رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508411

کیم دریافت کمک خارجی در پی وقوع سیل در کره شمالی را رد کرد

ساعت24-رهبر کره شمالی اعلام کرد به‌دلیل وجود نگرانی از شیوع ویروس کرونا در این کشور، هیچ کمک خارجی برای جبران خسارات سیل اخیر را نمی‌پذیرد.

در پی وقوع سیل در کره شمالی «کیم جونگ اون» رهبر این کشور روز جمعه دریافت کمک از دیگر کشورها را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، کیم گفت با این‌که جاری شدن سیل خسارات زیادی به کشورش وارد کرده است، به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، هیچ گونه کمکی را از دیگر کشورها قبول نخواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم بیان داشت: «بدتر شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا در جهان محدویت‌های مرزی سرسختانه‌تر و اقدامات پیشگیرانه محکم‌تری را طلب می‌کند ما اجازه [ورود] هیچ‌گونه کمک خارجی برای کمک به جبران خسارات ناشی از سیل را نخواهیم داد».

رهبر کره شمالی افزود: «در این برهه حیاتی، حزب ما باید مسئولیت جان آن‌ها را بر عهده بگیرد و بابد به آن‌ها نزدیک‌تر شویم تا در درد آن‌ها سهیم بوده و رنج آنان را تسکین دهیم».

فدراسیون بین‌المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر به نقل از صلیب سرخ و کمیته مدیریت بحران کره شمالی اعلام کرد به دنبال جاری شدن سیل بعد از هفته‌ها باران موسمی شدید و غیرطبیعی، دست‌کم ۲۶ نفر در این کشور کشته و مفقود شدند.

آژانس خبری مرکزی کره شمالی اعلام کرد دست‌کم ۱۶ هزار و ۶۸۰ خانه و ۶۳۰ ساختمان عمومی بر اثر باران‌های سیل‌آسا تخریب شده یا زیر سیلاب رفته‌اند.

همچنین اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شده که سایت رآکتور اتمی کره شمالی در سیلاب اخیر آسیب دیده است.

این بارش‌ها علاوه بر کره شمالی، در کره جنوبی نیز به وقوع پیوسته و تا کنون دستکم ۳۰ تن را کشته و ۱۲ ناپدید برجای گذاشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها