رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 507679

چگونه درخانه بمانیم و آسیبها را از خودمان دور کنیم

ساعت 24- منصوره نصرتی کردکندی _چگونه گره های سرچشمه گرفته از ماندن در خانه را بازکنیم؟ ماندن دراز مدت در خانه چه پیامدهای آسیب زننده ای برجسم و تن ما دارد و چگونه می شود این آسیب ها را برطرف کرد؟

خانه مانی
r /> کمردرد ،پوست ملتهب و پیچ خوردن شکم، از پیامدهایی است که با بیش از حد در خانه ماندن اعضای بدن ما تحت فشار قرار می گیرند و ادمی این فشاررا در خانه حس می کند .
در شرایطی که این روزها ممکن است ویروس کووید 19 در بدن ما جای بگیرد و مشکلاتی که دراین صورت ممکن است پیش آید پیامدهای پرشماری دار د. از آسیب های ریوی گرفته تا مشکلات عصبی و اینکه هنوز پیامدهای طولانی مدت ویروس یادشده به روشنی مشخص نیست ؛ ما را نگران می کند . دراین وضعیت است که هنوز محدودیت ها درکشورهای گوناگون ادامه دارد و بهتر است به برخی مشکلات کاری ، معاشرت ها ، و زندگی در مراکز و فضاهای کوچک توجه کرد و کارهایی برای کاهش دردسرها و برطرف کردن تنگناها انجام داد.
درادامه راه کارهایی را برای مواردی که شما را درگیر کرده اند و کارهای پیشگیرانه در باره مشکلاتی که هنوز نمایان نشد ه اند را در باره بدن نشان می دهیم.
خستگی چشم
این احتمال وجود دارد که چشمان شما به دلیل دنبال کردن بیش از اندازه اخبار و استفاده از تلفن برای گفت وگوهای اجتماعی وتماشای فیلم و.. زیر ضرب و فشار قرار گیرد. نتایج مطالعه ای نشان می دهد دراین روزها ی پر فشار 22 درصد افراد متوجه شدند که دیدشان در این مدت ضعیف تر شده است و 32 درصد خیره شدن بیش از اندازه به صفحه نمایش را علت آن می دانند .
خبر خوب ؟
دانیل هاردیمان – مک کارتی ، مشاور بالینی » دراین باره می گوید، تماشای تلویزیون بیش از حد یا خیلی نزدیک بودن به صفحه رایانه ممکن است سبب خستگی چشم یا سردرد شود به خصوص اگر در تاریکی تلویزیون تماشا می کنید . توجه داشته باشید که این وضعیت اما هیچ آسیب دائمی وارد نمی کند ، بنابراین حتی اگر در ماههای گذشته به نمایشگرها چسبیده باشید هنوز می توانید به بهبود چشمان خود کمک کنید .
چگونه چشمان خود را بهبود دهیم ؟ هاردیمان – مک کارتی پیشنهاد می کند جلسه های مجازی را کوتاه تر و بهتر و پر بارتر کنید و قانون 20/20/20 را به کار بگیر ید . سقف جلسه های مجازی را 40 دقیقه تعیین و درهمین مدت نیز برای خودتان وقت استراحت بگذارید . مثلا به مدت 20 ثانیه به نقطه ای درفاصله ( 20 فوت ) 6 متری خیره شوید . اگر چه چنین برنامه ای در اندروید موجود است اما سعی کنید برای بهبود چشمان خود هدفمند باشید و گاهی اوقات با فشار چشمک بزنید . این کار چشمان شما را بهبود می بخشد.
کمر درد
وقتی ایمیل های خود را در رختخواب چک می کنید یا روی کاناپه گفتگوی تلفنی کاری انجام می دهید احساس عجیبی مانند تیر کشیدن یا بدتر از آن در قسمت پایین کمر احساس می کنید . اکثر افراد همین احساس را دارند .نتایج مطالعات جدید روی اشتغال جدید افراد و دور کاری ، نشان می دهد نیمی ازشرکت کنندگان گزارش درد و دردهای جدید به خصوص در گردن (58 درصد) و کمر (55) درصد را بیان می کنند.
آنیشا جشی برنده جایزه و متخصص استخوان می گوید : افراد وقتی در خانه کار می کنند معمولا به مواردی که در دفتر کار در نظر می گیرند در خانه توجه نمی کنند . در محل کار بلند می شوند ، راه می روند با همکارشان صحبتی می کنند آبی می نوشند یا برای صرف ناهار محل کار را ترک می کنند . اما در خانه ساعت ها در یک محل می نشینند و به سختی بلند می شوند .
نتیجه اینکه : به این ترتیب بیشتر روز ستون فقرات از حالت خود خارج می شود و در کوتاه مدت سبب ناراحتی و طولانی مدت مشکل ساز می شود.
ساده ترین روش برای حل :
جوشی می گوید : زنگ هایی را کوک کنید که ساعتی یک بارزنگ بزند و با شنیدن ان چند دقیقه در خانه راه بروید.در این روزها و ساعتها خوردن یک لیوان آب یا انجام حرکات ساده کششی را دو برابر کنید.
حرکت کششی سگ سر پایین وحرکت کودک خیلی موثرهستند.
به تازگی متوجه شدم برخی از بیمارانم به دلیل زیاد نشستن همسترینگ های سفت و سختی دارند استفاده ازفوم رولینگ برای چند دقیقه در روز تغییر زیادی ایجاد خواهد کرد .
جریان خون
مارک ویتلی مشاور و جراح بیماری های وریدی و بنیانگذار کلینک ویتلی در این باره می گوید: درد در ناحیه پاها حتی اگر زیاد سرپا نمی ایستید احتمالا به دو دلیل است که هر دو مربوط به سیستم گردش خون شماست .رگ های واریسی تقریبا 30 درصد افراد را تحت تاثیر قرار می دهند نیمی از بیماران می توانند آنها را روی سطح ببینند ، اما بقیه با داشتن پا درد ، مچ پای متورم ، لکه های قرمز یا قهوه ای اطراف مچ پا یا ساق پا متوجه مشکل می شوند .

دراین شرایط با خانه ماندن افراد کمتر فعالیت دارند ، بنابر این وضعیت افراد سریعتر از آنچه انتظار داشتند بدتر شده است . نگرانی دیگر لخته شدن خون در دیواره داخلی سیاهرگ عمیق((DVT) می تواند در افرادی که تحرک کمتری دارند و احساس ناخوشایند و کم آبی دارند تشکیل شود.
DVT همچنین در ده درصد افراد با سرطان همراه است و افراد به دلیل نگرانی و ترس از کووید 19 به پزشک مراجعه نکرده اند بنابراین بیمارانی که سرطان آنها تشخیص داده نشده بوده ، رشد خود را ادامه دادند و سبب DVT شده اند .
چگونه می توان این مشکل ر ا برطرف کرد؟
اگر مشکوک به یکی از این مسائل هستید تنها راه دائمی ،تشخیص و درمان است . اما اگر هنوز در قرنطینه هستید ، تحرک و سلامتی چاره موقتی است .به بدن خوب آبرسانی کنید و تا حد ممکن راه بروید. به خصوص در مورد واریس ، می توانید هنگام استراحت ، پا را بالاتر قرار بدهید و اگر گردش خون خوب است جوراب های مخصوص که برای اختلالات وریدی طراحی شدند بپوشید .با این حال هیچ یک از این کارها نتایج طولانی مدت مفید نخواهد داشت ، باید مشکل اساسی را پیدا کرده و آن را معالجه کنید .
مشکلات روده
احساس روده شما چیست ؟ اگر جواب " عالی نیست " باشد احتمالا شما به دلیل خانه ماندن از مشکلات گوارشی رنج می برید.
سارا هاوکینز ازبخش " مواد غذایی خوب تغذیه " می گوید: روده و مغز به طور مداوم در تماس هستند . این بدین معنی است که روده تحت تاثیر بسیاری از عوامل روانشناختی غیر رژیم از جمله استرس و اضطراب قرار دارد. هر تغییری در روتین زندگی ، از دست دادن شغل یا فکر کودکان یا تنها زندگی کردن جزء مواردی است که تاثیر زیادی در روده تحریک پذیر (IBS) دارند .
چگونه آن را برطرف کنیم :
برخی از عوامل استرس – ازجمله عدم اطمینان در مورد بیماری همه گیر یا کار ممکن است غیر قابل اجتناب باشد اما مهم این است که بتوانید آنچه را که می توانید کنترل کنید . هاوکینز می گوید : تحرک روزانه دراین باره به شما کمک خواهد کرد .
وی ادامه می دهد : نشان داده شده است که فعالیت یوگا در مدیریتIBS (روده تحریک پذیر) مفید است زیرا سبب تحریک عضلات روده می شود ، همچنین به شما در مدیریت استرس و اضطراب کمک می کند .
منظم بخورید تا همه چیز موثر باشد .برای صحبت با عزیزان وقت بگذارید . همچنین در صورت امکان ، شما باید محدوده کار در خانه را تعیین کنید و برخی از کارهای خانه را برای کاهش بار از دوش خود بردارید و کمک بگیریید.
پوست
آیا انتظار داشتید با در خانه ماندن و پس از قطع رفت و آمد و استفاده کمتر از وسایل آرایش ،پوست درخشانی خواهید داشت اما اکنون نا امید شده اید ؟.
لوئیز والش پرستار پوست می گوید : در این دوران به طور آنلاین مشورت هایی داشته ام و شاهد افزایش مشکلات پوستی مثل حساسیت و خشکی پوست بوده ام . مهمترین دلیل خراب شدن پوست اضطراب و استرس است .به دلیل جریان استرسی که همه ما در آن قرار گرفته ایم میزان هورمون کورتیزول استرس در بدن بالا می رود و سبب خرابی پوست می شود .کورتیزول بیشتر سبب التهاب بیشتر و افزایش چربی و روغنی شدن بیشتر می شود . همچنین در این دوران ما غذاهایی که راحت تهیه می شوند بیشتر مصرف کرده ایم و بنابراین میوه و سبزیجات تازه کمتری مصرف می کنیم وآب کمتری می نوشیم .
چگونه آن را برطرف کنیم :
والش می گوید ، استرس ،دوباره محلی برای شروع است .پیاده روی روزانه را در اولویت قرار دهید و اضافه می کند این کار استرس را کاهش می دهد . سطح ویتامین D را افزایش می دهد و ممکن است به شما در انتخاب بهتر مواد غذایی کمک کند.
کارهای روزمره مراقبت از پوست را ساده و هماهنگ ادامه دهید . روزی دو بار پوست خود را تمیز و آبرسانی کنید و استفاده از کرم ضد آفتاب را صبح ها اضافه کنید. اکنون زمان مناسبی برای امتحان کردن کرم های معجزه آسا نیست .
چون در خانه هستید زمان مناسب نوشیدن آب بیشتر است نوشیدن حداقل دو لیترآب در روز را هدف قرار دهید .
سلامت روان
اکثریت افراد در این روزهادر قرنطینه اختیاری بوده اند . نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد 80 درصد بریتانیایی ها احساس می کنند کار ازخانه تاثیر منفی بر سلامت روانی آنها داشته است .در حالی که با برداشته شدن محدودیت ها ،افراد خود گزارش می دهند به حالت عادی بر می گردند اما این پایان داستان نیست . نتایج مطالعات در حین شیوع دیگربیماری ها نشان می دهد که کسالت ، نگرانی از اطلاعات ناکافی و ضرر مالی ، همگی می توانند اثرات روانی تا سه سال پس از شروع رویداد داشته باشند . استرس روانی از این ناحیه می تواند سبب آسیب جسمی شود. کاهش اثرات سیستم ایمنی بدن ، افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی از پیامدهای احتمالی چنین وضعیتی است.
چگونه آن را برطرف کنیم :


مهمترین راه مقابله با اضطراب و افسردگی این است که به دنبال پشتیبان وهمراه باشید .پشتیبان می تواند از از دوستان شما ، اعضای خانواده و اشنایان دیگر باشد. در کوتاه مدت ، تمرینات ساده تنفس به برطرف شدن این آسیب می تواند کمک کند . به طور مثال چهار ثانیه نفس خود را بالا بکشید سپس چهار ثانیه نفس خود را حبس کنید و در آخر در چهار نوبت نفس خود را تخلیه کنید .

منبع : تلگراف

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها