رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562554

هشت کتابی که باید در دوران کرونا مطالعه کرد

رپورتاژتبلیغی/حقیقت تلخی است که باید آن را بپذیریم. ویروس کرونا خیلی از افراد را خانه‌نشین یا دور کار کرده است. اما این قضیه جدا از اینکه تلخ است، می‌تواند فواید زیادی هم داشته باشد. البته قصدمان شعارگویی نیست، ولی واقعا می‌توانید از اوقات فراغت خود، جز دراز کشیدن، خوابیدن یا تماشای تلویزیون استفاده‌های دیگری هم داشته باشید. برای مثال «می‌توانید کتاب بخوانید!».

html>

هشت کتابی که باید در دوران کرونا مطالعه کرد

حقیقت تلخی است که باید آن را بپذیریم. ویروس کرونا خیلی از افراد را خانه‌نشین یا دور کار کرده است. اما این قضیه جدا از اینکه تلخ است، می‌تواند فواید زیادی هم داشته باشد. البته قصدمان شعارگویی نیست، ولی واقعا می‌توانید از اوقات فراغت خود، جز دراز کشیدن، خوابیدن یا تماشای تلویزیون استفاده‌های دیگری هم داشته باشید. برای مثال «می‌توانید کتاب بخوانید!».

قصد ما در اینجا تشویق شما به چالش کتاب‌خوانی است. ولی منظورمان کتاب‌های زردی نیست که طی یک ساعت تمام می‌شوند و حال مخاطب را از هرچه کتاب است بهم می‌زنند. قصدمان دعوت شما به خواندن کتاب‌هایی است که برای آن‌ها، راهنمایی‌هایی هم در وبسایت‌های مختلف درج شده است! در واقع کتاب آنقدر پیچیده، طولانی و عجیب است که به این راحتی‌ها و بدون هیچ راهنمایی نمی‌توان آن را شروع یا تمام کرد!

گرچه در کنار این کتاب‌ها، کتاب‌های هیجان‌انگیزی هم وجود دارند که به قول مردم،‌ خوراک این روزهای کرونایی هستند. منظورمان کتاب‌هایی است که راجع به نحوه‌ی شیوع یک ویروس خطرناک صحبت می‌کند! در واقع شما برای کتاب خواندن، دو راه دارید. یا کتابی بخرید که بتوانید با آن هم‌ذات‌پنداری کنید، یا دل به دریا زده برای خرید کتاب فاخر و کلاسیک اقدام نمایید. برای خرید کتاب در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین کتاب‌ها برای دوران کرونایی را به شما معرفی کنیم.

هشت کتابی که باید در دوران کرونا مطالعه کرد

کتاب جنایات و مکافات، نوشته‌ی فئودور داستایوفسکی

قهرمان کتاب جنایات و مکافات حسابی به دردسر افتاده است. شخصیت اصلی یک دانشجو است که مرتکب یک قتل می‌شود. اما در همان حال، متوجه شاهد دیگری شده و آن را نیز به قتل می‌رساند. در این حال، او جواهرات و پولی که متعلق به مقتولین است را جمع‌آوری کرده و فرار می‌کند. اما نمی‌تواند آن‌ها را خرج کند، او به بستر بیماری میفتد و پس از بهبودی، هر که را می‌بیند، تصور می‌کند که مشکوک است و راجع به جرم و جنایت بزرگی که مرتکب شده می‌داند. این تفکرات ذهنی (که در قالب مونولوگ، جریان سیال ذهن و ...روایت می‌شود)، شخصیت اصلی را به جنون می‌کشد. گرچه از آنجا که با داستایوفسکی طرف هستیم، قطعا باید منتظر یک عشق عجیب‌وغریب هم باشیم. این کتاب، از جمله کتاب‌های فاخر، روانشناختی و کلاسیک است که توسط نویسنده‌ی خوش‌قلم یعنی داستایوفسکی به تحریر درآمده است. پس خواندن آن در این دوران می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند.

کتاب توپ‌های ماه اوت، نوشته‌ی باربارا تاکمن

عده‌ی زیادی از افراد هستند که دوست دارند راجع به جنگ‌های جهانی صحبت کنند ولی حتی نمی‌دانند از چه سالی شروع شده است. بسیار خوب، اگر دوست دارید کتابی قطور، تاریخی و البته جذاب بخوانید که شما را با کلیات جنگ جهانی آشنا کند و نحوه‌ی شروع آن را شرح دهد، خواندن این اثر از باربارا تاکمن توصیه می‌شود. گرچه برخی از تاریخ‌نویسان معتقدند که او کمی تاریخ را تحریف کرده یا شاید هم آن را اشتباه گرفته باشد، ولی به طور کلی، شما با یک کتاب تاریخی و به همراه روایتی داستانی روبه‌رو هستید. ضمنا اطلاعات تاریخی کتاب، تا حدی می‌تواند کمکتان کند که راجع به کلیت جنگ جهانی دوم و تاثیر آن بر زندگی مردم، اطلاعات زیادی کسب کنید.

کتاب ابله، نوشته‌ی فیودور داستایوفسکی

یک اثر طولانی و تاریخی دیگر، به نام ابله، گزینه‌ای مناسب برای اوقات فراغت در دوران کرونا است! این کتاب طولانی ماجراهای جوانی را روایت می‌کند که تازه از آسایشگاه روانی مرخص شده و به دیدار اقوام می‌رود. او حین بازگشت به محل زندگی، با افرادی روبه‌رو می‌شود که برایش زیادی سیاه و پیچیده هستند، حرف‌هایی می‌زند که گویی از دل بیرون می‌آید و گفته‌اند که هرآنچه از دل برون آید لاجرم به دل نشیند! ابله داستان داستایوفسکی، پرنس میشکین، مردی فیلسوف و درست‌کار است که حرف‌های فلسفی، منطقی و جالبی می‌زند. این کتاب روانشناختی، فلسفی و سیاسی می‌تواند تا مدتی ذهنتان را مشغول کند.

کتاب دنیای سوفی، نوشته‌ی یوستین گردر

اگر راجع به زندگی سوالات زیادی دارید، پس شما از جمله کسانی هستید که می‌تواند فیلسوف شود. خواندن کتاب «دنیای سوفی» هم قطعا به شما توصیه می‌شود. چراکه این کتاب‌ از فلسفه‌ی سقراط و افلاطون شروع کرده و به فیلسوف‌های جدیدتر می‌رسد و معنای زندگی، دین، الهیات، روحانیت و ... را برایتان آشکار می‌سازد. گرچه تمام ماجراها از زبان دختری به نام سوفی بیان می‌شود که راجع به زندگی سوالات زیادی دارد و نامه‌هایی از یک ناشناس دریافت می‌کند که فیلسوف‌ها و نظریات آن‌ها را یکی یکی معرفی می‌کند.

مجموعه کتاب‌های سریر شیشه‌ای، اثر سارا جی. ماس

بسیار خوب، از کتاب‌های تاریخی‌، فلسفی، کلاسیک و فاخر که بگذریم به کتاب‌هایی هیجان‌انگیز و چند جلدی می‌رسیم که هم برای کودکان و نوجوانان و هم برای بزرگسالان مناسب است. یکی از این کتاب‌ها که می‌گویند با مجموعه‌های فوق‌العاده‌ای چون نغمه‌ی آتش و یخ هم تراز است، مجموعه‌ی سریر شیشه‌ای است. این مجموعه ماجراهای دختری سرکش و مغرور را روایت می‌کند که توسط شاه ستمگر دوران خود دستگیر شده است، اما او را برای شرکت در مسابقه‌ی قهرمان پادشاه می‌برند. اگر او بتواند با بزرگ‌ترین دشمنان پادشاه بجنگد و پیروز شود، آزاد شده و در ازای آزادیش، باید از پادشاهی مراقبت کند که از او متنفر است.

مجموعه کتاب‌های الکس رایدر، نوشته‌ی آنتونی هوروویتس

الکس رایدر، برخلاف مجموعه‌ی قبلی که کاملا فانتزی و تخیلی بود، جنایی و معمایی است! این مجموعه کتاب راجع به پسری 14 ساله به اسم الکس رایدر است که پدر و مادر خود را در بچگی از دست داده و در سن نوجوانی هم عمویش را از دست می‌دهد. اما بعدها می‌فهمد که هیچ کدام از مرگ‌ها تصادفی نبوده و آن‌ها همگی کشته شده‌اند. اگر تصور می‌کنید که او مثل تمام بچه‌های داستان‌های جنایی به دنبال علت مرگ پدر و مادرش می‌رود، اشتباه می‌کنید. در واقع از سوی سازمان جاسوسی ام آی 6 سراغ الکس می‌آیند تا برایشان جاسوسی کند. توصیف صحنه‌های فوق‌العاده، ماجراهای هیجان‌انگیز و خوش‌فکری نویسنده در خلق اتفاقات سیاسی مربوط به امریکا و آسیا، هیجان‌انگیزترین لحظه‌های کتاب‌خوانی را برای شما فراهم می‌کند.

کتاب طاعون، نوشته‌ی آلبر کامو

نمی‌توان در دوران کرونا زندگی کرد و از خیر خواندن کتاب‌هایی با همین حال و هوای کرونایی گذشت! کتاب طاعون یکی از این کتاب‌هاست. گرچه وقتی اسم آلبرکامو را می‌شنویم، احساس می‌کنیم که با یک کتاب فلسفی طرف هستیم. در واقع، شما با یک کتاب سیاسی-تاریخی طرف هستید که نحوه‌ی انتشار ویروس طاعون را روایت می‌کند. کتابی با قلم آلبر کامو که علاوه بر طاعون، راجع به همبستگی، انسان‌هایی با ذهن بیمار و تک شمار انسان‌هایی درست و حسابی صحبت می‌کند.

هشت کتابی که باید در دوران کرونا مطالعه کرد

کتاب فقط یک طاعون ساده، نوشته‌ی لودمیلا اولیتسکایا

فقط یک طاعون ساده هم از داستان «طاعون» آلبر کامو چیزی کم ندارد. با این تفاوت که واقعی و بر اساس شواهد بازماندگان دوره‌ی استالین نوشته شده است! این کتاب در واقع ابتدا فیلم‌نامه‌ای بود که اولیتسکایا برای کارگردان نوشت و راجع به نحوه‌ی پخش ویروس طاعون ریوی در شوروی سابق است. اما نظر کارگردان را جلب نکرد. اما به محض انتشار ویروس کرونا، نویسنده فرصت را غنیمت شمرد و آن را به چاپ رساند.

این کتاب ماجرای پزشکی در آزمایشگاه را روایت می‌کند که روی واکسن ویروس طاعون ریوی در دوره‌ی استالین کار می‌کند. اما به خاطر حواس‌پرتی، کش ماسکش در می‌رود و همانجا به ویروس مبتلا می‌شود. او برای سخنرانی راجع به واکسن ویروس با قطار به شهری دیگر می‌رود و در این میان عده‌ی زیادی را در معرض خطر این ویروس خطرناک قرار می‌دهد. اما در واقع، از آنجا که ماجرا کاملا واقعی است و به مردم راجع به نحوه‌ی گسترش ویروس (و حتی اسم ویروس) دروغ‌هایی گفته می‌شود، شما با خواندن آن می‌توانید هیجان را لمس کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها