رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 532007

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول ترکیه و کیش ایران

رپورتاژ تبلیغی / این بازار چندان بزرگ است که چندین خیابان را در بر گرفته و بازدید از همه بخش های آن به ساعت ها زمان نیاز دارد .

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar)

برای معرفی جاذبه های دیدنی شهر استانبول در تور استانبول لحظه آخری ، ابتدا به سراغ یکی از مشهورترین و پر مخاطب ترین آنها می رویم . بازار بزرگ یا همان گرند بازار ، اصلی ترین جاذبه این شهر است که سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد و گشت و گذار در آن به الویت برنامه های گردشگران و علی الخصوص اروپائی ها تبدیل شده است . این بازار تاریخی دارای فضایی سنتی و پر زرق و برق است ، و از دالان های تو در تو و سر پوشیده تشکیل شده که به خصوص برای مسافران اروپایی جالب و سرگرم کننده است . اما برای اغلب ما ایرانی ها فضایی آشناست زیرا مشابه این بازار را در اغلب شهر های کشور ایران داریم و بازار تهران بسیار بزرگتر از گرند بازار است .

این بازار چندان بزرگ است که چندین خیابان را در بر گرفته و بازدید از همه بخش های آن به ساعت ها زمان نیاز دارد . این بازار در دوران حکومت عثمانیان و به دستور سلطان محمد ساخته شده و قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد . اما بهتر است بدانید خرید از این بازار چندان مقرون به صرفه نیست زیرا اینجا منطقه ای کاملا توریستی است و کسبه از این موضوع سوء استفاده کرده و قیمت اغلب اجناس چندین برابر قیمت واقعی آنها ست ، اما بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . در این بازار کالاهای متنوعی از قبیل انواع صنایع دستی ، انواع پوشاک همینطور انواع مواد خوراکی و نوشیدنی عرضه می گردد .

دسترسی به این بازار آسان بوده و از آنجا که در میان جاذبه های توریستی پر طرفدار قرار دارد ، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و مترو به راحتی امکان پذیر خواهد بود . این بازار همه روزه به جز روزهای یکشنبه باز است .

قلعه روملی حصار

این قلعه باشکوه و زیبا یادگاری از دوران عثمانی است و به دستور سلطان محمد فاتح در نزدیکی تنگه بسفر و در ساحل روملی ساخته شد . روملی حصار بیش از پانصد سال قدمت دارد و سالانه هزاران گردشگر از آن دیدن می کنند .

خیابان استقلال ، میدان تکسیم و جاذبه های اطراف آن

خیابان استقلال و میدان تکسیم از جمله مشهورترین خیابان های شهر استانبول هستند که در تمام ساعات روز شلوغ و مملو از گردشگر است . در سرتاسر خیابان استقلال فروشگاه ها و بوتیک های لوکس و متنوعی را می بینید که با دکورهای شیک و کالاهای مد روز آراسته شده و جلب توجه می کنند . گفتنی است هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد در طول این خیابان سنگفرش شده را ندارد و فقط تراموای شهر از وسط آن عبور می کند و میتوانید سوار بر آن شده و این سه کیلومتر راه را در زمان کوتاهی طی کنید .

خیابان استقلال در بخش اروپایی شهر واقع شده و از میدان تقسیم شروع می شود و در دو طرف آن کافه ها ، رستوران های سنتی و مدرن ، بوتیک های رنگارنگ و مراکز خرید متنوع دیده می شود .

و اگر به مسیر خود ادامه دهید با مغازه های ساز فروشی و گالری های هنری روبرو می شوید . کافه و بارهای این منطقه تا پاسی از شب باز هستند و میتوانید برای ساعت ها خوشگذرانی را تجربه کنید .

این خیابان از امنیت بالایی برخوردار است پس تا هر ساعت که می خواهید در آن به گشت و گذار مشغول باشید اما برخی از خیابان های این شهر بسیار ناامن هستند و ممکن است باج بگیران از شما اخاذی کنند .

مرکز خرید بی اوغلو ایش

مرکز خرید بی اوغلوایش یکی از بهترین مراکز خرید شهر کیش است که در حوالی خیابان استقلال و میدان تکسیم قرار دارد . این مجموعه در میان ایرانیان بسیار محبوب است و احتمالا جایی بهتر از این مرکز خرید را نمی یابید که هم از تنوع بالا و هم از قیمت های مناسب برخوردار باشد .

این مجموعه یکی از هترین مراکز خرید شهر کیش است که با وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع به شهرت رسیده است . بنابراین اگر به دنبال خریدی جذاب و ارزان هستید ، انتخاب درستی داشته اید . باید افزود برخی از فروشگاه های این مجموعه عمده فروش هستند و بسیاری از ایرانیان کالاهای عمده خود را از این مکان تهیه می کنند .

بیشتر ببینید:

مرکز خرید فروم کیش

این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز خرید شهر کیش در تور لحظه آخری کیش است که در قسمت اروپایی شهر و در حوالی میدان تقسیم و خیابان استقلال واقع شده است . این مجموعه بقدری بزگ است که برای دیدن همه گوشه و کنار آن به ساعت ها زمان نیاز دارید.

مرکز خرید فروم سالانه بیست میلیون بازدید کننده دارد و جالب اینکه حدودا پنج هزار نفر در آن ، مشغول به کار هستند . فروم چیزی در حدود پانصد هزار متر مربع وسعت دارد و دویست و هشتاد برند داخلی و خارجی نظیر گوچی ، زارا ، آدیداس ، نایک ، کوتون و ... را در خود جای داده است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها