رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 551079

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان از طریق تحصیل

رپورتاژ تبلیغی / بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان را در این پُست مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید جهت مهاجرت تحصیلی بهتر تصمیم گیری کنید.

h1 dir="RTL" style="text-align:right">بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی همیشه محبوب‌ترین شیوه مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور بوده است. از امکانات آموزشی و اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی که بگذریم، شاید بتوان مهم‌ترین دلیل محبوبیت مهاجرت تحصیلی را در دسترس بودن آن دانست. فرصت‌های پرشمار تحصیلی در نقاط مختلف جهان باعث شده تا افراد زیادی حتی آنهایی که سابقه تحصیلی درخشانی ندارند هم شانس خود را برای مهاجرت از طریق تحصیل امتحان کنند.

در این مطلب قصد داریم بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از طریق تحصیل را معرفی کنیم.

تحصیل در کانادا؛ بهشت دانشجویان بین المللی

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به حساب می‌آید؛ دومین کشور بزرگ دنیا پس از روسیه، فقط 38 میلیون نفر جمعیت دارد و به همین دلیل سیاست‌های مهاجرتی مختلفی را برنامه ریزی کرده است. وجود برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه تورنتو و مک گیل در کانادا و بودجه‌های قابل توجه دولت کانادا در بخش آموزش عالی باعث شده تا این کشور به بهشتی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود.

در حال حاضر، اکثر دانشگاه‌های کانادا چندین هزار دانشجوی بین المللی دارند که از کشورهای مختلف به کانادا آمده‌اند. ایران نیز در بین چند کشوری قرار دارد که بیشترین تعداد دانشجو را طی چند سال اخیر روانه کانادا کرده است.

یکی از نکات مثبت مهاجرت تحصیلی به کانادا این است که بعد از پایان دوران تحصیل، می‌توانید موقعیت‌های شغلی مناسبی را در شهرهای مختلفی این کشور پیدا کرده و بعد از مدتی، اقامت دائم خود را به دست آورید. ضمن اینکه هزینه‌های تحصیل در کانادا نسبت به بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، استرالیا و... مقرون به صرفه‌تر است و امکان گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا را نیز خواهید داشت.

تحصیل در آلمان؛ بدون هزینه تحصیل کنید

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی در دنیا را دارد و دانشگاه‌های این کشور همیشه جزو برترین‌های جهان بوده‌اند. این کشور جزو 5 مقصد محبوب دانشجویان بین المللی برای مهاجرت تحصیلی بوده است. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در آلمان این است که نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت و تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است. البته به شرطی که به زبان آلمانی مسلط باشید!

حتی اگر نخواهید زبان آلمانی یاد بگیرید، باز هم فرصت تحصیل در برنامه‌های انگلیسی زبان را با پرداخت شهریه خواهید داشت. برنامه‌های تحصیلی دانشگاه‌های آلمان کاملا متنوع است و در هر رشته‌ای که بخواهید، امکان ادامه تحصیل را خواهید داشت.

از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان، امکان مشغول به کار شدن در این کشور پس از پایان دوران تحصیل است. ضمن اینکه در زمان تحصیل هم می‌توانید در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار شوید و این گونه بخشی از هزینه‌های تحصیل در آلمان را جبران کنید. البته هزینه‌های زندگی در آلمان نسبت به کشورهای اروپایی هم تراز، پایین‌تر است.

تحصیل در فرانسه؛ یک تیر و دو نشان

فرانسه بدون شک یکی از زیباترین کشورها در تمام دنیاست. با تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه، از طرفی می‌توانید یکی از معتبرترین مدارک دانشگاهی جهان را به دست آورید و از طرف دیگر لذت زندگی در یکی از زیباترین کشورهای جهان را تجربه خواهید کرد. تجربه‌ای به وسعت سواحل مدیترانه، برج ایفل و پل‌ها و کافه‌های رمانتیک شهر عشاق!

یکی از نکاتی که برای تحصیل در فرانسه باید به آن توجه داشته باشید، هزینه تحصیل و زندگی است. فرانسه یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که هزینه تحصیل در آن تا حدی بالاتر از کشورهای هم رده است. اما با گرفتن بورسیه تحصیلی فرانسه می‌توانید با خیال راحت در این کشور تحصیل کنید. ضمن اینکه تحصیل در مقطع دکتری در فرانسه، نه تنها هزنیه‌ای ندارد بلکه با حقوق ماهانه نیز همراه خواهد بود.

در فرانسه می‌توانید برنامه‌های آموزشی را انتخاب کنید که زبان آنها انگلیسی است. اما در صورتی که به زبان فرانسه مسلط باشید، ضمن اینکه فرصت‌های تحصیلی بیشتری پیش رو خواهید داشت، احتمال پیدا کردن شغل مناسب پس از دوران تحصیل نیز برای شما بیشتر خواهد شد.

تحصیل در ایتالیا؛ گزینه‌ای در دسترس

ایتالیا از آن دسته کشورهایی است که به ویژه در سال‌های اخیر به یک مقصد محبوب برای دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. اما چرا؟

وجود دانشگاه‌های معتبر و سطح بالا مانند دانشگاه پلی تکنیک میلان و جذابیت‌های کشور ایتالیا از دلایل محبوبیت ایتالیا بین دانشجویان خارجی محسوب می‌شوند. اما شاید مهم‌ترین دلیل ایرانی‌ها برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، راحت‌تر بودن اخذ پذیرش تحصیلی این کشور نسبت به سایر کشورهای مطرح اروپا و البته هزینه‌های تحصیل کمتر نسبت به آنها باشد.

در دانشگاه‌های ایتالیا فرصت تحصیل به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی را خواهید داشت. ضمن اینکه می‌توانید در مدت زمان تحصیل در ایتالیا، به تمامی کشورهای عضو حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید. اگر مسائل مالی یکی از دغدغه‌های شما برای مهاجرت تحصیلی است، ایتالیا گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود، زیرا هم هزینه تحصیل و هم هزینه زندگی در این کشور کاملا مقرون به صرفه است.

تحصیل در ترکیه؛ یک شروع خوب و آسان

ترکیه در یک دهه اخیر، تحول بزرگی را در نظام آموزشی خود ایجاد کرده و دانشگاه‌های این کشور به سطح بالاتری از آموزش عالی رسیده‌اند. همین موضوع باعث شده تا تعداد دانشجویان خارجی در ترکیه طی این مدت افزایش چشمگیری داشته باشد. در این میان، دانشجویان ایرانی سهم قابل توجهی از دانشجویان بین المللی در ترکیه را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر امکانات آموزشی ترکیه و اعتبار مدارک دانشگاهی این کشور، باید به همسایگی با ایران و نزدیک بودن فرهنگ دو کشور اشاره کرد. در ترکیه می‌توانید به هر دو زبان ترکی یا انگلیسی تحصیل کنید که این یک فرصت عالی برای ترک زبانان ایرانی است. البته که بسیاری از متقاضیان ایرانی نیز با هدف گذاری بلند مدت، برنامه‌های انگلیسی زبان این کشور را انتخاب می‌کنند.

ترکیه یک شروع خوب برای تحصیل در یک کشور خارجی محسوب می‌شود و می‌تواند پلی باشد برای ادامه تحصیل و زندگی در کشورهای بزرگ‌تر به ویژه کشورهای اروپایی. از طرف دیگر، هزینه‌های تحصیل در ترکیه قابل مقایسه با کشورهایی مثل انگلیس، استرالیا، کانادا، فرانسه و... نیست و حتی با گرفتن بورسیه تحصیلی می‌توانید کل هزینه‌های تحصیل و زندگی در ترکیه را پوشش دهید. ضمنا هر زمان که دلتنگ خانه و خانواده‌تان شوید می‌توانید در عرض چند ساعت پیش آنها باشید!

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان از طریق تحصیل

تحصیل در انگلیس؛ همراه با بهترین‌ها

انگلیس جایگاه فوق العاده‌ای در دنیای آکادمیک دارد. تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور هستند و اعتبار مدارک دانشگاهی این کشور زبانزد خاص و عام است. البته گرفتن پذیرش تحصیلی از این دانشگاه‌ها اصلا کار آسانی نیست و نیاز به سوابق تحصیلی درخشان دارد.

علاوه بر این، انگلیس جزو کشورهایی محسوب می‌شود که پرهزینه‌ترین شرایط تحصیلی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند. شهریه‌های بالای دانشگاه‌های انگلیس و هزینه‌های زندگی در این کشور باعث شده تا مهاجرت تحصیلی به این کشور چندان کار آسانی نباشد. به هر ترتیب اگر از پس این هزینه‌ها برمی‌آیید یا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی را دارید، فرصت تحصیل در انگلیس را از دست ندهید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمینه مهاجرت تحصیلی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب کشور مقصد است. برای این کار باید به نکاتی مثل امکانات آموزشی، اعتبار مدارک دانشگاهی، هزینه‌های تحصیل و زندگی، شرایط اجتماعی، امکان گرفتن اقامت پس از دوران تحصیل و... توجه داشته باشید. اگر هنوز در مورد انتخاب کشور مقصد دچار شک و تردید هستید، می‌توانید از مشاوره کارشناسان لتسگویونی برای بهترین انتخاب ممکن کمک بگیرید.

منبع: موسسه مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی letsgouni.com

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها