رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 553709

تور تابستان استانبول ، راه های کاهش هزینه سفر

رپورتاژتبلیغی/تور استانبول تابستان 1400 می تواند فرصتی خوب مخصوصا برای افرادی باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند در دو سال اخیر سفری داشته باشند. در میان تمامی شهرهای ترکیه، استانبول پرطرفدارترین شهر مخصوصا برای ایرانیان است که این موضوع می تواند دلایل گوناگونی از جمله وجود پرواز مستقیم داخلی و خارجی میان تهران و سایر استان های ایران از جمله تبریز، شیراز و اصفهان به استانبول و همچنین قیمت پایین تر تور استانبول نسبت به سایر تورهای مسافرتی.

image-20210704150646-1.jpeg
style="text-align: right;">هرچند که قدم زدن در خیابان ها با وجود آب و هوای استانبول، خرید کردن در بازارها و مراکز خرید استانبول، آفتاب گرفتن در سواحل استانبول، بازدید از مساجد و بناهای تاریخی استانبول با تور استانبول تجربه لذت بخشی است. اما براورد هزینه های سفر به استانبول به چه صورت است؟ چگونه می توان از تور استانبول ارزان برخوردار بود؟ همراه ما باشید.

تور تابستان استانبول ، راه های کاهش هزینه سفر

نمایی دیدنی از مسجد سلیمانیه

واحد پول ترکیه

لیر واحد پول کشور ترکیه بوده و نماد آن نیز (₺) می باشد. اسکناس های رایج ترکیه شامل ۵ لیر (قهوه ای و بنفش)، ۱۰ لیر (قرمز)، ۲۰ لیر (سبز)، ۵۰ لیر (نارنجی)، ۱۰۰ لیر (آبی) و ۲۰۰ لیر (بنفش) و سکه هایی چون ۱، ۵، ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ کروش ترکیه است.( هر لیر حدود 3.400 تومان) می باشد.

خرید لیر ترکیه به دو شیوه است:

1. خرید دلار در ایران و تبدیل آن در صرافی های استانبول به لیر

2. خرید لیر در ایران و همراه بردن آن به ترکیه

سفر به استانبول با تورهای مسافرتی استانبول

معمولا تورهای هوایی استانبول، دارای تعداد روزهای متفاوتی هستند که این تورها از ۲ شب اقامت آغاز شده و تا 12 شب هم ادامه پیدا می کنند. هزینه متوسط تور ۳ شب و ۴ روز با توجه به آژانس هواپیمایی ارائه دهنده تور استانبول، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت است.

سفر با تور استانبول تابستان به شیوه های مختلف انجام میگیرد هم به صورت شخصی، هم زمینی و هم هوایی

قیمت تور استانبول تابستان 1400

در فصل تابستان باتوجه به اینکه امتحانات مدارس تمام شده و همچنین ایام تعطیلات مخصوصا برای خارجی ها است، استانبول با جمعیت انبوهی از گردشگران ایرانی و خارجی مواجه می شود و همین امر میتواند دلیلی باشد که تور استانبول ویژه تابستان، افزایش قیمت نسبت به سایر فصول سال داشته باشد اما اینکه آیا هزینه تور ترکیه تابستان 1400 خیلی بالاتر است یا خیر؟ در جواب به این سوال باید گفت اگر در آن زمان جشنواره و فستیوالی برگزار شود طبعا قیمت بالاتر می رود اما اگر جز روزهای معمولی باشد این افزایش قیمت آنچنان محسوس نیست.

چگونه تور ارزان استانبول خریداری کنیم؟

اگر به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه سفر به استانبول هستید به موارد زیر توجه داشته باشید.

  1. عدم رزرو هتل های لاکچری و یا نزدیک به مرکز شهر

یکی از عوامل موثر در کاهش قیمت تور استانبول ویژه تابستان این است که هتل های 4 و یا 5 ستاره رزرو نکنید و تمرکز خود را بر روی رزرو هتلهای 3 ستاره کنید. البته هتل های 3 ستاره در مرکز شهر که نزدیک به میدان تکسیم هستند از قیمت خوبی برخوردار می باشند اما هرچقدر فاصله هتل تا مرکز شهر بیشتر شود هزینه اقامت نیز کاهش میابد.

نکته: لازم به ذکر است که چند شب را قصد دارید در استانبول بمانید. هرچقدر شب های کمتری در آنجا باشید طبعا هزینه کمتری پرداخت می کنید.

  1. رزرو بلیط هواپیما داخلی

طبیعتا هزینه ای که برای خرید بلیط هواپیما خارجی مثل ترکیش می کنید خیلی بیشتر از ایرلاین های داخلی مثل ماهان است. بنابراین سعی کنید بلیط های پروازهای داخلی را خریداری نمایید.

پرواز ترکیش استانبول تهران

  1. تور لحظه آخری استانبول ویژه تابستان

تور دقیقه نودی استانبول یا همان لحظه آخری از پیشنهادات ما است که اگر بخواهید بدون پرداخت هزینه زیاد می توانید مسافر این شهر شوید. توجه داشته باشید که در ایام تابستان کمتر تورهای لحظه آخری ارائه می شوند با این حال اگر با عبارت تور تابستانی استانبول لحظه آخری امسال مواجه شدید سعی کنید نسبت به این موضوع هوشیارانه عمل کنید. زیرا ممکن است آمادگی لازم را نداشته باشید در حالیکه چند ساعت بعد زمان پروازتان است.

  1. خرید تور زمینی استانبول

در ایام تابستان تور زمینی به استانبول با اتوبوس و قطار نیز برگزار می شود و اگر به دنبال خرید تور استانبول ارزان قیمت هستید این گزینه پیشنهاد خوبی از جانب ما به شما است فقط با توجه به گرمای هوا امکان دارد خستگی شما در حین سفر چند برابر شود.

نکته: با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تا اطلاع ثانوی تور زمینی برگزار نمیشود.

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری استانبول

وسایل حمل و نقل عمومی استانبول شامل اتوبوس، مترو اتوبوسی، مترو، قطارهای حومه ای، تراموا، قطار کابلی، کشتی، کشتی‌های تندرو و تاکسی دریایی است که برای پرداخت هزینه های آن باید استانبول‌ کارت (ISTANBUL KART) را تهیه کنید. برای تهیه استانبول‌ کارت می توانید به باجه های فروش بلیط وسایل حمل و نقل عمومی که در نزدیکی ایستگاه های حمل و نقل قرار دارند به فروش می رسند. قیمت استانبول کارت نیز ۶ لیر است که می توانید به میزان دلخواه و به دفعات متداول آن را شارژ کنید. با تهیه استانبول کارت هزینه استفاده از وسایل نقلیه ۲.۳۰ لیر و بدون داشتن آن، هزینه ها ۴ لیر خواهد بود.

مشخصات وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

مترو و تراموا در استانبول: ایستگاه‌های مترو با تابلوهایی با حروف M به رنگ‌های آبی و قرمز مشخص هستند. برای استفاده از مترو تراموا از استانبول کارت می توانید استفاده کنید که بین 2 تا 3 لیر هزینه دارد.

اتوبوس های استانبول: ایستگاه های عمده اتوبوس در قسمت میدان تکسیم، بشیکتاش، کاباتاش، کادیکوی و اوسکادور واقع شده اند. برای استفاده از اتوبوس های استانبول به استانبول کارت دارید.

تاکسی های استانبول: قیمت پایه تاکسی ها در حدود ۳ تا ۴ لیر بوده و به ازای هر ۱ کیلومتر ۲-۳ لیر به کرایه اضافه می شود. همچنین برای ۱ ساعت انتظار، هزینه ای معادل ۲۱ لیر را باید بپردازید.

قایق و کشتی در استانبول: مسیرهای قابل استفاده با کشتی و قایق شامل عبور از آسیا به اروپا، بالا و پایین رفتن در طول گلدن هورن و بسفر و گذر از جزایر پرینس است. بنادر اصلی در قسمت اروپایی استانبول، نزدیک دهانه ی گلدن هورن (امینونو و کاراکوی) در بشیکتاش و در کنار ایستگاه تراموای کاباتاش، ۲ کیلومتر آن طرف تر از پل گالاتا واقع شده است. قیمت بلیط قایق و کشتی نیز ارزان و مناسب است و قابل پرداخت با استانبول کارت می باشد.

با مدنظر گرفتن نکات بالا می توانید سفری بسیار ارزان را در استانبول داشته باشید.

تور تابستان استانبول ، راه های کاهش هزینه سفر

حمل و نقل موجود در استانبول

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی تور لحظه آخری و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها