رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503365

کشف عتیقه‌های هزاره اول و دوم قبل از میلاد

ساعت24-فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کشف اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوران اسلامی در استان کرمانشاه خبر داد.

سردار امیر رحمت الهی در تشریح این خبر اظهارکرد: در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر جابه جایی و حمل و نقل تعدادی شئ تاریخی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضائی و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی خودرو را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آن را متوقف کرد. در بازرسی از آن ۱۶۷ قلم شئ تاریخی شامل جام، کاسه مفرغی، عطردان، تبرزین، سرپیکان، دستبند، سنجاق قفلی، آویزهای تزئینی، گوشواره، انگشتر، پیکرک حیوانی و مهر استوانه‌ای کشف شد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیای هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.

بنا براعلام سایت پلیس، رحمت الهی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس ۰۹۶۶۲ (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت) گزارش کنند و در پیشگیری از جرایم و تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها