رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503286

مدیرکل میراث و گردشگری خراسان رضوی خبر داد:

محدود شدن سفر به مشهد منوط به تصمیمات ستاد کروناست

ساعت 24-درحالی که وزارت بهداشت صراحتا از مردن درخواست دارد که به استان خراسان رضوی سفر نکنند، به گفته مدیرکل میراث و گردشگری خراسان رضوی اعمال محدودیت برای سفر به این استان و مشهد، منوط به تصمیمات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا خواهد بود.

آمار جانباختگان کرونا از مرز ۱۲ هزار نفر گذشته است و برخی از استان‌ها مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند و وزارت بهداشت تاکید دارد: مردم جدا از سفرهای غیرضروری و به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند.

دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرده است: طی ۳۶ روز اخیر تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها ۴۱۲ درصد رشد داشته است.

در این میان گفته می‌شود، طی دو هفته آینده تصمیم‌گیری‌ها برای اعمال محدودیت‌های احتمالی در حرم امام رضا(ع) اخذ خواهد شد. با این وجود شاهد حضور گردشگران در مشهد هستیم.

ابوالفضل مکرمی فر (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی) با تاکید برآنکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی کرونا هستیم. البته بر اساس مصوبات معاونت وزارتخانه میراث، برگزاری هر نوع همایش، اجتماع و... در تاسیسات گردشگری و ... محدود شده است.

به گفته او، هتلدارانی که از قبل متقاضی بازگشایی بودند، تقاضایشان بر اساس دستورالعمل‌هایی که به ما ابلاغ شده بود، بررسی و با رعایت پرتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. در این میان حدود از اول سال تاکنون ضریب اشغال اتاق‌های هتل‌های تاکنون ۱۱ درصد و میانگین اشغال تخت هتل‌ها ۹ درصد بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها