رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550391

۲۰ هزار میلیارد دلار پول در دست سه‌هزار ثروتمند آلمانی

ساعت 24 - شش‌هزار عضو جدید در سال ۲۰۲۰ به باشگاه ابرثروتمندان جهان که هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دارایی دارند اضافه شد. با افزایش این تعداد، شمار اعضای این باشگاه به حدود ۶۰هزار نفر رسید. آلمان در جایگاه سوم قرار دارد.

پول ارز
dir="RTL" style="text-align:right">هرگز سالی به اندازه سال اوج همه‌گیری کرونا (۲۰۲۰) برای ثروتمندان پربرکت نبوده است. در آلمان در حال حاضر حدود سه‌هزار نفر ۲۰هزار میلیارد دلار آمریکا ثروت دارند و به باشگاه ابرثروتمندان متعلق‌اند.طبق یک مطالعه تحقیقاتی، ثروتمندان سراسر جهان در سال شیوع کرونا یا همان سال بحرانی ۲۰۲۰ بیش از هر زمان دیگری ثروت انباشته‌اند.باور کردنی نیست: ۲۰ بیلیون دلار آمریکا، برابر با حدود ۴/ ۱۶ بیلیون یورو در سال ۲۰۲۰ در مالکیت خصوصی تعدادی در آلمان قرار داشته است.طبق تجزیه و تحلیلی که روز پنج‌شنبه ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن) از سوی گروه مشاوره بوستون (BCG) منتشر شد، دارایی‌های خصوصی در این سال نسبت به سال پیش از آن با حدود هشت‌درصد افزایش به رکورد ۲۵۰ بیلیون دلار (حدود ۲۰۵ بیلیون یورو) رسیده است.

بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون که تحت عنوان "گزارش ثروت جهانی" به چاپ رسیده، در آلمان دارایی‌های مالی خصوصی، از جمله به شکل پول نقد، موجودی سپرده‌های بانکی، سهام، بیمه بازنشستگی و عمر با شش درصد افزایش به حدود ۹ بیلیون دلار رسیده است.دارایی‌های غیرنقدی نیز در آلمان پنج درصد افزایش یافته و به ۱۳ بیلیون دلار رسیده است. با کسر میزان بدهی‌ها، دارایی‌های نقدی در دست خانوارهای آلمانی در کل حدود ۲۰ بیلیون دلار بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها