رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 540712

فال چیست و انواع آن

رپورتاژ تبلیغی / فال یکی از ادات مورد استفاده در تمام جهان برای پیشگویی آینده به روش های فرا طبیعی به شمار می رود. بسیاری از افراد این ادات را خرافات و بیهوده می دانند اما در این بین عده ای هم طرفدار و عقیده دارند. علت آن می تواند نزدیک بودن نتیجه فال و طالع بینی آنان به اتفاقات رخ داده در زندگی شان باشد. روزانه میلیون ها نفر چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری انواع فال ها را می گیرند مثل فال های روزانه، عشقی و احساسی، حافظ و تاروت و...

div>

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم در پس این پیشگویی ها، فال ها و طالع بینی ها نظریه و قانون علمی وجود ندارد و بیشتر افراد که این حرفه را یک روش کارساز و ارزشمند می دانند و در اصل به آن ایمان دارند.

انواع فال

انواع فال

فال قهوه

فال حافظ

فال نخود

فال تاروت

فال چای

فال شمع

فال چوب

فال انبیا

فال درخت

و...

فال قهوه

در فال قهوه، شخص فالگیر با ته مانده قهوه ترک، فال فرد مورد نظر را می گیرد. در این نوع فال شخص بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه ترک، ته مانده فنجان خود را بدون اینکه دست بزند و یا تکان دهد، در اختیار فالگیر قرار می دهد. اگر تا به حال قهوه نوشیده باشید، دیده اید که ته مانده قهوه در فنجان، را می توان به اشکالی شبیه دید. فالگیر نیز با نگاه کردن به این فنجان، اشکال را تشیخص داده و فال فرد مورد نظر را در زمان گذشته، حال، و آینده تفسیر می کند.

فال حافظ

فال حافظ نیز یکی دیگر از فال های محبوب نزد ایرانیان می باشد. خود حضرت حافظ و اشعارش نیز برای ایرانیان خیلی با ارزش و گران قدر است. در این روش اغلب نیازی به فالگیر نیست، اما گاهی هم به شخصی که معانی اشعار و مفاهیم را به خوبی می شناسد، می سپارند. در این فال بایستی کتاب را در مقابل خود بگیرید، نیت کنید، یک صفحه را اتفاقی باز کنید و شعر سمت راست صفحه را بخوانید. با توجه به معانی اشعار و طبق نیت خود، پاسخ خود را دریابید.

می توانید پس از نیت کردن و قبل از باز کردن صفحه کتاب، چنین جمله ای را بیان کنید: حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت، قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

نتیجه چنین فال هایی بسیار نیکو و پسندیده است، زیرا اشعارِ حافظ کلام عارفانه و عاشقانه دارند.

فال نخود

یکی از قدیمی ترین و کهن ترین فال ها در ایران و بین ایرانیان، فال نخود است. این فایل در بین ایلات عشایر بختیاری بسیار رایج و مرسوم است و اغلب بزرگان و افراد مسن آنها این فال را انجام می دهند. جالب اینجاست که این فال به واقعیت بسیار نزدیک است و امکان خطای کمی دارد.

این فال را به صورت و قاعده خاضی با دست به سه قسمت تقسیم می کنند و در نهایت با نخود های باقی مانده پاسخ فال را می یابند.

چند حالت اتفاق می‌افتد که بهترین آن‌ها عبارتند از:

در ردیف سمت راست یک نخود، در وسط دو تا و در ردیف سوم هم دوتا باقی بماند که مجموع آن‌ها 5 تا می‌شود؛ این فال که بهترین نوع فال است، به پنج تن آل عبا معروف است و خواسته فرد حاصل می‌شود.

چنانچه از هر ردیف 4 تا باقی بماند (مجموع 12 تا)، نیز خوب است و به آن 12 امام گفته می‌شود.

یک حالت دیگر این است که از هر ردیف سه تا باقی بماند؛ به آن نوح نبی‌اله می‌گویند.

حالتی که از ستون اول یکی، ستون دوم سه تا و ستون سوم یکی باقی بماند، هم خوب است.

فال تاروت

تاروت با کارت هایی گرفته می شود که زمانی در اروپا به عنوان کارت بازی بودند. کارت ها هر کدام یک تصویر سمبلیک و خاص دارند. کارت ها را به صورت معکوس روی زمین یا میز قرار می دهند و فرد متقاضی به طور تصادفی چند کارت را انتخاب می کند. سپس فالگیر با توجه به اشکال و سمبل های کارت، اطلاعاتیاز حال و آینده فرد را بازگو می کند.

فال چای

در فال چای نیز به مانند فال قهوه عمل می شود. فرد نیت می کند و فنجان چای را می نوشد. کمی از چای را باقی می گذارد تا تفاله ها جا به جا شوند. سپس با توجه به اشکالی که در فنجان ایجاد می شود، فالگیر فال را تفسیر می کند.

فال شمع

یکی دیگر از فال های کهن است. چون شمع و شعله آن یکی از منابع انرژی قدیمی ها بوده است و همچنین برای آرامش، انرژی مثبت، سکوت و یوگا و... از نور آتش و یا شمع استفاده می کنند.

برای گرفتن این فال، باید یک شمع ساده و ترجیحا سفید روشن کنید. هیچ شرایط و محدودیت خاصی در زمان و مکان این فال وجود ندارد. برای تمرکز خودتان بهتر است در مکانی خلوت و دور از مزاحم باشید.

وقتی شمع شما کامل سوخت، از شکل و شمایل شمع آب شده و باقی مانده می توان نتیجه نیت را دریافت. این فال کمی تبحر و مهارت لازم دارد و کار هر کسی نیست.

فال چوب (ابجد)

فال چوب به این خاطر که با چوب انجام می شود، انرژی بالایی دارد. از جهت دیگر چوب یکی از عناصر طبیعی است. نام دیگر این فال، فال ابجد است. برای گرفتن این فال به حروف ابجد نیز احتیاج دارید.

برای این فال نیاز به یک قطعه چوب به شکل مکعب داریم. در واقع باید شکل تاس باشد. در چهار طرف از شش طرف این چوب، حروف آ، ب، ج، و د را بنویسید. تاس را سه مرتبه پرتاب کنید. هر مرتبه حروفی که برای شما نمایش داده می شود را یادداشت کنید. سپس این حروف را در کتاب های موبوط به فال و ابجد بررسی کنید و نتیجه فال خود را پیدا کنید.

فال انبیا

معمولا با استفاده از پندها و موعظه‌ هایی که پیامبران مختلف برای امت‌ داشته ‌اند، کتاب‌ هایی جمع ‌آوری شده است که با استفاده از آن ها به غیب گویی شرح حال و احوالات افراد می پردازند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها