رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536570

محسنی اژه‌ای از الزامات و چگونگی اعلام‌نظر پزشکی قانونی گفت

دقیق، سریع، صریح

ساعت 24-غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در نشست روز گذشته شورای مدیران سازمان پزشکی‌قانونی کشور کار پزشکی‌قانونی را کاری سخت، دقیق و علمی دانست که باید با اعمال صداقت، امانتداری و دقت ارایه شود.

او با بیان اینکه در مواردی کار کارشناس پزشکی قانونی مانند رای و حکم قاضی است، ادامه داد: «کار و خدمتی که پزشکی‌قانونی ارایه می‌کند دارای آثار بلندمدت است و در برخی پرونده‌ها نظر کارشناسی و دقیق پزشکی‌قانونی بسیار تعیین‌کننده و مشخص کننده سرنوشت آن محکمه خواهد بود.» محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با تأیید مشکلات پزشکی قانونی در بخش‌های عمرانی، بودجه، نیروی انسانی و... تاکید کرد که پزشکی‌قانونی به‌شدت مورد عنایت رییس قوه قضاییه است و ایشان معتقدند به‌دلیل سختی کار و جایگاه خاص پزشکی‌قانونی باید به این سازمان نگاهی ویژه داشته باشیم. به‌گفته اژه‌ای، سختی کار پزشکی قانونی به گونه‌ای است که نه‌تنها جاذبه‌ای برای ورود افراد جدید ندارد حتی در مواردی دافعه نیز دارد و در قوه با علم به این موضوع برای رفع مشکلات سازمان قول مساعدت و همکاری می‌دهیم.
محسنی اژه‌ای با تأکید مجدد بر سختی کار در پزشکی‌قانونی به‌ویژه در بخش‌های فنی و عملیاتی ازجمله سالن تشریح، به کارشناسان این سازمان توصیه کرد که برخی نکات را در صدور نظرات بیش از پیش مورد توجه قرار دهند که از جمله آنها دقت در اظهارنظرهاست. به گفته معاون اول قوه قضاییه، نظرات پزشکی قانونی باید در کمال دقت صادر شود و در عین حال شفاف و روشن و عاری از هرگونه ابهام باشد. اژه‌ای ادامه داد: «نظرات پزشکی قانونی و کارشناسی‌های آن در جلب رضایتمندی مردم تأثیر بسزایی دارد و توصیه می‌شود در اعلام نظرات تا حد امکان و تا جایی که خللی به اصل موضوع وارد نشود، کار با سرعت بیشتری انجام پذیرد، چرا که سرعت توام با دقت و صحت، رضایت مردم را به همراه دارد.»
او حفظ کرامت، عزت، آرامش و امانتداری، رعایت مسائل شرعی و استفاده از فناوری‌های جدید و علم روز را از دیگر نکات مهم در رسیدگی به پرونده‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: «رعایت جوانب شرعی و به‌کارگیری پزشک زن برای معاینه بانوان در مراکز پزشکی قانونی از نکات بسیار مهم است؛ علاوه بر این در مواردی که می‌توان با استفاده از فناوری‌های روز خدمات آسان‌تر و ارزان‌تری را در زمانی کمتر به مردم ارایه کرد، حتما از آن فناوری بهره‌مند شوید.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها