رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503298

بلاتکلیفی سرمایه گذار گردشگری پردیس در میان امور اداری

ساعت 24-براساس آخرین خبرهای واصله، بلاتکلیفی سرمایه گذار گردشگری پردیس در پیچ و خم اداری به چشم می آید.شهرستان پردیس با آب و هوای خوب و مناظر بسیار زیبای طبیعی به همراه دید ابدی به کوه دماوند را می توان بهشتی دانست که در نزدیکی پایتخت قرار گرفته است.

خبر
در حدود 85 درصد از مساحت شهرستان تحت پوشش محیط زیست قرار گرفته و به همین دلیل، واگذاری اراضی برای سرمایه گذاری با اما و اگرهای زیادی از سوی ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست روبرو است.

دستگاه های خدمات رسان شهرستان برای تامین آب، برق، گاز و تلفن شرایط و ضوابط خاص خود را دارند که در بیشتر مواقع این شرایط و ضوابط خاص هزینه سنگینی را به سرمایه گذاران تحمیل می کند که معمولا سرمایه گذاران عطای دریافت اشتراکات را به لقایش بخشیده و سرمایه خود را در جای دیگری خرج می کنند.

یحیی منفرد، سرمایه گذار پیرامون بلاتکلیفی سرمایه گذار گردشگری پردیس گفت: سرمایه گذار در ابتدای کار درگیر بروکراسی اداری پیچیده ای می شود، تعیین محل زمین و تشخیص اینکه زمین در محدوده اراضی حفاظت شده قرار دارد یا نه به سرمایه گذار واگذار می شود و این درحالی است که ادارات مرتبط در شهرستان باید اشراف کامل به وضعیت اراضی داخل و یا خارج از طرح داشته باشند.

وی در ادامه پیرامون بلاتکلیفی سرمایه گذار گردشگری پردیس عنوان کرد: سرمایه گذار از دستگاه های خدمات رسان انتظار همکاری برای تسهیل در تامین اراضی به دور از بروکراسی اداری را دارد تا بدون معطلی پروژه خود را در محل تعیین شده با شرایط مورد تعهد در کمترین زمان ممکن اجرایی کند.

مرجان اصل، سرمایه گذار دیگری است که بدلیل مناسب نبودن شرایط سرمایه گذاری در پردیس پروژه خود را در غرب تهران اجرا کرده و می گوید: شهرستان پردیس ظرفیت بسیار مناسبی برای گردشگری دارد و تفرجگاه های این شهرستان با توجه به نزدیک بودن به پایتخت محل مناسب و آرام بخشی برای ساکنان پایتخت است اما مشکلات اداری در این شهرستان دست و پاگیر بوده و رسیدن به نتیجه دلخواه زمان بر است.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی امروز ساخت سریع پروژه به نفع سرمایه گذار است و تاخیر در ساخت ضرر و زیاد زیادی را به سرمایه گذار تحمیل می کند و کندی کار دستگاه های خدمات رسان این شهرستان در پاسخگویی به نفع سرمایه گذار نیست.

توسعه گردشگری در پردیس، اشتعالزایی به همراه دارد

فرماندار شهرستان پردیس توسعه گردشگری در شهرستان پردیس را فرصت مناسبی برای اشتغالزایی عنوان کرده و می گوید: توسعه گردشگری یکی از ظرفیتهای مناسب برای ایجاد اشتغال و گردش سرمایه و اقتصاد شهرستان است.

عبدالعظیم رضایی با تاکید بر حفاظت و صیانت از محیط زیست در توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: دستگاه های خدمات رسان شهرستان حفاظت از محیط زیست و تسهیل گری را در توسعه گردشگری را با حداکثر مساعدت به متقاضیان سرمایه گذاری در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی امروز تسهیلات و انگیزه قابل قبولی برای سرمایه گذار در نظر گرفته شود، عنوان کرد: معرفی موقعیتهای مناسب شهرستان و همراهی دستگاه های خدمات رسان با سرمایه گذار تا حصول نتیجه دلخواه راهکار مناسبی برای جذب سرمایه گذار گردشگری در شهرستان است.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: گردشگری تنها به طبیعتگردی محدود نمی شود، گردشگری ورزشی، اقتصادی، علمی هم علاقمندان زیادی دارد و پارک فناوری پردیس ظرفیت گردشگری علمی منحصر به فردی در سطح کشور به عنوان بزرگترین پارک فناوری دارد.

رضایی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران خارجی به روستاهای بکر و سنتی ایرانی علاقمند هستند، اظهار داشت: تقویت و توسعه گردشگری در روستاهای شهرستان پردیس یکی از راهکارهای مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی با توسعه بومگردی بوده که توسعه اقتصادی را در سطح شهرستان را به همراه دارد.

وی با تاکید بر ارائه طرح مناسب از سوی سرمایه گذاران اظهار داشت: سرمایه گذارانی که سرمایه مناسب و طرح و پروژه قابل قبول داشته باشند، در اولویت قرار دارند و دستگاه های خدمات رسان شهرستان موظف به همکاری با آنها هستند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: فرصت های سرمایه گذاری در یک کمیته و کارگروه در شهرستان با حضور دستگاه های مرتبط احصا شده و اراضی مناسب برای سرمایه گذاری گردشگری به سرمایه گذاران معرفی شود، قرار نیست سرمایه گذار بدنبال استعلام محل برای سرمایه گذاری گردشگری باشد.

رضایی با اشاره ویژگی های توپوگرافی و جغرافیایی شهرستان پردیس عنوان کرد: نزدیکی به پایتخت و آبشار، تفرجگاه، کوه ها، باغات میوه، اراضی کشاورزی چشم اندازهای زیبایی دراین شهرستان ایجاد کرده که باهمراهی دستگاه ها، اقدامات زیر بنایی، مقدمات توسعه گردشگری را در این شهرستان فراهم خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: واگذاری زمین رایگان برای ساخت هتل به سرمایه گذاران توسط شهرداری پردیس و یا شرکت عمران برای توسعه گردشگری شهرستان بسیار ارزشمند است و اشتغالزایی خوبی را برای شهروندان به همراه دارد.

رضایی گفت: شهرستان پردیس در کشور به عنوان مسکن مهر معرفی شده و ظرفیت گردشگری مناسب این شهرستان تاکنون مورد توجه قرار نگرفت. وی ادامه داد: توسعه گردشگری به همراه بوم گردی و ساخت مراکز اقامتی زمینه جذب گردشگران را از تهران و سایر شهرها را فراهم می کند.

سرمایه گذاران منتظر دریافت زمین برای شروع کار هستند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پردیس گفت: 5 طرح گردشگری آماده داریم و سرمایه گذاران در انتظار دریافت زمین برای شروع کار هستند.

لیدا حاتمی با بیان اینکه در سایر نقاط دنیا زمین به رایگان در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: قبلا از سوی برخی از سرمایه گذاران سوء استفاده هایی اتفاق افتاده که موجبات بی اعتمادی را فراهم کرده اما امروز از سرمایه گذار تعهداتی برای اجرایی شدن قطعی طرح گرفته می شود.

وی ادامه داد: طرح زیست بوم پایدار با اعتباری در حدود یک هزار میلیارد تومان در روستای زردستان، ساخت بزرگترین مجتمع گردشگری در فاز 8 مسکن مهر پردیس با ظرفیت اشتغال 800 نفر در مساحت 10 و نیم هکتار و با اعتبار 330 میلیارد تومان، طرح گردشگری دهکده سلامت در محدوده پارک فناوری پردیس با پیش بینی 5 هزار کاربر به همراه برگزاری دوره های آموزشی با توجه به شرایط علمی و پژوهشی پارک فناوری در دست اقدام و اجرا هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پردیس عنوان کرد: دو طرح دیگر مربوط به بومگردی و ساخت مراکز اقامتی در دو روستای خوش آب و هوای واصفجان و طاهرآباد با ظرفیت اشتغالزایی 300 نفر نیز در دست اقدام است.

تسهیل گری در راستای رفع مشکلات اداری و زیست محیطی راه را برای توسعه گردشگری در شهرستان پردیس هموار می کند تا مسئولین بتوانند با برجسته کردن ظرفیتهای گردشگری و بومگردی عنوان مسکن مهر پردیس را کمرنگ تر کنند و ساکنان تهران و سایر شهرها، پردیس را به عنوان بهشتی در کنار پایتخت بشناسند و برای گشت و گذار در تفرجگاه های این شهرستان برنامه ریزی کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها