل خوزستان، هتل‌ها کاملا خالی و بدون مسافر بودند.

حمزه‌زاده با وجود خالی ماندن بیشتر هتل‌ها در تعطیلات گذشته، باور دارد وضعیت تغییر خواهد کرد و سفرها و مصرف‌کنندگان هتل‌ها دوباره بیشتر خواهند شد.

رییس جامعه هتلداران استان مازندران که با حجم زیادی از مسافران در تعطیلات عید فطر مواجه شد، نیز گفته بود: با وجود ممنوعیت برپایی چادرهای مسافرتی و فعالیت خانه‌های شخصی اما بیشتر مردم به اقامت در چادر مسافرتی و ویلاهای اجاره‌ای گرایش داشتند و تنها حدود ۲۰ درصد از مسافرانی که به این استان سفر کردند در هتل اقامت داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها