رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497288

آخرین نظرسنجی از عملکرد ترامپ/ پایین‌ترین حد رضایت از عملکرد در دو سال اخیر

ساعت24-بنا بر نتایج جدیدترین نظرسنجی «راسموسن»، 57 درصد رای‌دهندگان بالقوه در انتخابات آتی آمریکا عملکرد «دونالد ترامپ» را حمایت نکردند.

بنا بر اعلام موسسه نظرسنجی متمایل به راست «راسموسن»، مقبولیت عملکرد «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه به پایین‌ترین میزان در دو سال اخیر رسیده است.

نتایج این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد ۴۲ درصد رای‌دهندگان احتمالی در انتخابات آتی، عملکرد ترامپ را مورد قبول قرار دادند، در حالی که ۵۷ درصد عملکرد وی را تایید نکردند.

به گزارش پایگاه خبری «هیل»، این نتیجه چهار درصد کاهش رضایت از عملکرد وی را نسبت به روز جمعه که ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند از عملکرد وی راضی هستند، نشان می‌دهد. در آن نظرسنجی، ۵۳ درصد گفته بودند که از عملکرد رئیس‌جمهورشان رضایت ندارند.

این کاهش، پایین‌ترین میزان رضایت از رئیس‌جمهور آمریکا را از ۲۲ ژانویه ۲۰۱۸ رقم زد که میزان رضایت از وی ۴۲ درصد در مقابل ۵۶ درصد نارضایتی بود.

آمار اخیر همچنین نشان داد که ۳۰ درصد رای‌دهندگان احتمالی «بشدت موافق» عملکرد وی هستند، در حالی که ۴۷ درصد «بشدت مخالف» آن هستند که به این ترتیب شاخص مقبولیت وی منفی ۱۷ درصد می‌شود که بنابر آمار راسموسن، بیشترین تفاوت از ژانویه ۲۰۱۹ است.

این نظرسنجی با شرکت هزار و ۵۰۰ رای‌دهنده بالقوه به صورت تلفنی و آنلاین با حاشیه کلی خطای مثبت یا منفی دو و نیم درصد انجام شد.

این نتایج در زمانی منتشر شده که رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد شدید از جمله از سوی برخی مواضع محافظه‌کار به دلیل توئیت‌های روزهای اخیرش مواجه است. شرکت پیام‌رسان «توئیتر» بتازگی برای اولین بار به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاطر نشر ادعاهای نادرست اخطار داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ بارها از حساب شخصی توئیتری خود برای تهدید رهبران جهان به اقدام نظامی، نشر سخنان نژادپرستانه و دخالت در امور داخلی کشورها استفاده کرده است. ترامپ همچنین روز سه‌شنبه با هدف تخریب یکی از رسانه‌های آمریکایی، پیامی توئیتری درباره قتل دستیار یکی از نمایندگان کنگره در سال ۲۰۰۱، منتشر کرد.

در نهایت توئیت روز سه‌شنبه رئیس جمهور آمریکا درخصوص نحوه برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایالت کالیفرنیا و حتمی دانستن تقلب در آن، واکنش شرکت توئیتر را به دنبال داشت.

شرکت توئیتر از ۱۱ ماه می (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) قانون جدیدی را به اجرا گذاشته که طی آن حتی افراد برجسته و رهبران جهان را نیز درصورت نشر ادعاهای نادرست مورد بازخواست قرار می‌دهد. به گفته سخنگوی توئیتر، اظهارات توئیتری اخیر ترامپ می‌تواند منجر به عدم مشارکت مردم در انتخابات سال جاری شده و قانون عدم دخالت و نشر اکاذیب درخصوص رویه‌های انتخاباتی آمریکا را نقض کرده‌اند.

شرکت توئیتر در اخطاری به ترامپ از او درخواست کرد برای ادعاهای مطرح شده در این توئیت‌ها مدرک مستند ارائه کند. ترامپ در واکنش به این اقدام، گفت: «توئیتر آزادی بیان را به طور کامل سرکوب می‌کند و من به‌عنوان رئیس جمهور اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دیروز در توئیتی به رسانه‌های اجتماعی تاخت و آن‌ها را به تعطیل شدن تهدید کرد.

ترامپ نوشت: جمهوری‌خواهان احساس می‌کنند بسترهای رسانه‌های اجتماعی به طور کامل صداهای محافظه‌کاران را خاموش می‌کنند. ما (فعالیت) آن‌ها را شدیداً کنترل و تنظیم خواهیم کرد یا آنها را تعطیل خواهیم کرد،قبل از این که اجازه دهیم چنین چیزی رخ دهد. دیدیم در تلاش برای انجام چه کاری در سال ۲۰۱۶ بودند و شکست خوردند. نمی‌توانیم اجازه دهیم نسخه پیچیده‌تری از آن را (اجرا کنند)... .

رئیس جمهور جنجالی آمریکا با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آتی، به شکل پُستی، مخالف است و در توئیت‌های اخیر خود چندین ادعای غلط درخصوص احتمال تقلب در این شکل از رأی‌گیری را مطرح کرده است. ترامپ پیشتر نیز فرمانداران چند ایالت را تهدید کرده بود اگر به علت شیوع ویروس کرونا انتخابات را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند، بودجه فدرال آن‌ها را قطع خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها