رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535882

نظر سیدمحمد خاتمی درباره انتخابات 1400 /اصلاح طلبان تماشاچی هستند یا بازیگر؟

ساعت24-یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: جبهه اصلاحات به جای اینکه وارد انتخابات شود و شکست بخورد می تواند در سایه بنشیند و تماشاچی باشد و رصد کند و به نقد عملکرد دولت و مجلس انقلابی بنشیند.

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان بعد از قضایای ۹۲ دو شاخه شدند و امروز نیز در این طیف دو دستگی وجود دارد چون جمعی معتقدند ما باید همیشه در صحنه باشیم و در انتخابات ها شرکت کنیم حتی اگر اقلیت باشیم و ببازیم. خود خاتمی چنین اعتقادی دارد تاج زاده نیز چنین اعتقادی دارد. بهزاد نبوی و این طیف چنین تفکری دارند و می گویند ما حتی باید برای کرسی های حداقلی نیز باید مبارزه کنیم.

او افزود: نظر دیگری هم وجود دارد، اصلاح طلبانی که عقیده دارند وقتی که ما هیچ شانسی برای برنده شدن نداریم و مسابقه برابر نیست چرا باید در این مسابقه که شرایط برای هر دو جناح برابر نیست، شرکت کنیم. شرایط و خط شروع و پایان باید برای هر دو گروه مساوی باشد و شرایط مکان و زمان باید یکی باشد.

آیتی تاکید کرد: ما در مسابقه ای شرکت می کنیم که از ابتدا معلوم است شرایط برای دو طرف یکسان نیست و شرایطی که برای ما درست کرده اند با شرایطی که برای رقبای ما درست شده، مساوی نیست بنابراین این نظریه ما را به اینجا می رساند که ما در انتخابات ۱۴۰۰ شانسی برای برنده شدن نداریم و رای کمی می آوریم این رای پایین به اصلاح طلبان و این جبهه و اعتبار اصلاحات آسیب می زند.

او اضافه کرد: بهتر است بگوییم ما در این دوره تماشاچی هستیم و برای رصد کردن اصولگرایان می رویم. من طرفدار این نظریه هستم و عقیده دارم شرایط نابرابر است و این مسابقه عادلانه نیست و باید اجازه بدهیم، اصولگرایان که مجلس را گرفته اند و قوه قضاییه را در دست دارند به شکل یکدست، دولت و کشور را در اختیار بگیرند و کل کشور در دست آنها باشد و ما وارد مطالبات بشویم.

آیتی با اشاره به وضعیت احمدی نژاد در پی نقد اصلاح طلبان ادامه داد: ما دولت احمدی نژاد را نقد می کردیم اگر همان نقدها نبود موجب نمی‌شد احمدی نژاد در دور دوم آنطور تک و منزوی باشد و دوستان و یاران وفادار خود را از دست داد. احمدی‌نژاد در نهایت مقابل رهبری ایستاد و خودش را ضایع کرد و دیگر از دور سیاسی خارج شد امروز حرف های او هیچ ارزش سیاسی ندارد. در دور دوم هیچ یک از یاران او نبودند و همه رفتند چون وقتی مقابل رهبری ایستاد خط قرمز را رد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها