رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517574

پیدا کردن آهنگ را با زمزمه کردن به گوگل بسپارید!

ساعت 24-برای جست‌وجوی موثر آهنگها باید 10 تا 15 ثانیه صوت در اختیار Google Assistant قرار دهید تا آهنگ‌ها به شکلی موثر جستجو شوند

پیدا کردن آهنگ را با زمزمه کردن به گوگل بسپارید!
همه ما گه‌گاه به یاد آهنگی افتاده‌ایم که مایل بوده‌ایم آن را مجددا بشنویم اگر نام، خواننده یا حتی برخی از اشعار آن را به باید بیاوریم تا آن را جستجو کرده و بیابیم. گوگل با افزودن امکان پشتیبانی از زمزمه آهنگ در جست‌وجوی گوگل می‌خواهد در این جهت به کاربران کمک کند، و موتور جست‌وجویش را قادر به شکار آهنگ‌ها بر مبنای صرفا زمزمه کردن بخشی از آهنگی که به خاطر دارد می‌سازد. علاوه بر زمزمه کردن، این قابلیت از آواز خواندن و سوت زدن در اپ پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این قابلیت جدید بسیار راحت و سرراست است؛ به سراغ Google Search می‌روید، گزینه جدیدی را برای جست‌وجوی یک آهنگ می‌زنید، سپس شروع به سوت زدن، زمزمه یا آواز خواندن آهنگ مورد نظرتان می‌کنید و گوگل گوش می‌دهد. نرم‌افزار این شرکت صدایی که شما تولید کردید را آنالیز خواهد کرد، سپس آهنگی که به نظرش احتمالا آهنگ مورد نظر شماست را نتیجه می‌دهد.

گوگل این قابلیت را در یک ویدئوی جدید نشان داده و مثالهایی از نوع زمزمه کردن و سوت زدنی ارائه کرده که برای جستجوی آهنگ‌ها قابل استفاده هستند. با این حال، از آنجا که این فرایند خیلی کامل نیست، کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که لیستی از تطابق‌های بالقوه را ببینند، و احتمال تطابق داشتن نتیجه یافته شده توسط گوگل با آنچه مورد نظر کاربر است به صورت درصدی نشان داده می‌شود.

گوگل در بلاگش توضیح داده است که این قابلیت از 15 اکتبر (24 مهر) قابل دسترسی شده است. این شرکت توضیح داده که کاربران می‌توانند به ویجت Google Search و بر روی اپ‌های iOS/اندروید دسترسی پیدا کنند. برای جستجوی موثر آهنگ‌ها باید 10 تا 15 ثانیه صوت در اختیار Google Assistant قرار دهید تا آهنگ‌ها به شکلی موثر جستجو شوند؛ و البته می‌توانید به جای لمس کردن دکمه مورد نظر صرفا به اسیستنت بگویید «این آهنگ چیست (What song is this)؟»

این ابزار در حال حاضر بیش از 20 زبان را پشتیبانی می‌کند، حداقل اگر یک کاربر اندروید باشید، و این شرکت توضیح داده که در آینده این قابلیت را بسط خواهد داد. گوگل می‌گوید که این قابلیت جدید حاصل تلاش‌های واحد AI Research این شرکت، به ویژه در حوزه تکنولوژی تشخیص موسیقی، است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها