رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556112

هشدار هواشناسی: طوفان در راه است

ساعت24-سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها نسبت به وقوع طوفان در ۱۰ استان هشدار داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و برخی مناطق سیستان و بلوچستان، کرمان،‌هرمزگان، فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، ربار باران،‌گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

روزهای دوشنبه و سه شنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و روز دوشنبه در اردبیل و شرق آذربایجان شرقی و سه شنبه در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده باران روی می‌دهد.

روز چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران،‌گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار باران،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به وقوع طوفان شن در برخی مناطق کشور هشدار داد؛

توصیف سامانه: وزش باد شدید همراه با گردوخاک

زمان شروع: بعدازظهر شنبه 1400/05/02

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه 1400/05/04

نوع مخاطره: وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

شنبه 1400/05/02 : سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان رضوی، یزد، شرق اصفهان، شرق کرمان.

یک‌شنبه 1400/05/03 : سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، قم، مرکزی، شرق کرمان.

دوشنبه 1400/05/04 : سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، سمنان، اصفهان، قم، مرکزی.

اثر مخاطره: وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها