رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 508524

تاب آوری تاسیسات گردشگری مازندران در ایام کرونایی

ساعت 24-براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تاب آوری تاسیسات گردشگری مازندران در ایام کرونایی مشاهده می شود.

مهران حسنی افزود: گردشگری این روزها در همه جای دنیا آسیب جدی دیده و مازندران هم با بیش از چهار هزار واحد تأسیسات گردشگری از این قاعده مستثنی نیست، اما با این حال تاکنون هیچ درخواستی برای تغییر کاربری تأسیسات گردشگری در مازندران به دست ما نرسید.

وی ضمن قدردانی از مدیران زیرساخت های گردشگری بابت رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای اقامتی استان براساس پروتکل های بهداشتی در وضعیت زرد به صورت 50 درصد فعالیت می کنند و در وضعیت قرمز فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

معاون گردشگری مازندران افزود: در حالی که در عمده صنایع به خاطر چالش های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تعدیل نیرو اتفاق افتاده است، باهمت و توجه خوب بهره برداران و سرمایه گذاران تأسیسات گردشگری مازندران، تاکنون اخراج نیرو در تأسیسات گردشگری استان گزارش نشده است.

حسنی از استمرار نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زیرساخت های گردشگری خبر داد و گفت: با وجود دشواری و محدودیت هایی که کرونا برای انجام بازرسی ها ایجاد می کند، نظارت ها را دو برابر شرایط عادی ادامه می دهیم و بدون هرگونه اغماض همچون نوروز 99 و با همکاری خوب نیروی انتظامی و دادستان، با واحدهای غیرمجاز و تخلف در واحدهای مجاز برخورد می شود.

وی با انتقاد از روند ساخت ویلاهای شخصی در مازندران طی سالهای گذشته اظهار کرد: ویلاسازی های گسترده استان را به خانه دوم بسیاری از مردم ایران تبدیل کرده و این موضوع آسیب زیادی به فعالیت تأسیسات گردشگری و اقتصاد استان زده است.

استان مازندران از اسفند ماه سال گذشته درگیر ویروس کرونا است؛ ویروسی که نه تنها در بهترین زمان درآمدزایی گردشگری سال مازندران را در نوردید، بلکه خسارت جدی به اقتصاد کشور از جمله حوزه گردشگری وارد کرد که تقریبا نیمی از اقتصاد و یک سوم اشتغال مازندران را تشکیل می دهد.

ویروس کرونا در پیک نخست خود حدود 580 میلیارد تومان در بخش لغو رزرو تاسیسات گردشگری خسارت وارد کرد و حدود 15 هزار شاغل مستقیم در این بخش را برای مدتی بیکار کرد. این در حالی است که آمارهای غیر رسمی از خسارت بیش از 2 هزار میلیاردی در بخش گردشگری استان خبر می دهد که مربوط به کاهش درآمد تاسیسات فعال به دلیل تعطیلی حدود 2 ماهه آنها در اسفند و فروردین است.

با وجود کاهشی شدن روند مبتلایان به ویروس کرونا در اردیبهشت ماه امسال و همراه با آن کاهش محدودیت های کرونایی و فعال شدن تاسیسات گردشگر در مازندران، اما از اوایل تیر ماه شاهد اوج گیری این ویروس در استان و ورود مازندران به شرایط قرمز بودیم که تا امروز نیز ادامه دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها