رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537929

صاحبان فروشگاه آنلاین: چطور محصولاتم را قیمت گذاری کنم تا ضرر ندهم؟

رپورتاژ تبلیغی / البته که بخشی از مخاطبان و خریداران آنلاین خیلی به قیمت محصول اهمیت نمی‌دهند، اما با توجه به شرایط اقتصادی، بدون اغراق بخش اعظمی از مخاطبان به‌شدت نسبت به قیمت محصولات فروشگاه های آنلاین حساس هستند.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">صاحبان فروشگاه آنلاین: چطور محصولاتم را قیمت گذاری کنم تا ضرر ندهم؟

با توجه به همین موضوع و اینکه قسمت اصلی درآمد شما را همین مخاطبان عزیز و حساس تامین می‌کنند، در این مطلب قرار است نکاتی را در مورد قیمت گذاری محصولات در فروشگاه اینترنتی و همینطور تکنیک‌های افزایش فروش با شما در میان بگذاریم.

اول از همه قانون اصلی را رعایت کنید!

10 سال پیش را یادتان هست؟ به یک فروشگاه لوازم خانگی می‌رفتید و به‌طور مثال قیمت تلویزیونی را از فروشنده می‌پرسیدید. بعد برای اطمینان خاطر تصمیم میگرفتید که قیمت بقیۀ فروشگاه‌ها را هم بررسی کنید.

برای مقایسه قیمت‌ها و پیدا کردن یک فروشگاه دیگر کلی زمان می‌گذاشتید. تازه اگر خوش‌شانس بودید و فروشگاه دوم هم همان محصول را داشت!

امروزه فرآیند بررسی و مقایسه قیمت‌ها برای مخاطبان، با چندبار لمس صفحۀ موبایل به‌سادگی امکان‌پذیر است!

بنابراین اول از همه باید قانون اصلی را رعایت کنید. چه قانونی؟ اینکه قیمت محصولات‌تان با قیمت فروشگاه‌های دیگر تفاوت زیادی نداشته باشد. این موضوع مخصوصاً اگر یک فروشنده دیجی کالا باشید اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چون خود سایت بهطور خودکار قیمت رقبای شما را به مخاطب نمایش می‌دهد.

اما چطور این قانون را رعایت کنیم؟ مخصوصاً اینکه نمی‌توانیم هرروز قیمت رقبا را بررسی کنیم!

خب راهکار این مشکل تا چند ماه پیش، صرف مقدار زیادی زمان و هزینۀ مالی بود، اما امروز راه‌حلش استفاده از یک ربات فوق‌العاده قدرتمند است!

ربات قیمت گذاری در دیجی کالا که با نام ربات رقابت در دیجی کالا هم شناخته می‌شود، چارۀ مشکل شماست. این ربات ارزشمند به شما کمک می‌کند که قیمت‌ محصولاتتان را با کم‌ترین زحمت و در کم‌ترین زمان ممکن تغییر بدهید و به‌روزرسانی کنید. چطور؟ با استفاده از سیستم آنالیز و مانیتورینگ قدرتمند! پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً وارد سایت مارکیتو شوید و مطالب مربوط به آن را بخوانید.

از تکنیک فدایی استفاده کنید!

اگر محصولات‌تان تنوع دارد، حتماً از تکنیک فدایی استفاده کنید. در این تکنیک بهجای اینکه مخاطب را بین انتخاب کردن و نکردن مردد کنید، او را بین انتخاب گزینۀ بهتر و بدتر می‌گذارید! حالا این یعنی چه؟

مثلاً تصور کنید که شما یک شرکت طراحی سایت هستید و 3 پکیج دارید:

پکیج 1: طراحی سایت عادی: 5 میلیون تومان

پکیج 2: طراحی سایت عادی همراه با دامنۀ com دهساله و پشتیبانی 1ساله: 6 میلیون تومان

پکیج 3: طراحی سایت عادی با دامنه com و ir دهساله با پشتیبانی 14ماهه: 9 میلیون تومان

درواقع هدف شما از ساختن این 3 پکیج، فروش همۀ آنها نیست. بلکه می‌خواهید مخاطب با مطالعه جزئیات هر سه، در نهایت پکیج دوم را که ارزش بالا و قیمت مناسب‌تری دارد انتخاب کند.

سود الان را فدای رابطه بلندمدت کنید!

یکی دیگر از استراتژی‌های قیمت گذاری، این است که سود کوتاهمدت را فدای رابطۀ بلندمدت کنید. در این روش در ابتدا محصولات‌تان را با قیمت بسیار پایین به مخاطبان عرضه می‌کنید. به این ترتیب تعداد زیادی مخاطب با برند شما آشنا می‌شوند و شما را می‌شناسند. در آینده و بعداز اینکه به تعداد مناسبی مشتری رسیدید، به مرور قیمت محصولات را تا جایی که منطقی به نظر برسد، افزایش می‌دهید.

اگر دقت کنید الان خیلی از فروشگاه‌های هایپرمارکت هم از این روش استفاده می‌کنند.

اعصاب و روان مخاطب را هدف بگیرید!

یکی از موضوعات جذاب در مبحث قیمت گذاری محصولات، تحریک ذهن مخاطب است. ذهن ما انسان‌ها نسبت به خرید حساسیت دارد! یعنی زمانی که شما قصد خرید داشته باشید، ذهن‌تان تا جای ممکن دوست دارد که جلوی شما را بگیرد و در اصل شما را از انجام این ریسک دور کند. حالا هرچه قیمت این خرید بیشتر باشد، مقاومت ذهن هم بالاتر می‌رود.

در همین بین، بعضی اعداد هستند که ذهن ما نسبت به آنها مقاومت کم‌تری دارد و اگر از آنها برای قیمت گذاری محصولات‌مان استفاده کنیم، می‌توانیم راحت‌تر مخاطب را به خرید قانع کنیم. کدام اعداد؟ طبق تحقیقات، ذهن ما نسبت به عدد 9 و همینطور 5 مقاومت کم‌تری نسبت به دیگر اعداد دارد. به همین دلیل است که اغلب فروشگاه‌های آنلاین بزرگ هم دقیقاً از همین دو عدد در قیمت‌ها، و مخصوصاً در انتهای آن استفاده می‌کنند. مثلاً 19500 یا 23500 تومان.

با قیمت، مخاطب را انتخاب کنید!

در این روش، شما با قیمت، مشتری را انتخاب می‌کنید. درواقع این تکنیک بیشتر بهدرد محصولاتی می‌خورد که بخشی از مخاطبان‌شان، مخاطبان ثروتمند هستند. در این روش، ما کمی قیمت را از نرخ عادی بازار بالاتر می‌بریم و درعوض یک یا چند خدمت رایگان مثل ارسال رایگان، پشتیبانی و... ارائه می‌کنیم.

در این شرایط مخاطبان عادی احتمالاً ترجیح می‌دهند به سراغ رقبای‌تان بروند، اما مخاطبان هدفی که منتظرشان هستیم، شما را به دلیل خدمات بیشتر انتخاب می‌کنند و راحتی را ترجیح می‌دهند.

کلام آخر

به انتهای مقاله رسیدیم. بهعنوان نکتۀ آخر، بازهم یادآوری می‌کنم که بههیچعنوان نسبت به اهمیت قانون اصلی، یعنی قیمت به‌روز و منطقی بی‌توجه نباشید. پس چه به کمک ربات قیمت گذار خودکار و چه به کمک یک نیروی فعال و تماموقت، قیمت‌ها را بهشکل وسواسی و اصولی انتخاب کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها