رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550428

معرفی جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه

رپورتاژ تبلیغی / استانبول (به ترکی استانبولی :İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است .

استانبول دقیقا کجاست؟

استانبول، این شهر تاریخی و ساحلی و خوش آب و هوای ترکیه، آن قدر جاذبه ها و امکانات گردشگری فراهم کرده، که این روزها نام آن را بیشتر از نام پایتخت ترکیه می شنویم. مراکز خرید، هتل ها، اماکن دیدنی و رستوران های رنگارنگی در این شهر وجود دارند که میزبان میلیون ها توریست در سال هستند .

اما کنار هم قرار گرفتن این همه مرکز تفریحی در یک شهر، کار را کمی سخت می کند؛ سخت از آن جهت که کدام جاذبه ها را حتما باید دید تا سفر به استانبول کامل شود چرا که بدون شک در یک سفر تفریحی چند روزه، نمی توان از همه ی دیدنی ها بازدید کرد .

فرض کنید تنها 2 روز برای دیدن استانبول فرصت دارید، در این صورت کدام تفریحات را انتخاب خواهید کرد؟ از چه جاهایی دیدن می کنید که بعدها حسرت نخورید؟

به همین دلیل در این قسمت قصد داریم بهترین و محبوب ترین فعالیت ها در استانبول را به شما معرفی کنیم تا انتخابی هوشیارانه تر داشته باشید .

برج گالاتا
برج گالاتا (Galata Tower) دارای ۶۷ متر ارتفاع است که بر افق استانبول حمکرانی می‌کند. این برج سنگی قرون وسطایی به عنوان برج مسیح شناخته شده است. زمانی که در ۱۳۴۸ ساخته شد بلندترین ساختمان در استانبول بود که هنوز هم در استانبول می‌درخشد. این برج در طول قرن‌ها تغییر یافته است، در یک زمان به عنوان برج رصد نقطه آتش سوزی استفاده می‌شد. امروزه قسمت فوقانی آن شامل یک کافه، رستوران و باشگاه شبانه است، که توسط آسانسور در ساختمان ۹ طبقه می‌توان به آن‌جا رسید که در آن می توان مناظر خیره کننده‌ای را پیدا کرد.


موزه باستان شناسی استانبول
یکی از موزه‌های مهم در ترکیه موزه باستان شناسی استانبول است که در واقع شامل سه موزه است: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه تایلد کیوسک. این سه موزه با هم دارای بیش از ۱ میلیون اشیاء از تمدن سراسر جهان هستند. این موزه اولین موزه در ترکیه بود که در در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد که در زمین قصر توپکاپی واقع شده است. قدمت موزه تایلد کیوسک به ۱۴۷۲ می‌رسد. این موزه شامل هزاران آثار گرانبها، از جمله تابوت اسکندر کبیر است.


کلیسای چورا
کلیسای چورا (Chora Church ) ممکن است کمی از لحاظ توریستی مورد لطف قرار نگیرد. اما بازدیدکنندگان از آن می گویند هنر زیبای بیزانس آن ارزش تلاش برای آمدن و دیدن دارد. موزاییک‌های با شکوه و نقاشی‌های دیواری زندگی عیسی و مادرش مریم را به تصویر می کشند. این کلیسا به عنوان کلیسای نجات دهنده مقدس در چورا شناخته شده و به عنوان یکی از زیبا ترین آثار باقی مانده از معماری بیزانس توصیف شده است. چوره در سال‌های اولیه آن یک صومعه بود. چند قرن بعد به یک مسجد تبدیل شد و ازسال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است.

مسجد ایاصوفیه (Hagia Sophia Mosque)

مسجد «ایاصوفیه» یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری استانبول و از مهم‌ترین نمادهای تاریخی این شهر است. این مسجد باشکوه در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شده است و بیش از ۹۰۰ سال به‌عنوان کلیسا و بیش از ۴۰۰ سال به‌عنوان مسجد به مردم خدمت کرده است.

مسجد ایاصوفیه اکنون به‌عنوان یک موزه تاریخی از مهمانان و گردشگران سراسر دنیا استقبال می‌کند و یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود. گردشگرانی که از مسجد ایاصوفیه استانبول بازدید می‌کنند، ساعت‌ها محو تماشای سنگ‌های مرمر زیبا و رنگارنگ این بنا می‌شوند.

میدان تکسیم (Taksim Square)

یکی از جاذبه های گردشگری استانبول که بدون شک اکثر گردشگران در طی سفر به ترکیه با آن برخورد می‌کنند، میدان «تکسیم» استانبول است. میدان تکسیم در قلب استانبول واقع شده است و مردم از طریق این میدان می‌توانند به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشند.

بهترین هتل های استانبول و معروف‌ترین رستوران‌های این شهر در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده‌اند، بنابراین اگر قصد سفر به استانبول را دارید پیشنهاد دی دی سفر به شما این است که محل اقامت خود را در نزدیکی میدان تکسیم رزرو کنید تا به‌راحتی به ایستگاه مترو و اتوبوس و سایر نقاط شهر استانبول دسترسی داشته باشند.

قصر توپکاپی (Topkapi Palace)

کاخ یا قصر توپکاپی یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و حتما باید جزء برنامه سفر شما قرار بگیرد. این قصر باشکوه با معماری نفس گیری که دارد توسط 5 کیلومتر دیوار سنگی با 27 برج دیدبانی احاطه شده و روایت گر عظمت امپراتوری عثمانی است (منبع). این کاخ باشکوه و زیبا در قرن 15 ساخته شده و مشرف به دریای مرمره، تنگه بسفر و شاخ طلایی استانبول است. این کاخ در واقع مرکز اداری دولت عثمانی بود. البته حواستان باشد که توپکاپی استانبول بسیار بزرگ است و شامل قسمت ها و بخش های مختلفی است، بنابراین اگر می خواهید کل مجموعه را ببینید حداقل به 3-4 ساعت زمان نیاز دارید. این مجموعه در منطقه فاتح قرار دارد و در فاصله نزدیکی از سایر جاذبه های گردشگری استانبول قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها