رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531223

محدودیت‌های چک برگشتی در قانون جدید چک

ساعت24-سخنگوی اجرای قانون چک، محدودیت‌های چک برگشتی در قانون جدید را اعلام کرد و گفت: محرومیتها شامل عدم افتتاح حساب بانکی جدید یا صدور کارت جدید،‌ عدم گشایش اعتبارات اسنادی، عدم اعطای تسهیلات است.

به نقل از بانک مرکزی، آمنه نادعلی زاده، سخنگوی اجرای قانون چک گفت: در قانون جدید چک محرومیت‌های شدیدی برای صادرکنندگان چک‌های برگشتی در نظر گرفته شده است که این محرومیت‌ها شامل عدم افتتاح حساب بانکی جدید یا صدور کارت جدید، عدم گشایش اعتبارات اسنادی، عدم اعطای تسهیلات است.


وی افزود: اقدام سختگیرانه دیگر قانون جدید چک برای صادرکننده چک برگشتی، این است که به میزان کسری مبلغ چک برگشتی، در نظر دارد حساب‌های فرد صادرکننده چک را مسدود کند و تا زمان تعیین تکلیف حساب‌ها در انسداد باقی می‌ماند و پس از آن نسبت به رفع انسداد حساب‌ها اقدام می‌شود.

به گفته نادعلی زاده، این قانون با نگاه سیستمی، اقدامات پیشگیرانه را از طریق سامانه صیاد به اجرا می‌گذارد. سامانه صیاد در وهله نخست وظیفه دارد به افراد فاقد صلاحیت دسته چک ندهد. این موارد شامل افرادی همچون صادرکننده چک برگشتی رفع سوءاثر نشده و یا افراد دارای محکومیت قضائی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها