رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 559386

جان وین | زندگینامه جان وین | فیلمهای جان وین

ساعت24-جان وین کیست؟ | جان وین یکی از سرشناس ترین بازیگران سینمای وسترن است که به دلیل بازی در فیلمهای متعدد شهرت جهانی پیدا کرده است در این مطلب به معرفی او میپردازیم.

جان وین
figure class="image">بیوگرافی جان وین
جان وین

بیوگرافی جان وین


ماریون روبرت موریسون (این نام واقعی بازیگر است) در 26 مه 1907 در ایالت آیووا آمریکا متولد شد. او در سن 72 سالگی در لس آنجلس در 11 ژوئن 1979 درگذشت.

جان در طول 52 سال فعالیت سینمایی خود در بیش از 150 فیلم حضور داشته است و تقریباً در همه نقش های اصلی را ایفا کرده است. این بازیگر با تصویر یک مرد شجاع ، عادل ، صادق و اصلی ترین کابوی آمریکا وارد سینمای جهان شد.

فیلمهای جان وین
فیلم جان وین

فیلمهای جان وین

جان وین به یکی از پرطرفدارترین بازیگران هالیوود تبدیل شد ، پادشاه وسترن. اما ماریون قبل از تبدیل شدن به " جان وین" سراغ فوتبالرفت. او از یک مدرسه ورزشی فارغ التحصیل شد. اما پس از فارغ التحصیلی ، وارد دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی شد. موریسون در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به یک وکیل بود. شانس در سرنوشت مرد جوان دخالت کرد. در طول تعطیلات تابستانی ، این دانشجوی حقوق به صورت پاره وقت در استودیوی فیلمسازی 20th Century Fox کار می کرد: او فوق العاده بود ، سپس در نقش بدلکار بازی کرد. در آن زمان بود که جان فورد کارگردان متوجه او شد. این او بود کهنام مستعار جان وین برای ماریون انتخاب کرد و او را به سمت وسعت بی پایان سینمای هالیوود سوق داد و با حمایت او چند نقش را حذف کرد. بازیگر تازه کار و وکیل دوره کارشناسی با شرکت در فیلم های مبهم شروع کرد: "کلمات و موسیقی" (1929) ، "نظارت بزرگ" (1930). بنابراین چندین سال ، جان نقش بچه های خوبی را بازی می کرد که همه مشکلات را با هفت تیر خود حل می کردند. جان 9 سال و بیش از 50 نقش سینمایی طول کشید تا منتظر فیلم نمادین بود. در سال 1939 ، او در فیلم Stagecoach خود جان فورد بازی می کند. فیلم با چند نفر که با تنی روی صحنه از تونتو ، نیومکزیکو سفر می کنند ، آغاز می شود. یک فرد مست ، که از صنف پزشکان بیرون رانده شد ، یک زن روسپی ، یک تیزبین که خود را به عنوان یه نجیب زاده معرفی می کرد ، یک دختر باردار ، یک بانکدار پر زرق و برق ، که یک تاجر ویسکی را می بندد ، یک مرد بزرگ که از سرخپوستان متنفر است. به زودی قهرمان جان ، Ringo Kid ، به این گروه ملحق می شود و قهرمانان احتمالی را در طول سفر نجات می دهد. این فیلم موفقیت آمیز بود و چند اسکار برنده شد ، و بعداً مشهور شد و مقام بهترین نمونه ژانر وسترن کلاسیک را از آن خود کرد.

زندگی جان وین
زندگی جان وین

در ادامه جان به بازی در وسترن ادامه داد و تبدیل به یک کابوی معروف در فیلم ها شد. در سال 1949 ، این بازیگر 42 ساله اولین نامزدی اسکار خود را برای نقش اصلی فیلم The Sands of Ivo Jima دریافت کرد. وین نقش جان استرایکر را بازی می کرد ، یک تفنگدار دریایی سرسخت که خواستار اطاعت بی چون و چرا از دستورات وی است ، به فرماندهی او دسته ای از نیروهای آمریکایی می آیند ، که قبل از فرود آینده در ژاپن تحت آموزش خواهند بود. این بازیگر به دلیل بازی در فیلم خودش (دومین پروژه کارگردانی اش) "Alamo" (1960) ، که به تقابل آمریکایی ها و شورشیان مکزیکی در تگزاس اختصاص داده شد ، مستحق دومین نامزدی اسکار است. مجسمه گرامی در سن 62 سالگی ، هنگامی که جان در فیلم شجاعت واقعی (1969) ظاهر می شود ، به دست یک نماد شناخته شده فیلم هالیوود می افتد. این بازیگر نقش "گرگ تنها" ، خادم یک چشم قانون را بازی می کند ، او استخدام شده توسط یک خانم جوان برای یافتن قاتل پدرش. همچنین شایان ذکر است فیلم با جان در نقش اصلی "مناسب ترین" (1976) ، به کارگردانی دان سیگل. جان در حال مرگ کابوی افسانه ای بازنشسته است. این بازیگر عملاً خود را بازی می کرد ، زیرا در زندگی واقعی در آن زمان زندگی این "کابوی" بزرگ نیز باسرطان همراه بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها