رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 540522

از جزیره هندورابی کیش تا پارکهای استانبول

رپورتاژ تبلیغی / برخی از پارک ها و فضای سبز بسیار زیبا و چشم نواز را می توانید مشاهده کنید.

dir="RTL" style="text-align:right">زیباترین پارک های استانبول

برخی از پارک ها و فضای سبز بسیار زیبا و چشم نواز را می توانید مشاهده کنید ، اما بد نیست بدانید که وجود پارک های زیاد در این شهر را مدیون شرایط آب و هوایی و آب و هوایی استانبول هستند.

اولوس پارکی

اگر می خواهید در تور استانبول در گوشه ای بسیار راحت بنشینید و تنگه بسفر در استانبول را تماشا کنید ، بهترین انتخاب ما ممکن است پارک اولوس ، واقع در تپه ای به نام آرتاکوی ، با امکانات و مناظر بی نظیر باشد. به یکی از محبوب ترین پارکهای استانبول تبدیل شده است ، جایی که همه برای کمی استراحت و خلوت به آن احتیاج خواهند داشت و البته خوب است بدانید که در این پارک نه تنها مناظر زیبا و طبیعت خاصی در انتظار شماست بلکه در این مکان کافه ای به همین نام وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از آن دیدن کنید و از طعم نوشیدنی های آن لذت ببرید.

پارک ماکا

به گزارش سفر باتو ، اگر به دنبال پارکی هستید که بتوانید آبنماهای کوچک و بزرگ ، تله کابین های بلند و بلند ، گل ها و گیاهان رنگارنگ و تزئینی ببینید ، بهتر است به منطقه شیشیلی استانبول بروید و از پارک ماکا دیدن کنید. و البته بد نیست بدانید که در این پارک علاوه بر عناصر ذکر شده ، مسیری برای پیاده روی و دوچرخه سواری ، یک منطقه بازی کودکان با زمین بازی ،یک مکان پیک نیک ، یک رستوران و کافه های بی شماری وجود دارد.

پارک محرابات طبیعت

باغی پر از درختان بنفش باستانی و زیبا مشرف به تنگه بسفر ، پارک طبیعت Mihrabat نامیده می شود ، این منطقه با مساحت 25 هکتار به یکی از محبوب ترین پارک ها در بین مردم محلی تبدیل شده است. و البته بد نیست بدانید که این پارک یک مکان پیک نیک برای علاقه مندان به خود ، زمین های والیبال و بسکتبال و مسیر مشخصی برای دوچرخه سواری نیز هست .

پارک ییلدیز استانبول

پارک یلدیز در تور ترکیه یکی از بزرگترین پارکهای عمومی استانبول است که در منطقه یلدیز بین کاخ یلدیز و سیراگان واقع شده است. این پارک پر جنب و جوش و سرسبز مملو از خانواده هایی است که برای پیک نیک و اوقات تفریح ​​به این پارک می آیند ، بهترین زمان آمدن به این پارک آوریل است زیرا این پارک پر از گل و شکوفه های زیبا است.

گشت و گذار در جزیره زیبای هندورابی

جزیره زیبا و البته بکر هندورابی مکان مناسبی برای ساعت ها گشت و گذار و تماشای مناظر رویایی آبهای فیروزه ای است . هندورابی در نزدیکی جزیره کیش و در میان آبهای خلیج فارس قرار گرفته که متاسفانه از دید بسیاری گردشگران دور مانده است . بازدید از جزیره هندورابی را به آن دسته از گردشگرانی که در جستجوی مکان های بکر و شگفت انگیز اند ، پیشنهاد می کنیم و به شما قول می دهیم لذت فراوانی از سفر به آن بدست می آورید .

هندورابی یکی از جزایر خلیج فارس است و از توابع جزیره کیش محسوب می گردد . هندورابی در حد فاصل جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته و از سال ۱۳۸۹ به منطقه آزاد کیش پیوسته است . گفتنی است جمعیت اندکی در آن ساکن هستند که اغلب آن ها با ماهیگیری امرار معاش می کنند . بومیان این جزیره اغلب عرب تبار هستند و به زبانهای عربی صحبت می کنند اما تا حدودی به زبان فارسی نیز اشراف دارند .جزیره هندورابی مسطح است و بلندترین نقطه آن تنها چهل و پنج متر ارتفاع دارد . هندورابی دارای طبیعتی زیبا و شگفت انگیز و آثار تاریخی موجود در آن و همچنین بازدید از خانه های سنتی اش بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

برای سفر به این جزیره قایق هایی در اسکله ماهیگیری کیش قرار دارد که شما ظرف حدودا یک ساعت و نیم به این جزیره می رسانند . در مسیر رسیدن به هندورابی شاهد تماشای مناظری شگفت انگیز خواهید بود . البته برخی مسافران از بندر چیرویه با قایق راهی به این جزیره می روند که این مسیر تنها بیست دقیقه زمان می برد .

همانطور که در بالا اشاره کردیم جزیره هندورابی دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است اما نباید از آثار تاریخی شگفت انگیز آن غافل شد ، از این رو پیشنهاد می کنیم ضمن تماشای مناظر طبیعی آن به بازدید از آثار تاریخی موجود در هندورابی بروید .

روستای هندورابی

حالا که به جزیره هندورابی در تور کیش امده اید بهتر است زمانی را برای بازدید از روستای تاریخی و سنتی هندورابی اختصاص دهید . این روستا تنها روستای موجود در این جزیره است که با گذر زمان بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ کرده است . خانه های این روستا اغلب از سنگ و گچ ساخته شده اند و جمعیت آن روز به روز کاهش یافته است . اغلب جوانان این روستا برای جستجوی کار به شهرهای اطراف کوچ کرده اند .

منبع: جاذبه های گردشگری در شهر استانبول ترکیه را از دست ندهید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها